3R4 Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Dersom man bruker angrerett før betaling er gjennomført, kan selger kreve noe gebyr for dette? Det er snakk om netthandelen.no Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Det spørs hvor langt ordren er gått. Er det bare en bestilling som ikke er sendt, skal det vanligvis ikke koste noe. Er den sendt, og du får hentelapp, må du dekke returporto. I dette tilfelle kan også avsenderen kreve behandlingsgebyr, som er en standardkostnad de tar for å pakke ned og sende det du bestilte. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Dersom sending ikke kan unngås, så må du betale frakt begge veier. Ut over det kan de ikke kreve noe av deg. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Tipper det er disse det er snakk om: Hos Netthandelen.no må alle kunder betale 75,- kr. i ekspedisjonsgebyr pr. faktura når varene skal sendes, eller et servicegebyr på 120,- dersom ordren skal hentes på vårt lager. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 (endret) Etter § 15 i angrerettloven jf. forarbeidene skal du ha tilbake alle gebyrer og fraktkostnader til deg, men du må selv betale frakt tilbake. Returfrakt er altså de eneste kostnadene du skal ha dersom du benytter deg av angreretten. Ellers er det mye lovstridig i returpraksisen til netthandelen. Om du angrer før varen faktisk er sendt, er det sannsynligvis "synd for dem" om de velger å sende. Endret 20. februar 2012 av Herr Brun Lenke til kommentar
3R4 Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 Jeg vet at med angrerett må jeg kun betale returfrakt. Uansett er jeg under 18, så nå bruker jeg heller det faktum at de ikke har lov til å inngå noe som er økonomisk bindende med meg. ^^ Jeg er en veldig snill kunde.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Ahh, netthandelen aksepterer jo kun faktura. Da er det jo bare å ikke betale det man ikke skal betale. Jeg tenkte at du allerede hadde betalt. Da er det nemlig verre å få tilbake gebyrer o.l. i praksis, i de tilfeller hvor netthandelen er uenig i din lovtolkning. Useriøse butikker har ofte sin egen, noe fantasifulle tolkning av fkjl. og angrerettsloven. De sender jo ingenting før du faktisk har betalt, gjør de vel? Da benytter du deg av angreretten, og betaler ingenting. Da sender de jo heller ikke varen, og du trenger heller ikke å betale returporto. Dersom du allerede har betalt, kan du ikke bruke det at du er under 18. Man kan til en viss grad inngå avtaler, men man kan ikke stifte gjeld. Lenke til kommentar
3R4 Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 Det funket helt fint, og jeg fikk slettet orderen lett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå