Gå til innhold

Lovlighet rundt å filme bilkjøring?

Andzel

Anbefalte innlegg

Ser det står på Siv H7 "NB! Kvaliteten på Internetforbindelsen kan forårsake opptil 5 sekunders avvik mellom opptak og det som vises på Googlemaps." - Jeg trodde kart lå på enhetene og at man kun hadde GPS forbindelse for å vise hvor man er/var. Koster jo noen kr å ha internt hele tiden med oppdatering hele tiden - dette kan vel ikke stemme at man må ha?

1. Det er ikke så dyrt i norge, kart tar ikke mye plassen

2. Det er nok mulig å deaktivere funksjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer å skaffe meg et kamera, men vet ikke hvilket jeg skal skaffe. :)

Kjøp minimum et så er så bra at du kan identifisere kjennemerker. Dessuten må systemet starte automatisk. Akslerometer og gps drar prisen opp og er kjekt å ha.

Vurder også om du trenger et kamera som også filmer bakover.

Mye rusk på ebay, kopier osv. God oppløsning og demovideo skal du se etter. Nigth vision (IR) fungerer ikke gjennom en rute, så sorter bort disse.

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2012/07/28/nyheter/innenriks/rakjoring/22705774/

Et skikkelig bilkamera vil vel kunne fange opp registreringsmerkene på disse jævla idiotetene. Lurer på om en slik video kan brukes som bevis og få sperret inne disse psykopatene?

De kjører ofte med falskt / gjemt skilt. Alene er ikke et videoklipp nok som bevis. Men sammen med vitneutsagn og andre bevis kan dette benyttes for å klarlegge forholdet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...