Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har solgt masse på brukt'n .. priser meg alltid lavt, og selvsagt lavest ift tilsvarende produkter. Da selger jeg raskt, og alt jeg har lagt ut for salg blir solgt. Folk forventer alt for mye for varene sine. Vi kan snakke om prissetting hele dagen, men til slutt handler det om hvor mye markedet ønsker å betale. Maskinen over her kan selges for 6k

Lenke til kommentar

Ja, har kun hatt kortene i en uke, kan sende i retur på angrefrist. Jeg la ut på fredag for de som ville leke med et par 970 i helgen, som ikke gidder å vente å få kortene tilsendt. Gjelder 30% selv på nylanserte varer, og etter par dagers bruk?

 

Det er jo etterspørselen som bestemmer prisene på varene. Man kan jo se at det er veldig vanskelig å få solgt 290 kortene på grunn av 9xx serien til nvidia. Tror det er ikke så mange som er villig til å selge et 970 for 2k etter så kort tid.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Ja, har kun hatt kortene i en uke, kan sende i retur på angrefrist. Jeg la ut på fredag for de som ville leke med et par 970 i helgen, som ikke gidder å vente å få kortene tilsendt. Gjelder 30% selv på nylanserte varer, og etter par dagers bruk?

 

Det er jo etterspørselen som bestemmer prisene på varene. Man kan jo se at det er veldig vanskelig å få solgt 290 kortene på grunn av 9xx serien til nvidia. Tror det er ikke så mange som er villig til å selge et 970 for 2k etter så kort tid.

 

Det kommer nok helt an på den du spør. Du har jo de i tråden her som kontrer overpris med lowballestimater. Tommelfingerregelen er 30% (og her inne er det mange som forlanger minst såpass nesten uansett hva det er snakk om, derav kommentaren min), men jeg ville nok akseptert noe nærmere nypris i dette tilfellet. Det bør dog være mer enn 10% under nypris, ellers er det ikke verdt bryderiet - med mindre det er tilgjengelighetsproblemer.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte for et par uker siden 3200mhz G.skill ddr4 minne brukt for veldig nærme nypris. Grunnen er enkel;

 

Rammen finnes ikkje på lager noen plasser i verden. Jeg er vel kanskje den eneste som har den i Norge, og kanskje en av veldig få i Europa.

 

Er det verdt det? Lett, siden jeg betalte det samme som 3000mhz koster her i Norge (og de er ikkje på lager engang). XMP, og hastigheten fungerer med en gang.

 

 

Jeg har enda til gode å se noen av kommentatorene her selge hardware her på bruktmarkedet grisebillig. De fleste som kommenterer her (utenom WAR) vil nok selge hardware grisedyrt, og kjøpe grisebillig :wee:

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte for et par uker siden 3200mhz G.skill ddr4 minne brukt for veldig nærme nypris. Grunnen er enkel;

 

Rammen finnes ikkje på lager noen plasser i verden. Jeg er vel kanskje den eneste som har den i Norge, og kanskje en av veldig få i Europa.

 

Er det verdt det? Lett, siden jeg betalte det samme som 3000mhz koster her i Norge (og de er ikkje på lager engang). XMP, og hastigheten fungerer med en gang.

 

 

Jeg har enda til gode å se noen av kommentatorene her selge hardware her på bruktmarkedet grisebillig. De fleste som kommenterer her (utenom WAR) vil nok selge hardware grisedyrt, og kjøpe grisebillig :wee:

 

Jeg er nok en av dem (skjønt, jeg selger til den prisen jeg kan få). Dog skal det mye til før jeg kjefter på andre for å ta for god pris, jeg er vel av de som BER folk om å prise høyt dersom de kan.

Lenke til kommentar

Jeg er helt motsatt, jeg vil at folk skal gjøre en god deal og være fornøyd.

SR2en jeg kjøpte og monterte for 44000kr solgte jeg 8 mnd etterpå for 10000 og gikk med på en pris på 8000 inkludert frakt.

 

2600K-cpuene var 3 mnd etter slipp jeg solgte de for under 1000kr stk inkl frakt.

Bakdelen er at jeg får 60-70 eposter etter 5 min og dagene etter kommer det inn hundrevis og telefonen brenner opp.

Ga bort 1000 dvder en gang uåpnet og forseglet.

Da trur jeg nettet i området jeg bor i knelte og det sto 4 biler utenfor hvor alle sa de kom først.

Lenke til kommentar

Jeg har enda til gode å se noen av kommentatorene her selge hardware her på bruktmarkedet grisebillig. De fleste som kommenterer her (utenom WAR) vil nok selge hardware grisedyrt, og kjøpe grisebillig :wee:

Hvem gidder selge på bruktmarkedet her når man har Finn? Kommer til en del flere kjøpere der ... Så kommentaren din er feil.

Lenke til kommentar

På hw bruktmarkedet er det større sjanse for at du selger til likesinnede som bare vil betale for varen og dytte hw inn i kassen. på finn tar det en hel kveld nå en eldre familiefar dukker opp på døra for å skal studere på varen og ha forklaringer opp og ned i mente.

 

Og det har skjedd flere enn èn gang at "finn folka" forventer gratis support i flere uker etterpå. :roll:

Lenke til kommentar

Jepp, nedringt av en ny landsmann som måtte ha hjelp til alt i biosen på sr-2

Og den er stor og avansert med nitrogeninnstillinger.

 

Jeg sa det var 3 bioser på den, ene stock, andre OC lett og 3 OC heavy.

Hadde satt alt klart, men ble nedringt i flere måneder etterpå.

 

Typisk 40åra og lurte på alt mellom himmel og jord.

 

Som det står på get sine sider ( abo 150mb/sek (ikke velg denne dersom du ikke vet hva mbitsek er^^)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...