Castman Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Hei. Kjøpte i høst en canon MG5250 , men denne drikker jo opp både svart- og fargepatronene på høykant! De forsvinner helt brutalt fort! Samtidlig har denne skriveren vært ustabil og tror mye av blekket går til rensing? Nå vil jeg gjerne ha mer økonomisk skriver. Som er mer pålitelig. Helst kun svart/hvitt og enklest mulig! Noen gode innspill her? Hilsen Oppgitt Canon eier!! Lenke til kommentar
Stinmaker Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Hei da bør du kanskje sterkt vurdere en laser skiver f. eks denne brother Lenke til kommentar
Castman Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 (endret) Hei da bør du kanskje sterkt vurdere en laser skiver f. eks denne brother Hvordan er blekkforbruken på denne da? Endret 20. februar 2012 av Castman Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 laser bruker ikke blekk men toner. Gjorde i alle fall det siste jeg kjøpte Laser printer ( type Brother mumle mumle noe greier 1440 . Var ikke en farge laser . Den har fremdeles orginal toner kassetten. Lenke til kommentar
Elusive666 Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Hvis du leser helt nederst i beskrivelsen av printeren som ble linket, så står det : Leveres med startoner på 700 sider. I følge testen fra Pcworld så finnes det også større tonere En tonerkassett for 1200 sider koster cirka 385-500 kroner inklusive mva., mens en kassett for 2600 sider koster cirka 600-775 kroner. «Starttoneren» som maskinen leveres med, holder for rundt 700 sider. Lenke til kommentar
Castman Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 Okei. Bruker denne laserskriveren "mindre" toner enn en vanlig ordinær blekkskriver bruker av blekk? Billigere i drift med andre ord? Lenke til kommentar
Elusive666 Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Godt spørsmål, tør ikke svare på det siden jeg ikke har noen erfaring med laserskriver selv. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Etter min erfaring er en laserskriver mye bedre. Mye raskere utskrift, og billigere forbruk. Jeg har ihvertfall blitt jævla lei av å måtte bytte hundre forskjellige fargepatroner når jeg bare skriver ut svart på hvitt.. Du får jo også fargelaser, men vanligvis noe dyrere. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 (endret) @Castman: En svart/hvitt laser er glimrende valg om man hovedsaklig skriver ut tekst. Og forbruket av toner er langt mindre enn forbruket til billige blekkskrivere. I tillegg så sløser ikke laserskrivere bort noe til rensing. Du kan regne ca 3 ganger lengre levetid på en tonerkassett enn på blekkpatronene. Brother er også bra valg, men jeg ville gått opp litt i modell fra Brother HL-2240D. Jeg ville valgt f.eks Brother HL-2270WD. Men det er fordi jeg synes det er fryktelig greitt å kunne koble skriveren til nettverket (trådløst eller kabel). Da er den tilgjengelig fra alle maskiner, og uansett hvor jeg er i huset. Endret 21. februar 2012 av Bolson Lenke til kommentar
Castman Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2012 Hei igjen Takker for alle svar folkens. Glimrende å ha dere her Da har jeg bestemt meg for å kjøpe svart/hvitt laserskriver. Viktigste for min del er at den er stabil og pålitelig, samt at at den er billig i drift. Siden jeg skal bruke denne i næring. Vil at utskiften per ark blir så billig som mulig selvsagt. Noen som har erfaring med kjøp av toner i utlandet? ebay. feks? Virker som ihvertfall blekk er syyykt overpriset her til lands..?! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå