frankhaugen Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Jeg er mye rart, en av tingene er sosialt ukomfortabel, (og nerd ), og mine venner prøver å hjelpe meg ved å si "bare vær deg selv og chill", når det kommer til å møte jenter eller nye sosiale situasjoner. Vel etterpå får jeg kommentarer som: "hvorfor var du ikke deg selv"; dette etter å ha vært meg selv hele kvelden. Hvorfor konkluderer folk med at abnormalt betyr at man "skaper seg" eller later somom man er noe annet enn man er?? jeg er bare megselv, jeg har bare en måte å være på, jeg kan ikke være noen anneledes enn den jeg er. noen som har noen tanker på temaet?? for jeg står litt fast på om jeg skal begynne å "forme" personligheten min til noe jeg ikke er for å føye meg etter det "normale". -frank Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 en av tingene er sosialt ukomfortabel Liker du å være sosialt ukomfortabel? Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Poenget med å være deg selv er å faktisk være deg selv. La meg forklare: Siden du selv sier at du er sosial ukomfortabel er det faktisk umulig for deg å "være deg selv" i sosiale situasjoner. Selv om det at du er sosial ukomfortabel er "å være deg selv" er det ikke det når man sier "vær deg selv". Poenget med å være seg selv er at man skal klare å prosjektere ut det bildet man selv har av seg selv til andre uansett situasjon. Hvis du er sosial ukomfortabel er det en del av personligheten din, men det er ikke bildet du har av deg selv. Det er en svakhet som gjør at bildet ditt ikke blir sett. Blir litt vanskeligere å gå dypere inn i det, men for å få "suksess" med å "være deg selv" må du bryte ned din komfort sone slik at du kan være deg selv i alle situasjoner uten påvirkning fra andre elementer som at du er sosial ukomfortabel eller liknende (kaller dette elementer da det ikke er en del av personligheten din i den forstand at det er "deg"). 8 Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 en av tingene er sosialt ukomfortabel Liker du å være sosialt ukomfortabel? Så etter en oversettelse fra "socially inept", var kanskje litt feil ord Poenget med å være deg selv er å faktisk være deg selv. La meg forklare: Siden du selv sier at du er sosial ukomfortabel er det faktisk umulig for deg å "være deg selv" i sosiale situasjoner. Selv om det at du er sosial ukomfortabel er "å være deg selv" er det ikke det når man sier "vær deg selv". Poenget med å være seg selv er at man skal klare å prosjektere ut det bildet man selv har av seg selv til andre uansett situasjon. Hvis du er sosial ukomfortabel er det en del av personligheten din, men det er ikke bildet du har av deg selv. Det er en svakhet som gjør at bildet ditt ikke blir sett. Blir litt vanskeligere å gå dypere inn i det, men for å få "suksess" med å "være deg selv" må du bryte ned din komfort sone slik at du kan være deg selv i alle situasjoner uten påvirkning fra andre elementer som at du er sosial ukomfortabel eller liknende (kaller dette elementer da det ikke er en del av personligheten din i den forstand at det er "deg"). Takk, tror jeg... Jeg fikk plutselig litt mer selvinnsikt. BTW det var fatastisk bra forklart! -frank Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 (endret) Hvis du lurer på mer så får du sende spørsmål på PM. Bruker litt lenger tid på å forklare der (får som regel mer detaljer av brukere over PM). Endret 20. februar 2012 av Nittutt Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Mange personer tyr til alkohol for å bryte ned sin sosiale ukomfortable situasjon, men det kan igjen ende opp med å bryte ned andre mentale barrierer man helst ikke vil bryte ned. (f.eks, utbryte på en fest at man er "jææævli kåt, høylydt". Det er bare kleint.) Selv jobber jeg med å bryte min ukomfortable holdning i sosiale situasjoner i edru tilstand. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 Mange personer tyr til alkohol for å bryte ned sin sosiale ukomfortable situasjon, men det kan igjen ende opp med å bryte ned andre mentale barrierer man helst ikke vil bryte ned. (f.eks, utbryte på en fest at man er "jææævli kåt, høylydt". Det er bare kleint.) Selv jobber jeg med å bryte min ukomfortable holdning i sosiale situasjoner i edru tilstand. Nei, alkohol er visst ikke svaret da jeg blir noe innpåsliten på begge kjønn i påvirket tilstand -frank Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 (endret) Jeg er mye rart, en av tingene er sosialt ukomfortabel, (og nerd ), og mine venner prøver å hjelpe meg ved å si "bare vær deg selv og chill", når det kommer til å møte jenter eller nye sosiale situasjoner. Vel etterpå får jeg kommentarer som: "hvorfor var du ikke deg selv"; dette etter å ha vært meg selv hele kvelden. Hvorfor konkluderer folk med at abnormalt betyr at man "skaper seg" eller later somom man er noe annet enn man er?? jeg er bare megselv, jeg har bare en måte å være på, jeg kan ikke være noen anneledes enn den jeg er. noen som har noen tanker på temaet?? for jeg står litt fast på om jeg skal begynne å "forme" personligheten min til noe jeg ikke er for å føye meg etter det "normale". -frank Løsningen er å ikke være deg selv. Pratet om å være deg selv er bare pisspreik fra folk som aldri har hatt problemer. Du ønsker å forbedre dine sosiale egenskaper. Det du ønsker er 1. Vis selvtilitt. 2. Vær morsom 3. Ikke være tåpelig Om du ønsker å date jenter bør du i tilegg flørte med jentene igjennom øyekontakt og berøring og ha et godt utsende. Alle kan få det til med litt trening og godt klesvalg. Endret 17. mars 2012 av Camlon Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Løsningen er å ikke være deg selv. Pratet om å være deg selv er bare pisspreik fra folk som aldri har hatt problemer. Du ønsker å forbedre dine sosiale egenskaper. Det du ønsker er 1. Vis selvtilitt. 2. Vær morsom 3. Ikke være tåpelig Om du ønsker å date jenter bør du i tilegg flørte med jentene igjennom øyekontakt og berøring og ha et godt utsende. Alle kan få det til med litt trening og godt klesvalg. Tja. Hvis man prøver å "ikke være seg selv" blir man vel fort ganske falsk. En god utstråling får man om man er den beste versjonen av seg selv. Prøver man å fremstå veldig selvsikker når man egentlig er usikker, eller rik og snobbete når man ikke eier nåla i veggen virker man bare teit. Da må man heller konsentrere seg om å faktisk bli selvsikker og rik. Humor er gull verdt over alt i livet. Det med å se bra ut er jeg veldig enig i, føler man seg vel blir utstrålingen også deretter. Mote/klær er noe de fleste nordmenn vet altfor lite om. Legger man penger og energi i å opparbeide seg en fin garderobe vil man nesten alltid kunne heve utseendet sitt flere hakk. Flere burde sjekke mote og velvære delen av forumet Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Hvis man oppgraderer garderoben noen hakk, spiser sunt og trener, har en frisyre som passer og ellers ser velstelt og ren ut, så har dette 99 prosent å si for hvor bra man ser ut. I motsetning til hva veldig mange menn tror, så driter de fleste jenter i om man har stor nese eller utstående ører … 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Løsningen er å ikke være deg selv. Pratet om å være deg selv er bare pisspreik fra folk som aldri har hatt problemer. Du ønsker å forbedre dine sosiale egenskaper. Det du ønsker er 1. Vis selvtilitt. 2. Vær morsom 3. Ikke være tåpelig Om du ønsker å date jenter bør du i tilegg flørte med jentene igjennom øyekontakt og berøring og ha et godt utsende. Alle kan få det til med litt trening og godt klesvalg. Tja. Hvis man prøver å "ikke være seg selv" blir man vel fort ganske falsk. En god utstråling får man om man er den beste versjonen av seg selv. Prøver man å fremstå veldig selvsikker når man egentlig er usikker, eller rik og snobbete når man ikke eier nåla i veggen virker man bare teit. Da må man heller konsentrere seg om å faktisk bli selvsikker og rik. Humor er gull verdt over alt i livet. Neida, det går fint det. Det å fremstå som selvsikker er noe helt annet enn å være selvsikker. En selvsikker person nøler ikke før han går bort til en jente, men du trenger ikke å føle deg som nummer 1 for å gjøre det. Det med å se bra ut er jeg veldig enig i, føler man seg vel blir utstrålingen også deretter. Mote/klær er noe de fleste nordmenn vet altfor lite om. Legger man penger og energi i å opparbeide seg en fin garderobe vil man nesten alltid kunne heve utseendet sitt flere hakk. Flere burde sjekke mote og velvære delen av forumet Jeg burde nok gjøre det. Jeg tror ikke en gang jeg har trykket på det forumet en gang. Det viktigste i første omgang er at man passer på hvordan man ser ut. Få noen til å hjelpe deg kjøpe klær, sørg for at håret ser ok ut, barber deg, tren og lukt godt. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 (endret) Løsningen er å ikke være deg selv. Pratet om å være deg selv er bare pisspreik fra folk som aldri har hatt problemer. Du ønsker å forbedre dine sosiale egenskaper. Det du ønsker er 1. Vis selvtilitt. 2. Vær morsom 3. Ikke være tåpelig Om du ønsker å date jenter bør du i tilegg flørte med jentene igjennom øyekontakt og berøring og ha et godt utsende. Alle kan få det til med litt trening og godt klesvalg. Tja. Hvis man prøver å "ikke være seg selv" blir man vel fort ganske falsk. En god utstråling får man om man er den beste versjonen av seg selv. Prøver man å fremstå veldig selvsikker når man egentlig er usikker, eller rik og snobbete når man ikke eier nåla i veggen virker man bare teit. Da må man heller konsentrere seg om å faktisk bli selvsikker og rik. Humor er gull verdt over alt i livet. Neida, det går fint det. Det å fremstå som selvsikker er noe helt annet enn å være selvsikker. En selvsikker person nøler ikke før han går bort til en jente, men du trenger ikke å føle deg som nummer 1 for å gjøre det. Det med å se bra ut er jeg veldig enig i, føler man seg vel blir utstrålingen også deretter. Mote/klær er noe de fleste nordmenn vet altfor lite om. Legger man penger og energi i å opparbeide seg en fin garderobe vil man nesten alltid kunne heve utseendet sitt flere hakk. Flere burde sjekke mote og velvære delen av forumet Jeg burde nok gjøre det. Jeg tror ikke en gang jeg har trykket på det forumet en gang. Det viktigste i første omgang er at man passer på hvordan man ser ut. Få noen til å hjelpe deg kjøpe klær, sørg for at håret ser ok ut, barber deg, tren og lukt godt. Joda, det er greit å lære seg å fremstå selvsikker, men man burde legge vel så mye energi i å faktisk bli selvsikker, da blir man mye lykkeligere, og det selvsikre kroppspråket kommer i stor grad av seg selv. Utstrålingen er en helt annen når man har det bra med seg selv, uten at man tenker over det. Noen gjør alt de kan for å fremstå selvsikre, men ender opp med å bli sære og creapy, fordi det skinner gjennom at de er falske. Ang. mote, ja, du burde absolutt ta en titt om du ikke har gjort det! Dette er fine tråder å begynne i: http://www.diskusjon...owtopic=1104328 http://www.diskusjon...1096335&st=2560 Å få hjelp av noen som er flinke med klær er en god ide i starten, (mange gutter tror at jenter automatisk er fantastisk rådgivere her, men min erfaring er at dette slett ikke stemmer. Jenter kan kvinnemote og gutter herremote) men setter man seg bare bittelitt inn i ting burde man etterhvert klare å sette sammen en god garderobe på egenhånd. Det er tross alt veldig spennende etter min mening. Altfor mange i Norge, og særlig utenfor Oslo, er altfor fanget av janteloven og tror at det ikke er lov å skille seg ut positivt i klesveien, og at alt som har med klær og sko å gjøre er super-feminint og forbeholdt jenter og homser. Hvorfor tviholde på joggebuksene og hettegenseren når man kan legge inn litt energi og et par, ikke nødvendigvis mange, tusenlapper og se så bra ut?: Ikke at man trenger å være Über-slesk, eller glætt, jeg er kanskje litt for snobbete i stilen for mange, og litt over gjennomsnittet interessert pga. at familien driver innenfor bransjen, men man kommer langt med litt selvforbedring på dette området. Du føler deg ikke dummere når komplimentene kommer hyppigere. Endret 19. mars 2012 av LucarioX 2 Lenke til kommentar
Kutler Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 (endret) <p> Prøver man å fremstå veldig selvsikker når man egentlig er usikker, eller rik og snobbete når man ikke eier nåla i veggen virker man bare teit. Da må man heller konsentrere seg om å faktisk bli selvsikker og rik. Humor er gull verdt over alt i livet. Men klarer du det, er du jo selvsikker. Men du skriver riktignok prøve. Skal vi se om quotinga ble rett. Ikke det nei. Endret 19. mars 2012 av Skoony Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Nemlig, forskjell på å prøve og å være Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Nederste bildeeksempel så jo bare latterlig ut. Dressjakke og shorts? 4 Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Synes egentlig ikke at det var så forferdelig. Lenke til kommentar
Coffee Break Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Er vel en blazer. Og nei, synes heller ikke det så dumt ut. Tvert imot. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå