Gå til innhold

Lovlighet rundt å filme bilkjøring?

Andzel

Anbefalte innlegg

Ellers så var det en horribel manøver av karen i høyre felt. Man skal ikke kjøre forbi i høyre felt, enkelt og greit.

For noe tull (horribelt er det ikke) - ligger venstre fil under fartsgrensen og man holder fartsgrensen i høyre, så er det ingenting som sier at feltet skal holde igjen bare for at det feltet kjører raskere enn det til venstre.

(edit: kjøre forbi er ulovlig, men passering er det ikke)

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om den var løsningen. Din redigering av post vistes ikke her når jeg postet den.

Redigeringen var at jeg la til patch notatet og linken til nedlasting, så det forstår jeg ikke helt. Men samme det. Nedlastingen på den linken løser i hvert fall problemet.

Lenke til kommentar

Fikk meg et blinkskudd jeg også nå :)

http://www.adressa.n...ull#?style=null

Hehe stilig ;p

Bilen kjørte bare plutselig ut fra køen? :p

--

Har små problemer med mitt kamera i det siste.. kommer en blå\lilla ring på kameraet mens det filmer, så tar den ikke opptak lenger (så vidt jeg vet)..

Skrur jeg av kameraet\strømmen, så lyser det fremdeles helt til det interne batteriet på kameraet er tomt.. noe som kan være opp til 20min når det kunn er LED lyset som lyser.. Peiling på hva det kan være? Skjer ikke alltid, men blitt ofte i det siste.. Er Blackvue 400 II

Lenke til kommentar

Har lest om BlackVue kameraer som sliter fordi de blir for varme..

Har du på varmluft på frontruta som blåser opp på kameraet, kan jeg se for meg at det er noe av problemet..

Ellers kan det jo være alt fra HW feil til at SD kortet ditt er slitent..

Blinker det i ett, eller er det X-antall blink før det er en liten pause?

I siste tilfellet kan det være en feilkode og du kan google på hvor mange blink du får og finne feilen sånn..

Lenke til kommentar

Fikk meg et blinkskudd jeg også nå :)

http://www.adressa.n...ull#?style=null

Køer som det der er noe av det misliker mest av alt når det gjelder kjøring. Det er fordi det ofte egentlig ikke er en reell kø, men den skapes likevel av folk som ikke ønsker å stå bakerst i køen, så de kjører helt fremst og presser seg inn slik at de bak blir stående. Han dusten som nesten forårsaket den ulykken er sikkert en av disse folkene. Jeg tipper han kjørte så langt frem som mulig og presset seg inn der.

Når jeg finner meg i en slik kø passer jeg alltid på å gjøre det så vanskelig som overhodet mulig for andre å komme seg inn foran meg. Det gjør jeg rett og slett for å gjøre det ubehagelig for dem. Mange er selvfølgelig så kyniske at det betyr null, men det er nok sikkert en og annen som neste gang legger seg inn tidligere for å slippe pes.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Har lest om BlackVue kameraer som sliter fordi de blir for varme..

Har du på varmluft på frontruta som blåser opp på kameraet, kan jeg se for meg at det er noe av problemet..

Ellers kan det jo være alt fra HW feil til at SD kortet ditt er slitent..

Blinker det i ett, eller er det X-antall blink før det er en liten pause?

I siste tilfellet kan det være en feilkode og du kan google på hvor mange blink du får og finne feilen sånn..

Er kunn BlackVue DR 400 (1 gen) som hadde varmeproblemet. Har ikke hatt problemer med dette før.

Ingen blink nei, konstant lys som lyser.. men skjer som nevnt ikke så ofte, men en tilfeldig gang. helt nytt sd kort. Får gi det noen uker til så se om det skjer noe da.

Lenke til kommentar
Ingen blink nei, konstant lys som lyser..

Jeg opplevde tilsvarende noen ganger i løpet av en kort periode, så forsvant det helt igjen. Ingen aning om hva det kom av (definitivt ikke overoppheting dog). Jeg tar ut kortet innimellom og tømmer det for opptak, men mener jeg gjorde det i mellom feil og, så tviler på at det var det som fikset det.

Lenke til kommentar

Jeg likte dette kameraet godt. I likhet med anmelderen så er det kun festeanordningen jeg ikke liker. Det er akkurat samme greia som jeg har på kameraet mitt i dag, men det kameraet er flatt med en utfoldbar skjerm. Dermed er kameraet mitt kun to cm høyt, mens dette vil være rundt 6-8(?) cm. Synd, for det virker ellers veldig bra.

http://www.youtube.com/watch?v=P-dfvPX0dOs

• Liker 3
Lenke til kommentar

Da jeg har hatt ekstremt mange tilfeller av idioter som kjører bak meg, så har jeg bestemt meg for at jeg vil gå til innkjøp av Blackvue 500. BV500 hovedsaklig pga den har wifi, som jeg kan bruke som ryggekamera til nettbrettet.. Hvem har best priser på dette for øyblikket? Engelsk Firmware + en side jeg kan stole på er et must.. Er det ebay som gjelder da?

Lenke til kommentar

Jeg har nå brukt BlackVue 500 ei stund. Riktignok er frontruta slitt, men jeg tror det må være sgs umulig å få tak i noe regnummer på en bil med innspillinger fra denne. Egentlig er vel alle/de fleste sånne kamera alt for vidvinklet til å klare det... Greit at man får mere med med vidvinkel, men tror det hadde vært bedre om de ikke var så vide. Har både GoPro 2 og BV500, men har ikke testet dem mot hverandre. Men for dokumentasjon ville jeg valgt GoPro med oppsett uten den videste vinkelen...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet da er at mest sannsynlig skjer tingene utenfor vinkelen det filmes i - det er jo typisk ;)

Man ser mer hva som skjer med vidvinkel, MEN, man klarer ikke å bevise noe/finne nr på bilskiltet. Så vet ikke hva som er best...

Lenke til kommentar

Man ser mer hva som skjer med vidvinkel, MEN, man klarer ikke å bevise noe/finne nr på bilskiltet. Så vet ikke hva som er best...

Ikke? Har ikke hatt noen særlig problemer med det på BlackVue 400.. Er vel helst når det er regnvær at bildet blir noe dradd ut, da får man ikke sett bil nr så bra. men under normale værforhold så fungerer det fint..

Lenke til kommentar

Jeg har samme erfaring som Merko. Ved dårlig lys går det heller dårlig med mindre hastigheten er veldig lav eller man står stille, men ved bra lys er det ikke noe problem å lese nummerskilt opptil et par billengder unna.

Et triks kan være å trykke på pause og gå frame for frame for å finne et klart bilde.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...