Gå til innhold

Lovlighet rundt å filme bilkjøring?

Andzel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du film av det som skjedde marko. :p?

Nei.. :(

Hver gang jeg kommer i en situasjon der det kan være "moro" med opptak i ettertid, så har jeg enten ingen SD kort i, ellers så er kameraet tydligvis feil vinkel..

owsjrh.jpg

Aner ikke hvorfor kameraet peker så mye oppover.. Ser ut til at det har vært slik en god stund (alle klippene på SD kortet er slik..)

Ser iallefall på den gule streken(som indikerer Høyre\Venstre kreftene) i G-sensoren fra når bilen fikk skrens, til den fikk grep igjen.

xygnud.png

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Kult, viste ikke at det var G-sensor i den heller. Hvorfor har du ikke konstant SD-kort i den da? Pluss tror ikke jeg har spurt men hvordan er det å ta av når du går vekk ifra bilen? Tar du det vekk eller noe sånt?

Edit: Hvor stort SD-kort støtter det? Ettersom det er Blackvue DR500G ikke sant :p? Gått i surr hvem kamera du har ettersom leste litt mer i tråden som gjorde at jeg fikk en del navn :s

Endret av Andzel
Lenke til kommentar

Hvorfor har du ikke konstant SD-kort i den da? Pluss tror ikke jeg har spurt men hvordan er det å ta av når du går vekk ifra bilen? Tar du det vekk eller noe sånt?

Nei, var nå i jula jeg skulle vise familemedlemmer hvordan det fungerte, så da tok jeg ut SD kortet og satt det i galaxy tab'en.

Mens jeg da skulle ta en liten kjøretur i området, så kjørte jeg seff ut av veien, uten SD kort :p

Edit: Hvor stort SD-kort støtter det? Ettersom det er Blackvue DR500G ikke sant :p? Gått i surr hvem kamera du har ettersom leste litt mer i tråden som gjorde at jeg fikk en del navn :s

Jeg bruker BlackVue400, bildekvaliteten er så si samme som DR500G, men det er ingen wifi-støtte (som er vel hovedsaklig den største forskjellen mellom de 2 modellene).

Støtter kunn MicroSD, støtter opp til 32gb (mulig 500 modellen støtter mer, men tror ikke det)

Lenke til kommentar

Skal ifølge selger kunne overføre til mobil over wifi.(droid/eplefon) Kjempemessig ryggekamera :)

Jepp, fungerer fint til iphone\ipad og Android enheter med wifi.

Så fårt jeg får montert Galaxy Tab i bilen, så blir det veldig greit ryggekamera :)

Synd man ikke kan skru av all den teksten som kommer på kameraet (hvilken kvalitet man filmer i osv), men nå blir det jo kunn brukt som opptak bakover og ryggekamera, så sånn sett gjør det ingenting.

Lenke til kommentar

Tenker det blir et Blackvue 500 som ryggekamera.

Regner med det kan ta opptak samtidig som man ser live?

Om du skal streame til mobil/pad så funker det bra, men merk at 500 ikke har videoutgang (kompositt) som 400 og eldre.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Min "bilstereoekspert" sier at ryggekameraet ti Pioneer er det beste. Noen som har meninger om det vs. BlackVue 400?

Vel, Blackvue er ikke et ryggekamera. Det er et "Dash Cam", som i hovedsak skal peke fremover.

Grunnen for at Pioneer muligens er bedre, er sikkert pga det har innebygd sensorer som forteller deg avstanden fra bilen til en evt vegg\mur. Noe som er vanlig med ryggekameraer.

Lenke til kommentar

Bildemessig, så er det nok ikke like bra, men om det har sensorer og ekstra vidvinkel, så er det muligens at det passer bedre som dedikert ryggekamera, men en kombinasjon av opptaks kamera og rykkegamera, så er nok Blackvue veien å gå

http://www.vgtv.no/#!/video/60769/rusa-tankbilsj%C3%A5f%C3%B8r-p%C3%A5-ville-veier

Greit om føreren hadde BlackVue kamera der, istedet for å filme ulovlig med mobilen (eller hva nå han brukte):p

Endret av Merko.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...