Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, what... det gir jo ingen mening.

Han lister jo opp ny-pris på komponentene, som totalt ser ut til å havne godt under 14K. Og da har vi ikke en gang tatt hensyn til verdifall.

Så hvordan i all verden forventer han å få mye mer for utstyret enn nettbutikkene selger det for i linken? :rofl:

Lenke til kommentar

Håper vel på å svindle noen da, siden han sikkert nok har lyst på z97 eller z99 og 980 :)

Joda, men da har det generelt sett ikke vært det smarteste å inkludere linker som gjør det ganske tydelig hvor dårlig tilbud det er. :p

Er det ikke x99 som gjelder nå da? :) :) :)

Stemmer. Blant annet.

• X99 + RAID 0 SSDer + 5960x + 32GB DDR4 for gaming/arbeidsstasjonen
  • Z97 + SSD m/ RAID 5 HDDer + 4770K + 16GB DDR3 som media-PC/"server". :wee:

Skader ikke å ta i litt ekstra når det gjelder å forsikre seg om at man aldri trenger å slite med treg maskin eller datatap hjemme. Når jeg kommer hjem er jeg sliten nok etter en 8-timers kamp mot treg-PCen på jobb. :ph34r:

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper vel på å svindle noen da, siden han sikkert nok har lyst på z97 eller z99 og 980 :)

Joda, men da har det generelt sett ikke vært det smarteste å inkludere linker som gjør det ganske tydelig hvor dårlig tilbud det er. :p

Stemmer. X99 med 5960x for gaming/arbeidsstasjonen og Z97 og 4770K som media-PC/"server". :wee:

Jeg begynner nesten å grine hver gang du nevner at du bruker det til en Htpc :cry:

Lenke til kommentar

Stemmer. X99 med 5960x for gaming/arbeidsstasjonen og Z97 og 4770K som media-PC/"server". :wee:

Jeg begynner nesten å grine hver gang du nevner at du bruker det til en Htpc :cry:
Hehehe. Sorry. :-p

Det har vel blitt hintet til at Netflix ikke er et verdig liv for en 4770k før ja. :p Men med de lave prisene for en firekjerne så er det jo nesten like lett å bare fleske til litt. :)

Kan jo fort hende man må på et lite LAN en gang, og trenger noe portabelt med litt ytelse vett. ^^

Men ja, som nevnt så hjelper det med fast inntekt. ^^

Bare i dag måtte jeg kjøpe fire små vifter, og det kom på over 1000kr. Så de 4-500kr som skiller en billig Intel CPU og en grei Intel CPU er jo ikke det helt store.

Har sett en del på om jeg trenger et billig IR-kamera (ca. 160x120 piksler) til overklokking, og da snakker vi raskt om en 12000-13000kr. XD

For ikke å snakke om 4000kr for et rimelig oscilloscop, og noen tusen for multimetere og tangamperemetere.

Og da er vi bare på analysedelen for PCen.

Så ting koster. ;) Det holder dog lengre enn PC-komponenter som hele tiden lekker verdi.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehehe. Sorry. :-p

Det har vel blitt hintet til at Netflix ikke er et verdig liv for en 4770k før ja. :p Men med de lave prisene for en firekjerne så er det jo nesten like lett å bare fleske til litt. :)

Kan jo fort hende man må på et lite LAN en gang, og trenger noe portabelt med litt ytelse vett. ^^

Men ja, som nevnt så hjelper det med fast inntekt. ^^

Bare i dag måtte jeg kjøpe fire små vifter, og det kom på over 1000kr. Så de 4-500kr som skiller en billig Intel CPU og en grei Intel CPU er jo ikke det helt store.

Har sett en del på om jeg trenger et billig IR-kamera (ca. 160x120 piksler) til overklokking, og da snakker vi raskt om en 12000-13000kr. XD

For ikke å snakke om 4000kr for et rimelig oscilloscop, og noen tusen for multimetere og tangamperemetere.

Og da er vi bare på analysedelen for PCen.

Så ting koster. ;) Det holder dog lengre enn PC-komponenter som hele tiden lekker verdi.

Jaja, Når du setter 5960Xèn i Netflixen, Så sender du I7 her, Da kan den få kjørt seg ^!^

Det er vanvittig dyrt med IR kamera, Kunne kjøpt enda en Gpu + Ram + Hdd + Skjerm + Nytt M&K + Kabinett + Vifter for 14K (men en liten rev. mtp på¨overklokking hadde det blitt)

Hehe, Forsatt en stund til at jeg får skaffet meg en deltidsjobb, Så må gjære det beste ut av det ^!^

Lenke til kommentar

Jeg har brukt en 3930k @ 4.5GHz og 670 SLI/R9 290 til å se youtube og browse forums i et par år :p føler tårene dine trille.

Lenke til kommentar

Har sett en del på om jeg trenger et billig IR-kamera

Hvor mye gir du for en IR kamera da? Blir "varm vare" hvis du skjønner hva jeg mener :p

Har et slik når jeg røykdykker. Sykt effektivt Det er nok ikke noe billikamera da. Tipper det koster rundt en 100-150K.

Jepp, det blir en billigversjon av noen lignende som det vi brukte som røykdykker. Husker ikke specs, men oppløsningen er nok en 4-8 ganger lavere, og tåler nok ikke like mye, samt at den er beregnet for å detektere lavere temperaturer. Men har fokus på høyere nøyaktighet. :)

De aller rimeligste er på 1000 dollar, men vurderer mer de like over dette mellom 1000 og 1500 dollar. XD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...