Janti Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Hei! Jeg skal ha nytt videokamera, og valget står mellom disse to: HDR-PJ740VE (heretter kalt det dyreste) og HDR-PJ580VE (heretter kalt det billigste). Her er en direkte sammenligning: http://www.sony.no/comparison/hdrpj580ve.cen/hdrpj740veb.cen Det virker som om kameraene er ganske like om en ser bort fra noen små detaljer som er bedre, ved det dyreste. Samtidig veier det 250 gram mer enn det billigste og har dårligere zoom. Det dyreste har også mulighet for flere manuelle innstillinger, og det har en linse som mange mener er den beste på markedet. På det dyreste skal det også være mulighet til å montere på en 3D-linse i tilfelle det skulle bli aktuelt en gang. Men jeg ønsker meg et kamera som er så lett som mulig, og som samtidig gir både god video og gode bilder, så jeg tror jeg satser på det billigste, men fremdeles er jeg litt i tvil. Hvilke avveininger ville andre gjøre her? Har noen erfaring med et av disse kameraene? (Det dyreste er visst ikke komemt til landet ennå.) Vennlig hilsen Jan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå