ErikAuranaune Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 (endret) Hei Jeg har en nettleser, og på form1 er "nettleser vinduet" Hvordan kan jeg åpne en link fra en annen form? Jeg vil trykke på en knapp på form2, også åpne den i form1 ... Liksom... En knapp som åpner "www.youtube.com/user/xErikAuranaune" og den skal åpnes i form1 How is this possible? (Håper dere forstår hva jeg mener ) -Takk på forhånd Endret 20. februar 2012 av ErikAuranaune Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Form1.WebClient.Open(url) ? (husker ikke syntaksen på webclient kontrollen ) Dessuten er det så lenge siden jeg har kodet winforms at jeg husker ikke om du må finne kontrollen på en annen måte... Noe sånt som WebClient wc = (WebClient)Form1.Controls["webClient1"]; wc.Open(url); -C- Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 En bedre måte å gjøre det på er å gjøre webleseren tilgjengelig utenfra. Som standarde er denne private, noe den skal fortsette å være. Sett at du har en form2 med en WebBrowser kontroll på som heter web1: public class Form2 : Form { // .. masse greier public WebBrowserControl WebBrowser { get { return web1; } } } Hvis du nå har en referanse til Form2 i Form1: public class Form1 : Form { Form2 webform; public Form1() { InitializeComponents(); webform = new Form2(); webform.Show(); } public ClickedALink() { webform.WebBrowser.Redirect("http://www.google.com"); } } Aner ikke om det heter Redirect på webbrowser, og jeg er for lat til å lete det opp, men du skjønner sikkert poenget. Lenke til kommentar
ErikAuranaune Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 Takktakk Lenke til kommentar
ErikAuranaune Skrevet 25. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2012 eyy, forresten... Hva med hvis jeg skal lage en form som hete favorites ? hær skal man lagre favoritter osv... O.o ? Hvordan får jeg linken fra form1 til textbox i form2 da? og hvordan åpne den fra form2? Lenke til kommentar
Anders Hole Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) Du kan evt lage en return funksjon for form 1, som returnerer den valgte linken til form 2 ved lukking(evt ved trykking på en knapp). Deretter kan du behandle resultatet og legge dette i tekstbox i form 2. Det finnes en del onclose funksjoner som du kan legge til i form1. Men vet ikke om du ønsker å ha form1 åpent? Du har ikke sett på ulike containere, f.eks? Slik at du slipper å jobbe via mange vinduer. Evt kan du lage en klasse som håndterer url, med type: string url_back; string url_next; string url_current; sende en pointer til klassen i form2 og returnere direkte linken til klassen. Du bruker samme metod for favorites som tidligere, og returnerer bare url til form2 fra favorites om det var dette du ville? Videre kan du ha en onchange i textboksen som sender url til webleser hver gang den har en gyldig url, dette kan du sjekke via at formatet er www.etellerannet.com/no/org o.l Men iom at dette er favoritter er sikkert linkene lagret på et allerede godkjent format. Endret 27. februar 2012 av Anders Hole Lenke til kommentar
ErikAuranaune Skrevet 29. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2012 Du kan evt lage en return funksjon for form 1, som returnerer den valgte linken til form 2 ved lukking(evt ved trykking på en knapp). Deretter kan du behandle resultatet og legge dette i tekstbox i form 2. Det finnes en del onclose funksjoner som du kan legge til i form1. Men vet ikke om du ønsker å ha form1 åpent? Du har ikke sett på ulike containere, f.eks? Slik at du slipper å jobbe via mange vinduer. Evt kan du lage en klasse som håndterer url, med type: string url_back; string url_next; string url_current; sende en pointer til klassen i form2 og returnere direkte linken til klassen. Du bruker samme metod for favorites som tidligere, og returnerer bare url til form2 fra favorites om det var dette du ville? Videre kan du ha en onchange i textboksen som sender url til webleser hver gang den har en gyldig url, dette kan du sjekke via at formatet er www.etellerannet.com/no/org o.l Men iom at dette er favoritter er sikkert linkene lagret på et allerede godkjent format. okok takktakk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå