Gå til innhold

[Løst] Motorola Defy+ fra pixmania, med Chess abonnement, problemer med datatrafikk

Anbefalte innlegg

Jeg ser noen har lignende problemer med sine defy og defy+, men jeg har enda til overs å se noen som har kommet til en løsning på dette:

Jeg har byttet litt mellom Chess (netcom) og Djuice (telenor) i det siste. Hver gang jeg har Djuice, så fungerer datatrafikk som det skal, trenger ikke engang endre APN. Men med Chess derimot, har jeg aldri opplevd at datatrafikk "fungerer". Har funnet mobil data-knappen som ligger gjemt under "battery and data manager", "data delivery". Den var til min store skuffelse skrudd på. Har prøvd Chess sitt manuelle oppsett, og prøvd å laste inn oppsett til div. andre mobiler med samme versjon av Android. "ferdig" oppsett til defy+ finnes faktisk ikke på hjemmesidene til Chess, selv om de selger telefonen :S

Jeg ser på xda-developers at det finnes noe som heter baseband switcher, og det har hjulpet andre med å få til datatrafikk på deres telefoner. Men de har liksom ikke helt samme problemene som jeg har. Grunnen til at jeg lurer på om det kanskje er relevant for meg, er at jeg bestilte telefonen min fra Pixmania, og den kom med fransk programvare pre-installert.

Har noen en ide på hvordan jeg kan få datatrafikk til å funke med Chess som leverandør av abonnement? Selv så frustrerende dette er, og så enkelt som det er å bytte tilbake til Djuice, så er jeg keen på å finne "hemmeligheten" bak dette problemet :) takknemlig for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...