War Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Hadde ikke betalt halvparten en gang Hadde ikke kjøpt en pc av en med særskriving i annonsen heller. --------------------------------------------------------------------------------------------- http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Denne-annonsen-vekker-oppsikt-pa-Finnno-7034411.html Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 er vel verdt halvparten da. Men ikke noe mer Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 7000 burde være mulig. 12k vet jeg ikke hvor fyren henter fra, engang Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 La ut mine gtx 970 for salg på brukten, en kar ville by 2000 kr for et kort. Kjent fenomen, folk vil selge dyrt og kjøpe billig. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Jeg har solgt masse på brukt'n .. priser meg alltid lavt, og selvsagt lavest ift tilsvarende produkter. Da selger jeg raskt, og alt jeg har lagt ut for salg blir solgt. Folk forventer alt for mye for varene sine. Vi kan snakke om prissetting hele dagen, men til slutt handler det om hvor mye markedet ønsker å betale. Maskinen over her kan selges for 6k Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 970 for 2k er vel ikke så ille? Hvis man følger tommelfingerregelen om ca 70% av nypris lander man vel faktisk noe under (1800 vs 2600, som er det billigste jeg så i farten).Jeg hiver den heller litt i retur: enkelte vil ha halv pris på det de skal kjøpe brukt, men vil ikke sette ned prisen 30% engang når de selv selger brukt ^^ 1 Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 (endret) Ja, har kun hatt kortene i en uke, kan sende i retur på angrefrist. Jeg la ut på fredag for de som ville leke med et par 970 i helgen, som ikke gidder å vente å få kortene tilsendt. Gjelder 30% selv på nylanserte varer, og etter par dagers bruk? Det er jo etterspørselen som bestemmer prisene på varene. Man kan jo se at det er veldig vanskelig å få solgt 290 kortene på grunn av 9xx serien til nvidia. Tror det er ikke så mange som er villig til å selge et 970 for 2k etter så kort tid. Endret 6. oktober 2014 av samye83 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Nei. Har selv kjøpt utstyr som jeg trenger der og da for så nært som 15-20 % av nypris. Ja, noen få varer har jeg kjøpt til fullpris pga. vanskelig tilgang. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Ja, har kun hatt kortene i en uke, kan sende i retur på angrefrist. Jeg la ut på fredag for de som ville leke med et par 970 i helgen, som ikke gidder å vente å få kortene tilsendt. Gjelder 30% selv på nylanserte varer, og etter par dagers bruk? Det er jo etterspørselen som bestemmer prisene på varene. Man kan jo se at det er veldig vanskelig å få solgt 290 kortene på grunn av 9xx serien til nvidia. Tror det er ikke så mange som er villig til å selge et 970 for 2k etter så kort tid. Det kommer nok helt an på den du spør. Du har jo de i tråden her som kontrer overpris med lowballestimater. Tommelfingerregelen er 30% (og her inne er det mange som forlanger minst såpass nesten uansett hva det er snakk om, derav kommentaren min), men jeg ville nok akseptert noe nærmere nypris i dette tilfellet. Det bør dog være mer enn 10% under nypris, ellers er det ikke verdt bryderiet - med mindre det er tilgjengelighetsproblemer. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 (endret) Jeg kjøpte for et par uker siden 3200mhz G.skill ddr4 minne brukt for veldig nærme nypris. Grunnen er enkel; Rammen finnes ikkje på lager noen plasser i verden. Jeg er vel kanskje den eneste som har den i Norge, og kanskje en av veldig få i Europa. Er det verdt det? Lett, siden jeg betalte det samme som 3000mhz koster her i Norge (og de er ikkje på lager engang). XMP, og hastigheten fungerer med en gang. Jeg har enda til gode å se noen av kommentatorene her selge hardware her på bruktmarkedet grisebillig. De fleste som kommenterer her (utenom WAR) vil nok selge hardware grisedyrt, og kjøpe grisebillig Endret 6. oktober 2014 av Nizzen 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Jeg kjøpte for et par uker siden 3200mhz G.skill ddr4 minne brukt for veldig nærme nypris. Grunnen er enkel; Rammen finnes ikkje på lager noen plasser i verden. Jeg er vel kanskje den eneste som har den i Norge, og kanskje en av veldig få i Europa. Er det verdt det? Lett, siden jeg betalte det samme som 3000mhz koster her i Norge (og de er ikkje på lager engang). XMP, og hastigheten fungerer med en gang. Jeg har enda til gode å se noen av kommentatorene her selge hardware her på bruktmarkedet grisebillig. De fleste som kommenterer her (utenom WAR) vil nok selge hardware grisedyrt, og kjøpe grisebillig Jeg er nok en av dem (skjønt, jeg selger til den prisen jeg kan få). Dog skal det mye til før jeg kjefter på andre for å ta for god pris, jeg er vel av de som BER folk om å prise høyt dersom de kan. Lenke til kommentar
War Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Jeg er helt motsatt, jeg vil at folk skal gjøre en god deal og være fornøyd. SR2en jeg kjøpte og monterte for 44000kr solgte jeg 8 mnd etterpå for 10000 og gikk med på en pris på 8000 inkludert frakt. 2600K-cpuene var 3 mnd etter slipp jeg solgte de for under 1000kr stk inkl frakt. Bakdelen er at jeg får 60-70 eposter etter 5 min og dagene etter kommer det inn hundrevis og telefonen brenner opp. Ga bort 1000 dvder en gang uåpnet og forseglet. Da trur jeg nettet i området jeg bor i knelte og det sto 4 biler utenfor hvor alle sa de kom først. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Noen av oss må tenke litt penger, også Mulig jeg hadde vært "julenisse" hvis jeg hadde nok penger på bok og god inntekt, men sånn fungerer det enn så lenge ikke. Forsåvidt en edel tanke å la andre få en god deal. 3 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Jeg har enda til gode å se noen av kommentatorene her selge hardware her på bruktmarkedet grisebillig. De fleste som kommenterer her (utenom WAR) vil nok selge hardware grisedyrt, og kjøpe grisebillig Hvem gidder selge på bruktmarkedet her når man har Finn? Kommer til en del flere kjøpere der ... Så kommentaren din er feil. Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 På hw bruktmarkedet er det større sjanse for at du selger til likesinnede som bare vil betale for varen og dytte hw inn i kassen. på finn tar det en hel kveld nå en eldre familiefar dukker opp på døra for å skal studere på varen og ha forklaringer opp og ned i mente. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 På hw bruktmarkedet er det større sjanse for at du selger til likesinnede som bare vil betale for varen og dytte hw inn i kassen. på finn tar det en hel kveld nå en eldre familiefar dukker opp på døra for å skal studere på varen og ha forklaringer opp og ned i mente. Og det har skjedd flere enn èn gang at "finn folka" forventer gratis support i flere uker etterpå. Lenke til kommentar
War Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Jepp, nedringt av en ny landsmann som måtte ha hjelp til alt i biosen på sr-2 Og den er stor og avansert med nitrogeninnstillinger. Jeg sa det var 3 bioser på den, ene stock, andre OC lett og 3 OC heavy. Hadde satt alt klart, men ble nedringt i flere måneder etterpå. Typisk 40åra og lurte på alt mellom himmel og jord. Som det står på get sine sider ( abo 150mb/sek (ikke velg denne dersom du ikke vet hva mbitsek er^^) Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 War, du kan legge ut ting for salg med to priser. En med telefon support, og en uten, hehe. For de som vil handle billig så må de dessverre finne ut om ting selv. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Hehe, har du sett. :-D Dog, som en digresjon så har Ger nå bare det sitatet på 200 Mbps abonnementet sitt. Uansett. Mulig jeg skal droppe ingeniøryrket og heller fokusere på å klippe plenen til War. Noe sier meg at det kunne blitt mer lønnsomt. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 (endret) Enig, får droppe ingeniøryrket jeg også, så jeg og Andrull kan klippe plenen til War. Vi får nok hardware som lønn. Endret 7. oktober 2014 av samye83 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå