*F* Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Ser det står på Siv H7 "NB! Kvaliteten på Internetforbindelsen kan forårsake opptil 5 sekunders avvik mellom opptak og det som vises på Googlemaps." - Jeg trodde kart lå på enhetene og at man kun hadde GPS forbindelse for å vise hvor man er/var. Koster jo noen kr å ha internt hele tiden med oppdatering hele tiden - dette kan vel ikke stemme at man må ha? 1. Det er ikke så dyrt i norge, kart tar ikke mye plassen 2. Det er nok mulig å deaktivere funksjonen. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 (endret) Roadhawk har kun GPS ser det ut som. (de har også kartvisning likevel - altså på enheten) Edit: kanskje det Slasken, kanskje det Endret 24. juli 2012 av kandasa Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Roadhawk har kun GPS ser det ut som. (de har også kartvisning likevel - altså på enheten) Kult. Kartvisning på enheten sier du. På hvilken skjerm da? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 På hvilken skjerm da? Hehe, ser den ble litt .... Men likevel vil jeg ikke ha feil her, så f.eks RH-2 Pro TFT Monitor 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 RH-2 Pro i seg selv har ikke kamera, men det har video ut, og de selger en skjerm til det. Og da viser det kun videoen, og ikke kart. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 RH-2 i seg selv har ikke kamera ... ok, vi lar det ligge med det gullkornet Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Doh! Det var tydeligvis litt sent på kvelden 1 Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Jeg vurderer å skaffe meg et kamera, men vet ikke hvilket jeg skal skaffe. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Jeg vurderer å skaffe meg et kamera, men vet ikke hvilket jeg skal skaffe. Kjøp minimum et så er så bra at du kan identifisere kjennemerker. Dessuten må systemet starte automatisk. Akslerometer og gps drar prisen opp og er kjekt å ha. Vurder også om du trenger et kamera som også filmer bakover. Mye rusk på ebay, kopier osv. God oppløsning og demovideo skal du se etter. Nigth vision (IR) fungerer ikke gjennom en rute, så sorter bort disse. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 IR er bare tull på slike kameraet, har tapet over mine IR-dioder Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 http://www.dagbladet.no/2012/07/28/nyheter/innenriks/rakjoring/22705774/ Et skikkelig bilkamera vil vel kunne fange opp registreringsmerkene på disse jævla idiotetene. Lurer på om en slik video kan brukes som bevis og få sperret inne disse psykopatene? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 http://www.dagbladet.no/2012/07/28/nyheter/innenriks/rakjoring/22705774/ Et skikkelig bilkamera vil vel kunne fange opp registreringsmerkene på disse jævla idiotetene. Lurer på om en slik video kan brukes som bevis og få sperret inne disse psykopatene? De kjører ofte med falskt / gjemt skilt. Alene er ikke et videoklipp nok som bevis. Men sammen med vitneutsagn og andre bevis kan dette benyttes for å klarlegge forholdet. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 man vet uansett ikke hvem som kjører ut i fra skiltet, bare hvem som eier sykkelen Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 man vet uansett ikke hvem som kjører ut i fra skiltet, bare hvem som eier sykkelen Krøp, men uansett ikke kjekt for EIER når filmen havner på VG og andre steder. Da kommer det fort for en dag hvem som kjørte. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Fant blackvue DR400 - noen som har prøvd det? Ser jo lite ut og kvaliteten var vel grei? 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Fant blackvue DR400 - noen som har prøvd det? Ser jo lite ut og kvaliteten var vel grei? Jeg kjøpte ikke denne fordi den kan bli for varm. Noen modder disse med ekstra kjøleribbe! Men bildekvaliteten virker veldig bra. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/stavanger/Hadde-blalys-og-kamera-pa-bilen-3015317.html Her ble sjåføren anmeldt for å ha montert kamera. Han hadde og blålys da... Lenke til kommentar
Pytagoras Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Har på følelsen av at journalisten kanskje er litt unøyaktig i den framstillingen. Det kan jo godt hende at fyren fikk reaksjon for å ha montert kamera slik at den hindret sikten, slik loven forbyr. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 (endret) Føreren ble anmeldt for montering av kameraene og det ble videre utstedt mangellapp på kjøretøyet. Endret 18. august 2012 av Evelen! Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Jeg ble veldig usikker om det er lov eller ikke å montere kamera etter den artikkelen. Godt mulig at journalisten har skrivet feil og. At det skulle stå anmeldt for montering av "blålys" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg