Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel fort en nærmere 7-10 000kr for kjølinga, så synes ikke det var alt for ille. Tross noe rotete fordeling, og kun seriekobling.

Uansett, med litt pruting så kunne det vel sikkert lbitt en ganske grei sak. Og så slipper man å gjøre arbeidet selv, som utvilsomt har tatt litt tid. ^^

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, den er vel omtrent 10 ganger finere enn det meste på bruktmarkedet? Standarden der er vel noe luftkjøling som er tettet av røyk-partikler og støv, snus og cola-søl i bunnen. Ja samt den klassiske kabel-spagettien.

Man kan vel ikke forvente at det er gjort av proffe, eller erfarne PC-byggere. Ja, eller like bra som man ville gjort det sjøl. For som ordtaket sier, så må man lage det sjøl for å få det så bra.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Crash and buuurn! Men man må jo være litt enig med alle da, greit nok pc'n koster mye, og det er nedlagt endel timer i bygging. Men man kan ikke kjøpe en bmw m5 lakkere den spygrønn og forvente og få igjen det man har lagt ned i arbeid.. Eller ?

Lenke til kommentar

Tror mer verre er når jeg så videoen. Dinglende SSD, en grotesk DVD spiller, m.mer. Ikke akkurat noe skjønnhets-syn straks du så andre steder enn direkte på hardwaren, og selv det var stort sett "eh, it's okay"

La oss se din maskin da :D

Du er ikke en ekte mann før SSD'en har ligget løst i kabinettet et par års tid (feste fire av dem i 5 1/4"-brønner godkjennes under tvil) ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du er ikke en ekte mann før SSD'en har ligget løst i kabinettet et par års tid (feste fire av dem i 5 1/4"-brønner godkjennes under tvil) ;)

Pleide man ikke feste HDDer i 5.25"-brønnene med strikk før?

Jeg har fremdeles 3-4 HDDer i 5.25"-brønn festet med O-ring og strips. Lydløst og sitter som støpt.

Det som slår meg er at uansett hvor forseggjorte selvbygde maskiner ser ut til å være, så kommer de ikke i nærheten av profesjonelle arbeidsstasjoner. http://anandtech.com/show/8364/lenovo-announces-new-thinkstation-p-series-desktop-workstations

Lenke til kommentar

Er nå lite problem teknisk, jeg tenker mye mer visuelt. Det ser jo ikke akkurat ut fint og velgjort ut, og det er vel noe en burde kunne forvente når noen selger maskin til 25k syns jeg.

Lenke til kommentar

Pleide man ikke feste HDDer i 5.25"-brønnene med strikk før?

Jeg har fremdeles 3-4 HDDer i 5.25"-brønn festet med O-ring og strips. Lydløst og sitter som støpt.

Det som slår meg er at uansett hvor forseggjorte selvbygde maskiner ser ut til å være, så kommer de ikke i nærheten av profesjonelle arbeidsstasjoner. http://anandtech.com/show/8364/lenovo-announces-new-thinkstation-p-series-desktop-workstations

Når man designer eget kabinett tilpasset hardware evt designer hardwaren også så snakker man ryddige saker.

Serverkort er en drøm å jobbe på, mye plass^^

Hår sikkert 4 atx-hk oppå mine hk.

post-64596-0-98480400-1408468076_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Er nå lite problem teknisk, jeg tenker mye mer visuelt. Det ser jo ikke akkurat ut fint og velgjort ut, og det er vel noe en burde kunne forvente når noen selger maskin til 25k syns jeg.

Vel, i mitt hode betaler en for maskinvaren, og at det ikke er noen klare ulemper med bygget som sådan. Hvis en løs SSD (som ordnes med EN skrue...) er et problem som medfører prisreduksjon og uinteresserte kjøpere flirer jeg :p

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...