Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Jeg ville nok også vært villig til å betale 1500,- for et 680- kort, inntil for under en måned siden. Da fikk jeg nemlig, til min forundring, tilslaget på et 770 for kr 1250,- på QXL.

Jeg var forberedt på at det kunne gå for yttterligere 500,-

Riktig nok en auksjon som bare lå ute noen få dager, så mange gikk nok glipp av den.

Mye tyder på at skuffede ex-bitcoinminere selger ut GPU-stallen, så det burde absolutt være mulig å gjøre bra kjøp på relativt nye og kraftige GPU'er.

En evigvarende sannhet for kjøp og salg er at: "ingenting er mer verdt enn noen er villig til å betale for det"

Det er tydeligvis tungt å innse for mange selgere.

Endret av ventus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han typen her må jo være en hel del spesiell:

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=50067277

(Nypris per dags dato ca 21500kr inkludert frakt)

Han har nå redigert annonsen men her er det som sto:

Her er en veldig god jobbe og spille data. Jeg bygde denne for rundt 41 tusen og hadde ikke bruk for den. Så jeg selger den på knal tilbud den første måneden.

Endret av walaker
Lenke til kommentar

Her er en veldig god jobbe og spille data. Jeg bygde denne for rundt 41 tusen og hadde ikke bruk for den. Så jeg selger den på knal tilbud den første måneden.

Han ser ikke ut til å være tørr bak ørene, så da er det selvfølgelig verdt 8500 kroner at han har satt sammen maskinen...

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hva fyren gjorde for å få den til å koste over 30k i utgangspunktet. Skulle en av postene her inne sniffe på begerpet "svindel" så må det være den, før den ble redigert. 41k i nypris er beviselig ikke reelt. Uansett er den så dårlig speccet at det er lite trolig at det finnes tosker store nok til å bite på :p

Lenke til kommentar

Hvor mye er en pc med 780ti, 4820k verdt?

Sjekk prisjakt :D

Dog ting er skjeldent verdt det det koster :p

Ting er vel verdt det folk er villig til å gi for det?

Ikkje bestandig, men ofte. Man kan dog ikkje se på et lite antall folk, fordi det kan fort bli et skjevt bilde. Skambudere på brukten kommer som oftest først i mailboxen :D

Lenke til kommentar

Hvor mye er en pc med 780ti, 4820k verdt?

Sjekk prisjakt :D

Dog ting er skjeldent verdt det det koster :p

Ting er vel verdt det folk er villig til å gi for det?

Ikkje bestandig, men ofte. Man kan dog ikkje se på et lite antall folk, fordi det kan fort bli et skjevt bilde. Skambudere på brukten kommer som oftest først i mailboxen :D

...gjerne med en tekst hvor kjøper "rakker ned på" produktet vedkommende selv er interessert i :p Var en fyr som gnålte om alskens (innbilte) problemer med ASUS Crosshair IV Extreme en gang jeg solgte et, og fikk det til å høres ut som et lavkvalitetskort ingen med vettet i behold ville slå kloa i. Pleier la den type mails forbli ubesvart :)

Lenke til kommentar

...gjerne med en tekst hvor kjøper "rakker ned på" produktet vedkommende selv er interessert i :p Var en fyr som gnålte om alskens (innbilte) problemer med ASUS Crosshair IV Extreme en gang jeg solgte et, og fikk det til å høres ut som et lavkvalitetskort ingen med vettet i behold ville slå kloa i. Pleier la den type mails forbli ubesvart :)

Jeg fikk også høre av en luring att Sabertooth X79 var et problemkort uten like da jeg solgte PC'n min i fjor sommer.

Dønn stabilt hos meg værtfall, selv med saftig overklokk på en 3930k. :)

Fikk mye rart på mail da jeg hadde PC'n for salg, av folk som mente det ene og det andre, skambud og bytting i alskens drit. men det meste forble ubesvart. Mye luringer rundt om.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Hvis kortet har/hadde så mange problemer så slapp da værtfall jeg billig unna :)

Kortet innhar solide komponenter og klokket min 3930k opp til 4.8Ghz uten noen problemer. På denne frekvensen så hold alt seg dønn stabilt, selv med VRM på over 100c under last.

Og hvis man skal kjøpe en såpass dyr Pc hvor man klager på både hovedkort og skjermkort som i mitt tilfelle, så bør man kanskje se videre.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...