Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vannkjølt gaming/overklokkingsrigg hvorfor kjøpe noe slik på bruktmarked? Eller hvorfor selge?

Personen påstår han jobber på digital impuls i trondheim.

Prosessoren er ikke oppdatert heller, da vi nå har i7 4930K eller 5930k.

Har ikke den SLI er det tydligvis dårlig kjøp for å være brukt.

Skjønner ikkje helt hva som er galt her. Det er iallefall ikkje on topic, da topic er "Luringer/rariteter på bruktmarkedet"
Lenke til kommentar

Jepp, nedringt av en ny landsmann som måtte ha hjelp til alt i biosen på sr-2

Og den er stor og avansert med nitrogeninnstillinger.

 

Jeg sa det var 3 bioser på den, ene stock, andre OC lett og 3 OC heavy.

Hadde satt alt klart, men ble nedringt i flere måneder etterpå.

 

Typisk 40åra og lurte på alt mellom himmel og jord.

 

Som det står på get sine sider ( abo 150mb/sek (ikke velg denne dersom du ikke vet hva mbitsek er^^)

Sr-2?

Lenke til kommentar

Vannkjølt gaming/overklokkingsrigg hvorfor kjøpe noe slik på bruktmarked? Eller hvorfor selge?

Personen påstår han jobber på digital impuls i trondheim.

Prosessoren er ikke oppdatert heller, da vi nå har i7 4930K eller 5930k.

Har ikke den SLI er det tydligvis dårlig kjøp for å være brukt.

 

Spiller det noen rolle hva slags nummer CPUen har da? Nei.

Det som spiller noen rolle må da være ytelse og effektivitet og funksjonalitet den har. Medm indre du MÅ ha nytt fordi det er nytt. Men da ser man ikke på bruktmarkedet.

Nedsiden med 3930K kontra 5930K: Litt lavere ytelse per klokk, kanskje en 25-35 % mindre effektiv, og har ikke DDR4-støtte. That's it.

 

Så verdien til en slik prosessor bør ligge noe rundt 2500kr, og på bruktmarkedet er den nok verdt noe rundt 2000kr. (mens 4930K får du rundt 3000kr for, og 5930K får du kanskje for 4000kr)

 

Maskinen sin ny-verdi i dag utenom kabinett/vannkjøling er vel grovt estimert en 16-18K.

Med vannkjøling + kabinett så er det vel noe nærmere 25K ?

 

Slenger du på bruktpris, så er 20K rundt det jeg ville forventet å selge en slik PC for. Ja, og så må man ta med i beregningen at det ofte er litt pruting med i bildet på bruktsalg.

 

Så er dette en luring? Nei, det er en ganske medgjørlig og hyggelig person, som er aktiv er inne her på forumet.

 

 

 

 

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mitt spørsmål er følgene. Slike bygg er myntet på entusiaster. Kun high grade komponenter, vannkjøling osv. Design er så som så, men kan lett fikses opp.

 

MEN. Entusiaster vil ofte bygge selv, fordi det er halve moroa!

Derfor lurer jeg på om slike bygg i det hele tatt lar seg selge? Er den vanlige mannen i gata villig til å betale ekstra mye for kingpin og vannkjøling?

 

Hadde jeg 20k å bruke på en slik pc ville jeg absolutt ha bygget selv :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Cpuene som koster, selve HK var mer 5-6-7-8K

Xeoncpuene jeg kjører 4 og 4 av pr rigg nå koster 35K pr stk.

Med en SR2 følger også PSU til 3000kr og maxitowerkabinett til 4-5K , for å ikke snakke om hvor mange gpuer og SSD kjøper vil ha med.

Det var drømme-folderigger den gang, hadde 3 stykker.

Det blir også 2 kjølere og dobbelt så mye minne som vanlig.

Var vel 3000 dollar man betalte for 2 cpuer til SR2-ene den gangen.

 

Litt forskjellig innmat i de, her er ene delorderen fra iwill på 27K

 

post-64596-0-25501200-1412768005_thumb.jpg

post-64596-0-78752300-1412768005_thumb.jpg

post-64596-0-43760600-1412768006_thumb.jpg

post-64596-0-86968700-1412768006.jpg

post-64596-0-59599000-1412768194_thumb.jpg

Endret av War
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du har jo 290, som nok er meget gode bang-for-buck-kort om dagen. Føler meg som en tosk som kjøpte det for 2k... den gangen var det en god deal, men jeg har jo ikke gamet et sekund - bare hørt på radialviften spinne under videoavspilling, og sett idletrekket øke med 50w siden kortet ble satt i. Skal dog sies at jeg gikk med 500 i overskudd ift 670 SLI som ble solgt. Prisen på dem har vel dalt et knepp med 970 ute... så egentlig har jeg vel ikke tapt så mye på 290 kontra å oppgradere nå.

Spørs om jeg ikke bare kjører 290 inntil neste generasjon kommer - men det KLØR i fingrene etter å handle nvidia igjen.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...