Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må si jeg er litt i tvil:

Fujitsu u810 til 2500 kr på bruktmarkedet, kan den virkelig være vært så mye?

Man kan jo få nettbrett eller en minilaptop til 3000 kr som er bedre en dette.

Men for å være verdens minste laptop nesten på størrelsen som en stor mobil.

Edit fant Fujitsu LifeBook U810 5.6" Mini Laptop/Tablet Touch Screen UMPC Windows 7, 40GB så tviler på den er verdt prisen.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må si jeg er litt i tvil:

Fujitsu u810 til 2500 kr på bruktmarkedet, kan den virkelig være vært så mye?

Man kan jo få nettbrett eller en minilaptop til 3000 kr som er bedre en dette.

Men for å være verdens minste laptop nesten på størrelsen som en stor mobil.

Edit fant Fujitsu LifeBook U810 5.6" Mini Laptop/Tablet Touch Screen UMPC Windows 7, 40GB så tviler på den er verdt prisen.

Å dæven, ja der har du funnet en skikkel råtten deal. :D

Den der er toppen verdt 500kr, og da snakker vi om spesielt interesserte som trenger å ha noe lite som kjører X86-platformen til en rimelig pris. Går ut fra at batteriet er ødelagt/dødt på en så utslitt sak, så her er bruksverdien tilnærmet lik null.

Dagens smarttelefoner forventer jeg er et greit hakk raskere (har mer minne og en del flere kjerner og instruksjoner), og i tillegg har den ikke støtte for noe 2G/3G/4G som selvsagt alle smarttelefoner har i dag. Touchskjermen er nok ganske dritt, og ja, det er nok maskinen generelt sett også.

For ikke å snakke om hvor ekstremt tregt en slik maskin er med Windows på, som ikke akkurat er laget for så trege saker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Razer Blade 14 256GB GTX 765M Core i7 @ 3.2 GHz til 12000 kr

Kan noen si meg hvorfor den er verdt så mye?

Man får jo en Lenovo IdeaPad Y510p 15.6" bærbar PC + Samsung EVO 840 Series SSD 500 GB til ca 100 kr ekstra, vil si det er bedre kjøp en å kjøpe brukt, ikke så dårlig men vil si førstnevnte Razer blade neppe er verdt noe særlig over 10 000 kr.

Sannsynligvis tror han dette gjør den dyrere:

Blir ikke solgt i europa! Verdens tynneste gaming laptop i en liten formfaktor som yter bedre enn mange av storebødrene!
Lenke til kommentar

Razer Blade 14 256GB GTX 765M Core i7 @ 3.2 GHz til 12000 kr

Kan noen si meg hvorfor den er verdt så mye?

Man får jo en Lenovo IdeaPad Y510p 15.6" bærbar PC + Samsung EVO 840 Series SSD 500 GB til ca 100 kr ekstra, vil si det er bedre kjøp en å kjøpe brukt, ikke så dårlig men vil si førstnevnte Razer blade neppe er verdt noe særlig over 10 000 kr.

Jeg får vondt i hjertet av slike vage sammenligninger.

Som selgeren selv skriver har han gitt 16 laken for maskinen. Da er det bra optimistisk å forvente 12 laken for den nå. DET er poenget. Ikke hva annet man kan kjøpe nytt for samme sum.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar
Jeg får vondt i hjertet av slike vage sammenligninger.

Som selgeren selv skriver har han gitt 16 laken for maskinen. Da er det bra optimistisk å forvente 12 laken for den nå. DET er poenget. Ikke hva annet man kan kjøpe nytt for samme sum.

Greit nok en svak sammenligning, men...

a. Generell guideline er å selge for 30% lavere pris enn ny, som ville vært nærmere 11k.

b. Garantien går ut om et par måneder. Da ryker det lett ett laken der vil jeg påstå.

c. En utenlandsk bestilt laptop gir lett problemer om du trenger hjelp.

d. Andre produkter er i omtrent samme område med sammenlingnbare specs nu, f.eks multicom sin som har en mye større skjerm og kraftigere skjermkort. Nå går det lett ett laken til omtrent om du trenger å kjøpe Windows, men mange som ikke trenger det hvis de først faktiskt trenger en laptop.

Lenke til kommentar

I tillegg er dette en maskin som ikke har noe forhandlerapparat i norge, og det påvirker prisen ytterligere. Personlig ville jeg ikke tatt i den med ildtang.

Hvis noe ryker på den så den må repareres så er det kjøper som må betale frakt begge veier, og som må passe på at tollbehandlingen blir riktig. I tillegg så vil en evt reparasjon ta mye lenger tid enn om man kunne forholdt seg til en norsk forhandler.

Lenke til kommentar

http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/34465

Montert blokk og kortet har visst fortsatt garanti.

det er ganske rått!!!

kortet er fortsatt det kraftigste grafikkortet i verden. raskere en titan og gtx 780ti. men dem er kun en kjernes grafikkkort .dette har 2. men med den frekvensen den kjører nå er denne raskere enn 2 gtx 680 i sli oppsett. og tar mindre plass.og bruker mindre strøm ;)

Endret av sevs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...