xClaymanx Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Hadde ikke betalt 14 lapper for den maskinen der for å si det sånn. 3 år gammel hardware å greier. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Haha, what... det gir jo ingen mening. Han lister jo opp ny-pris på komponentene, som totalt ser ut til å havne godt under 14K. Og da har vi ikke en gang tatt hensyn til verdifall. Så hvordan i all verden forventer han å få mye mer for utstyret enn nettbutikkene selger det for i linken? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 (endret) Håper vel på å svindle noen da, siden han sikkert nok har lyst på z97 eller x99 og 980 Edit: skulle selvsagt være x99 Endret 25. september 2014 av xClaymanx Lenke til kommentar
Strato Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Er det ikke x99 som gjelder nå da? :) Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 (endret) Håper vel på å svindle noen da, siden han sikkert nok har lyst på z97 eller z99 og 980 Joda, men da har det generelt sett ikke vært det smarteste å inkludere linker som gjør det ganske tydelig hvor dårlig tilbud det er. Er det ikke x99 som gjelder nå da? :) Stemmer. Blant annet. X99 + RAID 0 SSDer + 5960x + 32GB DDR4 for gaming/arbeidsstasjonen Z97 + SSD m/ RAID 5 HDDer + 4770K + 16GB DDR3 som media-PC/"server". Skader ikke å ta i litt ekstra når det gjelder å forsikre seg om at man aldri trenger å slite med treg maskin eller datatap hjemme. Når jeg kommer hjem er jeg sliten nok etter en 8-timers kamp mot treg-PCen på jobb. Endret 24. september 2014 av Andrull 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Håper vel på å svindle noen da, siden han sikkert nok har lyst på z97 eller z99 og 980 Joda, men da har det generelt sett ikke vært det smarteste å inkludere linker som gjør det ganske tydelig hvor dårlig tilbud det er. Er det ikke x99 som gjelder nå da? :) Stemmer. X99 med 5960x for gaming/arbeidsstasjonen og Z97 og 4770K som media-PC/"server". Jeg begynner nesten å grine hver gang du nevner at du bruker det til en Htpc Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Så så, en dag har du fast inntekt du også ? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Så så, en dag har du fast inntekt du også En dag Er bare et år til at jeg kan få deltidsjobb da Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 (endret) Håper vel på å svindle noen da, siden han sikkert nok har lyst på z97 eller z99 og 980 Joda, men da har det generelt sett ikke vært det smarteste å inkludere linker som gjør det ganske tydelig hvor dårlig tilbud det er. Er det ikke x99 som gjelder nå da? :) Stemmer. X99 med 5960x for gaming/arbeidsstasjonen og Z97 og 4770K som media-PC/"server". Jeg begynner nesten å grine hver gang du nevner at du bruker det til en Htpc Hehehe. Sorry. :-p Det har vel blitt hintet til at Netflix ikke er et verdig liv for en 4770k før ja. Men med de lave prisene for en firekjerne så er det jo nesten like lett å bare fleske til litt. Kan jo fort hende man må på et lite LAN en gang, og trenger noe portabelt med litt ytelse vett. ^^ Men ja, som nevnt så hjelper det med fast inntekt. ^^ Bare i dag måtte jeg kjøpe fire små vifter, og det kom på over 1000kr. Så de 4-500kr som skiller en billig Intel CPU og en grei Intel CPU er jo ikke det helt store. Har sett en del på om jeg trenger et billig IR-kamera (ca. 160x120 piksler) til overklokking, og da snakker vi raskt om en 12000-13000kr. XD For ikke å snakke om 4000kr for et rimelig oscilloscop, og noen tusen for multimetere og tangamperemetere. Og da er vi bare på analysedelen for PCen. Så ting koster. Det holder dog lengre enn PC-komponenter som hele tiden lekker verdi. Endret 24. september 2014 av Andrull 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Håper vel på å svindle noen da, siden han sikkert nok har lyst på z97 eller z99 og 980 Joda, men da har det generelt sett ikke vært det smarteste å inkludere linker som gjør det ganske tydelig hvor dårlig tilbud det er. Er det ikke x99 som gjelder nå da? :) Stemmer. X99 med 5960x for gaming/arbeidsstasjonen og Z97 og 4770K som media-PC/"server". Jeg begynner nesten å grine hver gang du nevner at du bruker det til en Htpc Hehehe. Sorry. :-pDet har vel blitt hintet til at Netflix ikke er et verdig liv for en 4770k før ja. Men med de lave prisene for en firekjerne så er det jo nesten like lett å bare fleske til litt. Kan jo fort hende man må på et lite LAN en gang, og trenger noe portabelt med litt ytelse vett. ^^ Men ja, som nevnt så hjelper det med fast inntekt. ^^ Bare i dag måtte jeg kjøpe fire små vifter, og det kom på over 1000kr. Så de 4-500kr som skiller en billig Intel CPU og en grei Intel CPU er jo ikke det helt store. Har sett en del på om jeg trenger et billig IR-kamera (ca. 160x120 piksler) til overklokking, og da snakker vi raskt om en 12000-13000kr. XD For ikke å snakke om 4000kr for et rimelig oscilloscop, og noen tusen for multimetere og tangamperemetere. Og da er vi bare på analysedelen for PCen. Så ting koster. Det holder dog lengre enn PC-komponenter som hele tiden lekker verdi. Jaja, Når du setter 5960Xèn i Netflixen, Så sender du I7 her, Da kan den få kjørt seg ^!^ Det er vanvittig dyrt med IR kamera, Kunne kjøpt enda en Gpu + Ram + Hdd + Skjerm + Nytt M&K + Kabinett + Vifter for 14K (men en liten rev. mtp på¨overklokking hadde det blitt) Hehe, Forsatt en stund til at jeg får skaffet meg en deltidsjobb, Så må gjære det beste ut av det ^!^ Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Har sett en del på om jeg trenger et billig IR-kamera Hvor mye gir du for en IR kamera da? Blir "varm vare" hvis du skjønner hva jeg mener Har et slik når jeg røykdykker. Sykt effektivt Det er nok ikke noe billikamera da. Tipper det koster rundt en 100-150K. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Håper vel på å svindle noen da, siden han sikkert nok har lyst på z97 eller z99 og 980 Joda, men da har det generelt sett ikke vært det smarteste å inkludere linker som gjør det ganske tydelig hvor dårlig tilbud det er. Er det ikke x99 som gjelder nå da? :) Stemmer. X99 med 5960x for gaming/arbeidsstasjonen og Z97 og 4770K som media-PC/"server". Jeg begynner nesten å grine hver gang du nevner at du bruker det til en Htpc Jeg har brukt en 3930k @ 4.5GHz og 670 SLI/R9 290 til å se youtube og browse forums i et par år føler tårene dine trille. Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Bare i dag måtte jeg kjøpe fire små vifter, og det kom på over 1000kr. Ei lita vifte til 250 hørtes dyrt ut Lenke til kommentar
camxer Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=51311763&searchclickthrough=true&searchQuery=r9%20290 Damn! Nesten så jeg vil kjøpe det Fikk faktisk kjøpt dette kortet sist torsdag og den kom i posten idag Skikkelig rart at ingen hadde kjøpt det før meg med tanke på den fine prisen... Nå sitter den i maskinen og skal forsøkes å flashes til 290x Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Har sett en del på om jeg trenger et billig IR-kamera Hvor mye gir du for en IR kamera da? Blir "varm vare" hvis du skjønner hva jeg mener Har et slik når jeg røykdykker. Sykt effektivt Det er nok ikke noe billikamera da. Tipper det koster rundt en 100-150K. Jepp, det blir en billigversjon av noen lignende som det vi brukte som røykdykker. Husker ikke specs, men oppløsningen er nok en 4-8 ganger lavere, og tåler nok ikke like mye, samt at den er beregnet for å detektere lavere temperaturer. Men har fokus på høyere nøyaktighet. De aller rimeligste er på 1000 dollar, men vurderer mer de like over dette mellom 1000 og 1500 dollar. XD Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 (endret) Brukte selv i7-950, 12Gb minne, revodrive, og et gammelt 5850 som stuemaskin. Greit å kunne game litt da, men nå har fruen fått maskinen. Endret 25. september 2014 av xClaymanx Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=51907873&ecType=AD&ecCategory=LOG_PROFILED_ADS_RESULT_CLICK&adSelectionClick=galleryBap+-+bap+-+resultPolePosition+-+click&searchclickthrough=true&searchQuery=intel Noen som har handlet på tilbud: Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Se der ja, en god gammeldags sleiping. ^^ Jaja, folk må nå gjerne gjøre det, har ikke noe tro for at han tjener på det, for risikofylt. Folk på finn er vel ikke de som oftest kjøper slikt. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Det som nesten er verre er at P3700 i samme kapasitet koster bare litt mer enn den 910en på finn... Lenke til kommentar
Strato Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Fy! Den er sleip Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå