Joachim_F Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 De første glimtene av Mount & Blade 2 har dukket opp. Les hele saken Lenke til kommentar
cfg Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Ikke for å være den personen, men Mount & Blade Warband er egentlig utrolig styggt, hadde ikke gjort noe med en ny grafikkmotor på dette her. Og satser jo forøvrig på at alt det bra fra Warband er med i den nye og at kampene bare blir bedre! Lenke til kommentar
Persn Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 OiOiOi så fett! Warband var en av få spill som virkelig har fenget meg de siste årene. Men jeg håper toern gir muligheten til å danne sin egen landsby, ivertfall oppgradere slott/byer med vegger og diverse som faktisk vises og utgjør en forskjell i kamp. 2 Lenke til kommentar
Belfez Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Beste spill nyheten på lenge Husker jeg brukte hele juleferien min på Mount&blade etter den første artikkelen her på gamer 2 Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Damn, de har jo blitt et ganske stort team nå. Husker da jeg spilte beta'en for første gang tilbake i 2006. Da besto "teamet" av Armagan og dama hans. Gleder meg til neste prosjekt! Forhåpentligvis får vi enda flere muligheter i multiplayer, bedre grafikk og et enda dypere handels- og oppdragssystem. 1 Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Gi meg katapulter og skorpioner og ikke bare stiger/beilingstårn, Samt mulighet for å ralle rundt i værdenen sammens med en kompis. 2 Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Kult! Siden Mount & Blade var så innbringende for dem er jeg spent på hvordan oppfølgeren kommer til å bli. Vil de lage en ny motor, vil det bli kommersielt, vil det ha et større fokus på historie - mye kan gå galt, men det kan også bli veldig, veldig bra. Lenke til kommentar
Godsaker Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Oooooh. Trenger ikke at TLD blir portet til Warband da, de kan hoppe rett over til M&B2. (Den er jo eneste grunn til at jeg har standard M&B innstallert akkurat nå. Ellers går det i Warband.) 1 Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Mother of god....... Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Oooooh. Trenger ikke at TLD blir portet til Warband da, de kan hoppe rett over til M&B2. (Den er jo eneste grunn til at jeg har standard M&B innstallert akkurat nå. Ellers går det i Warband.) WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT?!?!?!?!?! Hvordan i helsike har dette gått meg hus forbi? TLD fantes under beta-perioden til det originale M&B. Men så sluttet de å oppdatere modden rundt *.7xx. Jeg trodde de hadde "gitt opp" helt. Likevel sjekket jeg fra tid til annen. Og nå er det plutselig ute? :O Lenke til kommentar
Mrpain Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Wehey, dette ser jeg fram til! Lenke til kommentar
Godsaker Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 (endret) WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT?!?!?!?!?! Hvordan i helsike har dette gått meg hus forbi? TLD fantes under beta-perioden til det originale M&B. Men så sluttet de å oppdatere modden rundt *.7xx. Jeg trodde de hadde "gitt opp" helt. Likevel sjekket jeg fra tid til annen. Og nå er det plutselig ute? :O Ikke spør meg! Er flere måneder siden 3.0 kom ut nå. Det er en hotfix til 3.1 oppdateringen også. Endret 20. februar 2012 av Godsaker 1 Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Husker at jeg kjøpte Mount & Blade tilbake i versjon 0.6 til 0.7 et sted. Den gangen kostet det vel kun litt under hundrelappen, men herre så mye man fikk for pengene. Mount & Blade var vel et av de første spillene hvor man fikk sloss fra hesteryggen og hadde et mer avansert/virkelighetsnært kampsystem med ordentlig blokking og retningsbaserte angrep. Det var to ting jeg hadde å utsette på eneren, mangel på dybde i gameplay og veldig middelmådig grafikk. Oppdragene var veldig generiske og hadde kun minimale forskjeller (navn på person du må redde fra utpressere, hvilken konge eller "lord" du skal levere brev til, hvilken borg du skal ta over osv). Strategiaspektet var også litt i enkleste laget. Men kampsystemet hadde de virkelig på plass, så det hjalp veldig på! For neste spill i serien håper jeg på enda dypere "gameplay". Litt mer avanserte strategi-elementer hadde ikke vært å forakte. Med det mener jeg litt flere muligheter for diplomati og forhandlinger. En mer levende verden hadde også vært fint. Optimalt sett burde oversiktskartet være litt mer levende (flere agenter og mer random ting enn bare borger og byer). En burde også ha mulighet til å sette opp egne handelsruter (altså slippe å frakte rundt varer med eget kompani, men la slikt skje automatisk). Penere grafikk på alle områder er jo selvfølgelig ønsket, ikke da minst "art style". Menyene så veldig kjedelige ut, og miljøene var veldig "sterile". Flere ulike typer gjenstander i omgivelsene som steiner, blomster, busker, trær (av ulike typer) ol ville gjort mye for at omgivelsene hadde blitt mer spennende. Det som hadde vært temmelig rått hadde vært støtte for Wiimote Plus i spillet. Innlevelsen i kampene hadde blitt svært høy da. Men det blir spennende å se hva de får til med toeren. Det kan absolutt bli et bra spill. Det er også gledelig at det fortsatt finnes utviklere som satser på PC. Men det hadde jo ikke akkurat vært utenkelig at et slikt spill kunne fungert på f. eks Wii U (med Wiimote). Lenke til kommentar
Oz370 Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 (endret) Snorre, heldigvis finnes det mange modder til M&B warband som forbedrer mye av det du snakket om. Diplomacy mod, som er åpen og er inkludert I veldig mange mods, gir deg mange mer muligheter for diplomati. For mer realistisk terreng, prøv Polished Landscapes http://forums.taleworlds.com/index.php?topic=122423.0 Det er også lagd mods som legger til formasjoner for slagene osv Endret 21. februar 2012 av Oz370 Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Snorre, heldigvis finnes det mange modder til M&B warband som forbedrer mye av det du snakket om. Diplomacy mod, som er åpen og er inkludert I veldig mange mods, gir deg mange mer muligheter for diplomati. For mer realistisk terreng, prøv Polished Landscapes http://forums.taleworlds.com/index.php?topic=122423.0 Det er også lagd mods som legger til formasjoner for slagene osv Kommer definitivt til å sjekke de ut. Har faktisk aldri tatt meg til å spille Mount&Blade: Warband (mer enn fem minutter). Kjøpte M&B + M&B:WB på Steam en gang ifjor, men ble aldri til at jeg spilte det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå