Gå til innhold

Penger til gode fra strømleverandør, hvordan er det mulig?

Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De regningene du har fått er regninger estimert fra fjorårets bruk. Du har brukt mindre strøm i år og dermed har penger tilgode. Hurra!

Alternativt: Strømprisen (ikke nødv. forbruket) har vært lavere gjennom året 2011 enn det kraftselskapet så for seg (i slutten av 2010) når de bestemte akonto-beløpet.

Med akonto-avregning skjer motregning av faktisk skyldig beløp og innbetalt akonto-beløp bare en gang i året, men da skal alle (månedlige) innberettede måleravlesninger og varierende priser bli tatt hensyn til.

Lenke til kommentar

De regningene du har fått er regninger estimert fra fjorårets bruk. Du har brukt mindre strøm i år og dermed har penger tilgode. Hurra!

Alternativt: Strømprisen (ikke nødv. forbruket) har vært lavere gjennom året 2011 enn det kraftselskapet så for seg (i slutten av 2010) når de bestemte akonto-beløpet.

Med akonto-avregning skjer motregning av faktisk skyldig beløp og innbetalt akonto-beløp bare en gang i året, men da skal alle (månedlige) innberettede måleravlesninger og varierende priser bli tatt hensyn til.

Leverandøren jeg bruker retter opp dette for hver regning.

Lenke til kommentar

Leverandøren jeg bruker retter opp dette for hver regning.

Ikke min, men det eneste akonto-abonnementet mitt er da også et næringsabonnement med pliktig måleravlesning bare en gang i året (med mulighet for flere frivillige), så da er det også naturlig med kun en årlig "sluttavregning". Praksisen varierer altså. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...