Strato Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 (endret) https://www.komplett.no/komplett-gamer-xtreme-titan-z/10937#!tab:extra Ikke noen luring akkurat, men her selger Komplett en Komplett Gamer Extreme med TitanZ skjermkort til 25K Prisen på skjermkortet alene er jo 24K... Det er forsi nvidia akkurat har gjort titan Z 37% billigere. Det i kombinasjon med at jeg tror komplett har hatt saftige marginer på denne pakken gjør at de har en del å gå på. Jeg sier ikke det er et dårlig tilbud, men det er langt i fra så bra som komplett får det til å se ut som Edit: ny pris på titan z blir med andre ord 13-14k. Du kan derfor glemme å selge dette på finn for 19k Endret 4. september 2014 av Strato Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Titan-z er billig på komplettpc pga OEM får nå titan-z billigere. Altså kun sammen med hel datamaskin. Er nok bare et tidsspørsmål når man får enkle Z kort for ca 12-15k. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Titan-z er billig på komplettpc pga OEM får nå titan-z billigere. Altså kun sammen med hel datamaskin. Er nok bare et tidsspørsmål når man får enkle Z kort for ca 12-15k. Stemmer. Jeg tipper noen få uker. Det var overpriset i utgangspunktet. Noe måtte skje Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Vel, jeg bare lurte.. Syntes tilbudet virket rimelig godt da jeg hadde et minne om at skjermkortet alene var veldig dyrt. Hadde ingen planer om å kjøpe selv, men det finnes jo nok av "gærninger" på dette forumet som gladelig hoster opp slike summer for skjermkort... Lenke til kommentar
War Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Titan-z er billig på komplettpc pga OEM får nå titan-z billigere. Altså kun sammen med hel datamaskin. Er nok bare et tidsspørsmål når man får enkle Z kort for ca 12-15k. Stemmer. Jeg tipper noen få uker. Det var overpriset i utgangspunktet. Noe måtte skje Det var jo ikke det, det er et regnekort og de koster lett 40-60K Lenke til kommentar
Strato Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Titan-z er billig på komplettpc pga OEM får nå titan-z billigere. Altså kun sammen med hel datamaskin. Er nok bare et tidsspørsmål når man får enkle Z kort for ca 12-15k. Stemmer. Jeg tipper noen få uker. Det var overpriset i utgangspunktet. Noe måtte skje Det var jo ikke det, det er et regnekort og de koster lett 40-60K Sammenlign med to titan black i sli da. Ikke high end quadro kort som det uansett ikke kan sammenlignes med. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Du betaler en 50 % "premium-pris", over To titan black i SLI. At det er litt ekstra for et dobbeltkort kontra et singel er ingen overraskelse, men for mange (av de få som kjøper slikt) så er nok 50 % litt i drøyeste laget. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 50% er jo faktisk helt latterlig. 2 stk i sli yter dessuten bedre såvidt jeg vet. Og nvidia støtter vel ikke noe mer enn quad sli uansett hvor mange kjerner du har på hvert kort(?) Lenke til kommentar
War Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Titan-z er billig på komplettpc pga OEM får nå titan-z billigere. Altså kun sammen med hel datamaskin. Er nok bare et tidsspørsmål når man får enkle Z kort for ca 12-15k. Stemmer. Jeg tipper noen få uker. Det var overpriset i utgangspunktet. Noe måtte skje Det var jo ikke det, det er et regnekort og de koster lett 40-60K Sammenlign med to titan black i sli da. Ikke high end quadro kort som det uansett ikke kan sammenlignes med. Det er et DP-regnekort og må sammenlignes med de jo. Det er en ny og billig utgave av de Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 (endret) Du kan kun kjøre det i SLI, slik at du får Quad-SLI. Men så er den ikke kun/direkte myntet på spillere heller. Med Titan Z, så kan du kjøre fire stykk på et E-ATX HK og en CPU med minne (for totalt 8 GPUer). Mens med Black edition så må du ha to PCer, og dermed tar det opp dobelt så mye plass, to E-ATX hovedkort + to CPuer + dobbelt så mye minne og dobbelt opp med PSUer for å få totalt 8 GPUer. Prisen for et bra HK+en rimelig CPU + en skikkelig redunant PSU + kabinett og plass for dette vil fort kunne veie opp de 50 % ekstra du må ut med for å få det mer kompakt. For ikke å snakke om mindre arbeid! Endret 4. september 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Strato Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Titan-z er billig på komplettpc pga OEM får nå titan-z billigere. Altså kun sammen med hel datamaskin. Er nok bare et tidsspørsmål når man får enkle Z kort for ca 12-15k. Stemmer. Jeg tipper noen få uker. Det var overpriset i utgangspunktet. Noe måtte skje Det var jo ikke det, det er et regnekort og de koster lett 40-60KSammenlign med to titan black i sli da. Ikke high end quadro kort som det uansett ikke kan sammenlignes med.Det er et DP-regnekort og må sammenlignes med de jo. Det er en ny og billig utgave av de Du sporer av. Det er mer nærliggende å sammenligne titan z med 2x titan black enn aå sammenligne det med et k6000 til 40 lapper. Vi snakker ikke om ytelse her (da er jeg enig), men vi snakker om at titan z var overpriset og nå får en mer rettferdig pris(37% lavere). Det betyr at nå blir det vanskeligere å velge mellom titan z og titan black sli. Før var det et LETT valg siden du sparte 10 tusen kroner på sli. Nå blir prisen omtrent lik. Lenke til kommentar
War Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Hele Titan-serien er "double precision" -regnekort Black har 1.3 Teraflops dp. Z har 2.66 Teraflops dp. Med sine 2.66 TFLOPS yter det langt over Tesla K40 og FirePro S10000 (til nesten dobbel pris) Tesla derimot har ECC-minne hvor det ikke er toleranse for feil, typisk finansmarkedet og forskning ol. Ikke så nøye med feil på andre ting. Spillkort (sp) 780ti 295x2 Regnekort Titan Titan Black Titan-Z Regnekort med ECC (krav i utvalgte oppgaver) Tesla K40 Firepro Computer-aided design og digital content creation Quadro Så man kan se på det som et røverkjøp i regneverden da man slipper å kjøpe Quadro , eller se på det som svindyrt i spillverden (sp) Mye av skylden ligger i markedsføringen sammen med at ekstra minnet på de gjorde de egnet til 4K-skjermer++ Men jeg er enig i at 2x titan i sli gir mer valuta for pengene(for en spiller) , men disse kortene vil man som bruker utvide for å regne raskere og da er plassen verdifull. Det vil også trekke betydlige mengder mindre størm samt ta mindre plass. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Men kan man i det hele tatt putte 3-4 titan z på ett hovedkort? Jeg trodde 2 var maks. Og i det tilfellet vil 4 titan black være mye billigere Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Men kan man i det hele tatt putte 3-4 titan z på ett hovedkort? Jeg trodde 2 var maks. Og i det tilfellet vil 4 titan black være mye billigereJa man kan putte 4 på et hovedkort. Du tenker på sli. Da er 4 gpuer max. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Men kan man i det hele tatt putte 3-4 titan z på ett hovedkort? Jeg trodde 2 var maks. Og i det tilfellet vil 4 titan black være mye billigereJa man kan putte 4 på et hovedkort. Du tenker på sli. Da er 4 gpuer max. Lykke til med å montere 4 stk Titan Z på et hovedkort, helst uten PCIe-risers. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Men kan man i det hele tatt putte 3-4 titan z på ett hovedkort? Jeg trodde 2 var maks. Og i det tilfellet vil 4 titan black være mye billigereJa man kan putte 4 på et hovedkort. Du tenker på sli. Da er 4 gpuer max. Lykke til med å montere 4 stk Titan Z på et hovedkort, helst uten PCIe-risers.Lett EVGA Shows off 2-slot Air Cooled GeForce GTX TITAN-Z and HydroCopper Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 (endret) Tja med no modding så får du det fint til. Eller så har du jo: : http://www.techpowerup.com/201675/evga-shows-off-2-slot-air-cooled-geforce-gtx-titan-z-and-hydrocopper.html eller: http://www.ekwb.com/news/494/19/EK-FC-Titan-Z-for-NVIDIA-GeForce-GTX-Titan-Z-released/ Edit: Litt sen. Endret 4. september 2014 av Andrull Lenke til kommentar
War Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Regnekort-servere er ofte fra supermicro og har god plass. Evt liggende. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Syke greier. Uansett, AMD sliter egentlig med samme mølja (fra et gaming perspektiv). r9 295 koster 11k, mens to stk r9 290x koster 7k. Det er ca. 60% mer. Vannkjølingen kan heller ikke unnskylde dette fordi du får kjøpt rimelig mye og bedre vannkjøling for 4k. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 (endret) Nå har nå R9 295X nettopp blitt erklært redusert fra $1500 til $1000. Kanskje det hjelper mer. http://www.overclock.net/t/1510869/various-amd-to-cut-down-295x-price-to-999-at-certain-retailers/0_100 Endret 4. september 2014 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå