Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

mistet gløden på jobb

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Det siste ca halve året har jeg totalt mistet gløden på jobb.

Jeg byttet jobb for ca ett år siden, utfordringene stod mildt sagt i kø og min arbeidskolega var ikke stort og skryte av, så det meste falt på meg.

Jeg og min kolega fikk det mest spennende og prestigetunge prosjektet på teamet, jeg stortrivdes med det.

På den tiden var jeg alltid "på", eller mer "på" enn jeg hadde vært før ihvertfall.

Men for ca ett halvt år siden mistet jeg totalt gløden, selv om det tidvis var storm rundt meg, kritiske feil på systemet osv, så var jeg aldri helt til stede, fikset feil og slikt, men hadde ingen glede over det, ble aldri stresset over noe, jeg sluttet rett og slett å bry meg og bare gjorde jobben min...

Etter en stund rotet toppene til alt og klarte å virkelig rote til med både stillingen min og lønna, så jeg så jeg sa opp til sjefen`s store frustrasjon. Jeg var relativt likegyldig til det hele, som alltid.

Jeg regnet med at alt ville ordne seg med ny jobb, nye kolegaer og andre utfordringer, men etter ca 3 mnd i ny jobb kan jeg ikke si at jeg har noe som helst glød igjen.

Gjør jobben min, fikser feil som kommer og det er det. 0 glede.

Hvordan kan jeg bli motivert igjen?

Postet av anonym: 9af9f55ced2ad5c2db14ba78a2efeeb8

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobber du innenfor it fordi du liker det eller fordi du må? Hvis det er fordi du liker det - hva konkret er det du liker??

må er jo å ta i, men alternativet blir gjerne kassa på rimi eller noe slikt, noe jeg absolutt ikke kunne tenkt meg.

Hva jeg liker?

Tja, akkurat nå er det ikke så mye, elsket å utfordre meg selv og lære nye ting. Er i hovedsak det som har holdt meg gående tidligere.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Du høres ut til å være en type som liker å jobbe alene, egne prosjekter, ikke måtte samarbeide med andre for å være produktiv osv ... tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Du høres ut til å være en type som liker å jobbe alene, egne prosjekter, ikke måtte samarbeide med andre for å være produktiv osv ... tar jeg feil?

både og.

har sittet frustrert i timesvis og ventet på at kolegaer skal fikse "enkle" feil, i slike tilfeller kunne jeg godt tenkt meg å jobbe alene.

men når jeg har hatt større jobber har jeg krevd å ha med noen, mest for å kunne lufte løsninger og tanker og få tilbakemeldinger som kanskje får meg inn på rett spor om jeg sitter fast.

nå jobber jeg i ett team og er på bunnen mtp. kunnskap

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

nå jobber jeg i ett team og er på bunnen mtp. kunnskap

Og det forstår jeg ut fra det du skrev i førsteposten som en tilstand du blir demotivert av!?

Hvis det stemmer - hva med å be om og få selvstendig deloppgaver, kanskje?

Lenke til kommentar

Var ikke motivert tidligere heller(da jeg jobbet ganske selvstendig), men da kunne jeg jobben min ganske godt, så det var aldri noe problem med det. Var delvis derfor jeg byttet jobb også, pga mangel på motivasjonn, tull med lønn, stilling og slikt hadde løst seg men var vel bare en utløsende faktor til at jeg sluttet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det høres ut som mistrivselen ikke henger sammen med faget ditt - tar jeg feil?

Hvis du blar tilbake i hukommelsen og forsøker å huske hvilke situasjoner som pigget deg opp - hva var de helt konkret?

Lenke til kommentar

Kan egentlig bare huske en episode som har pigget meg litt opp og som jeg faktisk var litt entusiastisk over.

Når jeg tok vann over hodet og lovde en veldig, veldig viktig kunde at jeg kunne oppgradere og flytte webserverene deres mens de var i bruk, uten merkbar nedetid og klarte det på halvparten av tiden jeg hadde estimert.

Lenke til kommentar

Jobber du innenfor it fordi du liker det eller fordi du må? Hvis det er fordi du liker det - hva konkret er det du liker??

må er jo å ta i, men alternativet blir gjerne kassa på rimi eller noe slikt, noe jeg absolutt ikke kunne tenkt meg.

Hva jeg liker?

Tja, akkurat nå er det ikke så mye, elsket å utfordre meg selv og lære nye ting. Er i hovedsak det som har holdt meg gående tidligere.

Hadde du likt å jobbe i kasse på f eks Rema?

Lenke til kommentar

Hva jeg liker?

Hadde du likt å jobbe i kasse på f eks Rema?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...