LMH1 Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Vannkjølt gaming/overklokkingsrigg hvorfor kjøpe noe slik på bruktmarked? Eller hvorfor selge?Personen påstår han jobber på digital impuls i trondheim. Prosessoren er ikke oppdatert heller, da vi nå har i7 4930K eller 5930k. Har ikke den SLI er det tydligvis dårlig kjøp for å være brukt. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Vannkjølt gaming/overklokkingsrigg hvorfor kjøpe noe slik på bruktmarked? Eller hvorfor selge? Personen påstår han jobber på digital impuls i trondheim. Prosessoren er ikke oppdatert heller, da vi nå har i7 4930K eller 5930k. Har ikke den SLI er det tydligvis dårlig kjøp for å være brukt. Skjønner ikkje helt hva som er galt her. Det er iallefall ikkje on topic, da topic er "Luringer/rariteter på bruktmarkedet" Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Enig. Masse dyre og gode komponenter man kan bruke i åresvis, som ikke faller under normal hw prisregulering da det er mer av mekanisk art enn elektronisk. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Jepp, nedringt av en ny landsmann som måtte ha hjelp til alt i biosen på sr-2 Og den er stor og avansert med nitrogeninnstillinger. Jeg sa det var 3 bioser på den, ene stock, andre OC lett og 3 OC heavy. Hadde satt alt klart, men ble nedringt i flere måneder etterpå. Typisk 40åra og lurte på alt mellom himmel og jord. Som det står på get sine sider ( abo 150mb/sek (ikke velg denne dersom du ikke vet hva mbitsek er^^) Sr-2? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 (endret) Sr-2? EVGA SR-2 En av de få SKIKKELIGE monstrøse hovedkortene på sokkel 1366. Man kunne vel bla. klokke to 6-kjerne prosessorer (12-kjerner totalt)... Hadde ikke blitt overrasket om man kunne slått en 5960x selv den dag i dag. Endret 7. oktober 2014 av Andrull 1 Lenke til kommentar
Strato Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 (endret) Og det kostet 44k i sin tid? Det er jo fullstendig latterlig! Selv om mam trenger dobbel cpu socket så må det vel finnes xeon løsninger som gav samme ytelse til langt lavere pris? Endret 7. oktober 2014 av Strato Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Trodde nå det kostet rundt 4-5000kr som jeg kunne huske men... Tipper det var med CPUer elns? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 (endret) Vannkjølt gaming/overklokkingsrigg hvorfor kjøpe noe slik på bruktmarked? Eller hvorfor selge? Personen påstår han jobber på digital impuls i trondheim. Prosessoren er ikke oppdatert heller, da vi nå har i7 4930K eller 5930k. Har ikke den SLI er det tydligvis dårlig kjøp for å være brukt. Spiller det noen rolle hva slags nummer CPUen har da? Nei. Det som spiller noen rolle må da være ytelse og effektivitet og funksjonalitet den har. Medm indre du MÅ ha nytt fordi det er nytt. Men da ser man ikke på bruktmarkedet. Nedsiden med 3930K kontra 5930K: Litt lavere ytelse per klokk, kanskje en 25-35 % mindre effektiv, og har ikke DDR4-støtte. That's it. Så verdien til en slik prosessor bør ligge noe rundt 2500kr, og på bruktmarkedet er den nok verdt noe rundt 2000kr. (mens 4930K får du rundt 3000kr for, og 5930K får du kanskje for 4000kr) Maskinen sin ny-verdi i dag utenom kabinett/vannkjøling er vel grovt estimert en 16-18K. Med vannkjøling + kabinett så er det vel noe nærmere 25K ? Slenger du på bruktpris, så er 20K rundt det jeg ville forventet å selge en slik PC for. Ja, og så må man ta med i beregningen at det ofte er litt pruting med i bildet på bruktsalg. Så er dette en luring? Nei, det er en ganske medgjørlig og hyggelig person, som er aktiv er inne her på forumet. Endret 7. oktober 2014 av Andrull 2 Lenke til kommentar
Strato Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Mitt spørsmål er følgene. Slike bygg er myntet på entusiaster. Kun high grade komponenter, vannkjøling osv. Design er så som så, men kan lett fikses opp. MEN. Entusiaster vil ofte bygge selv, fordi det er halve moroa! Derfor lurer jeg på om slike bygg i det hele tatt lar seg selge? Er den vanlige mannen i gata villig til å betale ekstra mye for kingpin og vannkjøling? Hadde jeg 20k å bruke på en slik pc ville jeg absolutt ha bygget selv 1 Lenke til kommentar
Dreamfault Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Det finnes mange typer entusiaster, og for meg hadde en slik maskin vært helt super ettersom jeg ikke vet noe om vannkjøling. Dessverre for meg så må jeg prioritere å spare penger til å bytte hustak denne gangen. 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 (endret) Cpuene som koster, selve HK var mer 5-6-7-8K Xeoncpuene jeg kjører 4 og 4 av pr rigg nå koster 35K pr stk. Med en SR2 følger også PSU til 3000kr og maxitowerkabinett til 4-5K , for å ikke snakke om hvor mange gpuer og SSD kjøper vil ha med. Det var drømme-folderigger den gang, hadde 3 stykker. Det blir også 2 kjølere og dobbelt så mye minne som vanlig. Var vel 3000 dollar man betalte for 2 cpuer til SR2-ene den gangen. Litt forskjellig innmat i de, her er ene delorderen fra iwill på 27K Endret 8. oktober 2014 av War 2 Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Enig, får droppe ingeniøryrket jeg også, så jeg og Andrull kan klippe plenen til War. Vi får nok hardware som lønn. Jeg kan trimme hekken. like greit å få lønna i hw. Pengene konverteres til hw uansett. gjorde nettopp et impulskjøp på komplett på 30k.. F.n :-D Lenke til kommentar
War Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Blir nok en tusenlapp for 1-2 times arbeid , må jo få betalt for reisen også. Overtar ikke før 2 uker. 1 mål hage. Kan bygge 1000kvm serverrom Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 (endret) Blir med å klipper plen/trimmer hekk jeg også! xD Endret 8. oktober 2014 av MariusJS Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Jeg kan ha telt i hagen din og bare bo der i sommer, Kan klippe hver dag!! ^!^ 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Kommer til å bli jæ**ig kort gress ser jeg. Hvor blir det av kuppene på bruktmarkedet? Må da florere av 780/780ti nå som 970 ligger ute med nypriser på 2,5 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 (endret) Mulig det er bare for spesielt interesserte å bytte ut 780Ti med 980/970 Derfor vi ikke ser så mange av dem. Endret 8. oktober 2014 av Apox Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 (endret) Du har jo 290, som nok er meget gode bang-for-buck-kort om dagen. Føler meg som en tosk som kjøpte det for 2k... den gangen var det en god deal, men jeg har jo ikke gamet et sekund - bare hørt på radialviften spinne under videoavspilling, og sett idletrekket øke med 50w siden kortet ble satt i. Skal dog sies at jeg gikk med 500 i overskudd ift 670 SLI som ble solgt. Prisen på dem har vel dalt et knepp med 970 ute... så egentlig har jeg vel ikke tapt så mye på 290 kontra å oppgradere nå.Spørs om jeg ikke bare kjører 290 inntil neste generasjon kommer - men det KLØR i fingrene etter å handle nvidia igjen. Endret 8. oktober 2014 av knopflerbruce Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå