samye83 Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 (endret) Er du sikker på at det ikke er noe annet som trekker mye strøm. Hos meg lå idle med 290 på ca 90 watt og 980 ligger på ca 80 watt, for hele systemet. 290 er ikke så strømkrevende under idle. Edit: så at du skrev under videoavspilling. Hvis hardware accerelation er på, så vil vram kjøre på full rulle, ganske irriterende. Jeg satte manuelt vram frekvens under 2d og 3d i ab. Da ble det bedre. Endret 9. oktober 2014 av samye83 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Dette var før og etter et bytte med 670 SLI. Den eneste variabelen er skjermkortet Får se hva jeg gjør med kortet, de 50w'ene driter jeg litt i nå som det er høst... det blir jo bare oppvarming frem til våren. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Du har jo 290, som nok er meget gode bang-for-buck-kort om dagen. Føler meg som en tosk som kjøpte det for 2k... den gangen var det en god deal, men jeg har jo ikke gamet et sekund - bare hørt på radialviften spinne under videoavspilling, og sett idletrekket øke med 50w siden kortet ble satt i. Skal dog sies at jeg gikk med 500 i overskudd ift 670 SLI som ble solgt. Prisen på dem har vel dalt et knepp med 970 ute... så egentlig har jeg vel ikke tapt så mye på 290 kontra å oppgradere nå. Spørs om jeg ikke bare kjører 290 inntil neste generasjon kommer - men det KLØR i fingrene etter å handle nvidia igjen. Må si at jeg ikke er fristet til å kjøpe Nvidia igjen, før de skjerper seg... Lenke til kommentar
War Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Ingen uten konkurranse vil kunne skjerpe seg^^ Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Sånn går det når man kjøper på billig-release, og AMD er ikke å se. Xd Får vente til de mer påkostede PCBene kommer, enten til GM200, eller 980 classy. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Ingen uten konkurranse vil kunne skjerpe seg^^ Nja, alle med mer enn 4 skjermer tvinges jo til å kjøpe AMD, da Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Du mener vel begge med mer enn 4 skjermer... 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Står fortsatt på gamle kort hos Nvidia at de støtter inntil 6 skjermer. Dårlige greier ass. Savner at noen modder seg forbi dette problemet. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Enkel fiks: en hoved pc med swift, en redigerings maskin med ips, en utility pc med standardskjerm osv osv hilsner fra takterrasse i lindos, Rhodos. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Enkel fiks: en hoved pc med swift, en redigerings maskin med ips, en utility pc med standardskjerm osv osv hilsner fra takterrasse i lindos, Rhodos. Må switche mellom forskjellige maskiner/tastaturer + mus, da (Sitte å spamme en KVM er ikke morro!) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Ingen uten konkurranse vil kunne skjerpe seg^^ Nja, alle med mer enn 4 skjermer tvinges jo til å kjøpe AMD, da 980 har 3x displayport og MST-hub kan brukes på Nvidia-kort, eneste problemet er at du ikke får aktivert "span mode" med en MST-hub... Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 (endret) Enkel fiks: en hoved pc med swift, en redigerings maskin med ips, en utility pc med standardskjerm osv osv hilsner fra takterrasse i lindos, Rhodos. Må switche mellom forskjellige maskiner/tastaturer + mus, da (Sitte å spamme en KVM er ikke morro!) Sjekk ut Synergy* http://synergy-project.org/ Endret 9. oktober 2014 av Sprokket Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Enkel fiks: en hoved pc med swift, en redigerings maskin med ips, en utility pc med standardskjerm osv osv hilsner fra takterrasse i lindos, Rhodos. Må switche mellom forskjellige maskiner/tastaturer + mus, da (Sitte å spamme en KVM er ikke morro!) Sjekk ut Synergy* http://synergy-project.org/ Fortsatt dyrere å ha 2-3 PCer, enn 1 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Moderatormelding Da går vi tilbake til topic. Har fjernet 13 innlegg. Kommentering av moderering tas på PM. 1 Lenke til kommentar
sevs Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Enkel fiks: en hoved pc med swift, en redigerings maskin med ips, en utility pc med standardskjerm osv osv hilsner fra takterrasse i lindos, Rhodos.Må switche mellom forskjellige maskiner/tastaturer + mus, da (Sitte å spamme en KVM er ikke morro!) Sjekk ut Synergy* http://synergy-project.org/ Fortsatt dyrere å ha 2-3 PCer, enn 1 Veldig greit å ha noen billige laptoper til å multitaske med. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Enkel fiks: en hoved pc med swift, en redigerings maskin med ips, en utility pc med standardskjerm osv osv hilsner fra takterrasse i lindos, Rhodos.Må switche mellom forskjellige maskiner/tastaturer + mus, da (Sitte å spamme en KVM er ikke morro!) Sjekk ut Synergy* http://synergy-project.org/ Fortsatt dyrere å ha 2-3 PCer, enn 1 Veldig greit å ha noen billige laptoper til å multitaske med. Kan jo spørre han som hadde den hinsides lange listen med laptops stablet på finn for en stund siden Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Er ganske mange sånne, tyvegods? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Skal nok ikke se bortifra det nei. Men er vel ofte gamle maskiner så noen skikkelig verdi har de neppe Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Hva med: Gaming Gigabyte P67A-UD7-B3 Hovedkort, GTX 570, R.A.T.9 mus, Vannblock Selges b Gigabyte P67A-UD7-B3 til 1800 kr blir jo ny pris. Gainward GTX 570 til 1400 kr blir jo veldig stiv priset siden man kan få R9 280x eller GTX 760 til ca samme pris. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 (endret) Ja, det er dyrt... Men hovedkortet er hvertfall: "en kraftig hovedkort som er verdig raskt", hehe Endret 14. oktober 2014 av Strato Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå