Gå til innhold

Lovlighet rundt å filme bilkjøring?


Andzel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min far bruker et SIV H7 som frontkamera på bilen, som fungerer bra.

Den tar opp i 720p (kan også velge lavere kvalitet).

 

Kameraet spiller inn heletiden så lenge tenningen er på. Når minnekortet blir fullt, så skriver den over de eldste opptakene.

 

Par bilder fra programvaren som følger med:

a5678.jpg

6857.jpg

sh38.jpg

77uj.jpg

 

Følger med feste til frontruta.

 

Veldig kjekkt om det oppstår en uventet situasjon. Kameraet koster rundt 1400,- her til lands, så er ikke allverdens.. :)

Endret av Merko.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor får du kjøpt den?

 

Edit: Autofil lær deg rundkjøringer! Du ligger ikke helt til høyre for å så svinge til venstre i rundkjøringen! på 3 minutter i filmen. Lastebilen som kom ned kunne jo ha svingt til høyre enn å bremse fordi du ligger feil... Hvis lastebilen skulle til høyre da. Pluss følger ikke engang merkning.

 

Du er en følgebil hjelpe meg...

Endret av Andzel
Lenke til kommentar

Hvor får du kjøpt den?

 

Edit: Autofil lær deg rundkjøringer! Du ligger ikke helt til høyre for å så svinge til venstre i rundkjøringen! på 3 minutter i filmen. Lastebilen som kom ned kunne jo ha svingt til høyre enn å bremse fordi du ligger feil... Hvis lastebilen skulle til høyre da. Pluss følger ikke engang merkning.

 

Du er en følgebil hjelpe meg...

 

Hva er det du mener??

Lenke til kommentar

Hvor får du kjøpt den?

Om du snakket til meg så kjøpte jeg den her:

http://techbay.no/pr...category_id=148

 

Tok ikke mange dagene før jeg mottok pakken :)

Hvordan er bildekvaliteten når man filmer og kjører i mørket da?

Det er jeg usikker på.

Har kunn sjekket når man har kjørt i tunnel osv, da fungerte den helt fint.

 

Kan komme tilbake til det :)

Linsa er jo veldig liten, så helt fantastisk er det nok ikke..

Lenke til kommentar

Hvor får du kjøpt den?

 

Edit: Autofil lær deg rundkjøringer! Du ligger ikke helt til høyre for å så svinge til venstre i rundkjøringen! på 3 minutter i filmen. Lastebilen som kom ned kunne jo ha svingt til høyre enn å bremse fordi du ligger feil... Hvis lastebilen skulle til høyre da. Pluss følger ikke engang merkning.

 

Du er en følgebil hjelpe meg...

 

Hva er det du mener??

 

Rundt 3 minutter ut i videoen din tok du en runde i rundkjøringen ved Mosseporten kjøpesenter/påkjørsel E6 mot Oslo. Her lå du posisjonert i høyrefila, selv om du valgte å kjøre gjennom hele rundkjøringen. For å ta en runde slik du gjorde, skal du ligge innerst. Du kjørte altså feil ifølge trafikkreglene.

Lenke til kommentar

Hvor får du kjøpt den?

 

Edit: Autofil lær deg rundkjøringer! Du ligger ikke helt til høyre for å så svinge til venstre i rundkjøringen! på 3 minutter i filmen. Lastebilen som kom ned kunne jo ha svingt til høyre enn å bremse fordi du ligger feil... Hvis lastebilen skulle til høyre da. Pluss følger ikke engang merkning.

 

Du er en følgebil hjelpe meg...

 

Hva er det du mener??

 

Rundt 3 minutter ut i videoen din tok du en runde i rundkjøringen ved Mosseporten kjøpesenter/påkjørsel E6 mot Oslo. Her lå du posisjonert i høyrefila, selv om du valgte å kjøre gjennom hele rundkjøringen. For å ta en runde slik du gjorde, skal du ligge innerst. Du kjørte altså feil ifølge trafikkreglene.

 

Er det ikke bedre du / dere sender en melding til fyren i videon da, som har lagt den ut på Youtube?

Les gjerne hva jeg skrev over videoen i mitt tidligere innlegg èn gang til....

 

 

Edit:

Jeg kopierer det inn her saaaakteee, så kanskje det er lettere å forstå:

 

"Her fant jeg en video-snutt fra noen som har filmet med GoPro i frontvinduet (fra Moss):"

Endret av Autofil
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fordelen med eBay er at selgere er livredde for negativ feedback ;)

 

Veldig greitt for meg, då kan eg gå litt hardere til verks for å sjå om eg får fiksa den.

Har du minnekortet formatert i noko spesielt format?

Brukta bare et gammelt kort jeg hadde i telefonen før.

Fat32 regner jeg med det var.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Eg kontaktet politiet i dag angående en tysk bilist som stort sett låg midt i veien på E134 i dag. I 80-sone. Både i svinger og over sperrelinjer. Toppen av kransekaka kom da han kjørte forbi to syklister med kun cm i marginer, over ett sperrefelt, og deretter svingte av veien til høyre rett etterpå så syklistene måtte bremse og svinge ut i veien. Oppga deler av skiltnr, land, bilmodell, farge, sted og retning bilen hadde, men tviler på at de fikk tak i idioten. Hadde de derimot fått tak i han så skulle eg gjerne hatt ett videoopptak å vise de.

Lenke til kommentar

Ser det står på Siv H7 "NB! Kvaliteten på Internetforbindelsen kan forårsake opptil 5 sekunders avvik mellom opptak og det som vises på Googlemaps." - Jeg trodde kart lå på enhetene og at man kun hadde GPS forbindelse for å vise hvor man er/var. Koster jo noen kr å ha internt hele tiden med oppdatering hele tiden - dette kan vel ikke stemme at man må ha?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...