Andzel Skrevet 21. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2013 Du veit at du trenger ikke å få bot der men at bilen din er borte ettersom det kom en taue bil. Hvis det kommer en taue-bil og har først henta deg fast er det vanskelig å komme seg bort ifra det ^^. Lenke til kommentar
bjønneovn Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 "Hoppet" også på et BlackVue DR500 i helga. Kjøpte det fra denne fyren på EBAY. Noe svak karakterbok, men kombinasjonen EBAY/PAYPAL gir grei ryggdekning. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Du veit at du trenger ikke å få bot der men at bilen din er borte ettersom det kom en taue bil. Hvis det kommer en taue-bil og har først henta deg fast er det vanskelig å komme seg bort ifra det ^^. Om du tenker på min parkering nå så er det ingenting i veien med den. Det står "Parkering forbudt utenom butikkens åpningstider". Dette var på formiddagen, butikken var åpen og parkeringen var altså lovlig. Evt. oppmerkede plasser vises ikke gjennom snøen så det er ikke noe problem med at jeg sto på langs heller. Lenke til kommentar
Gjest member-7189 Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Om du tenker på min parkering nå så er det ingenting i veien med den. Det står "Parkering forbudt utenom butikkens åpningstider". Dette var på formiddagen, butikken var åpen og parkeringen var altså lovlig. Evt. oppmerkede plasser vises ikke gjennom snøen så det er ikke noe problem med at jeg sto på langs heller. Så det vanlige med eiere av tyske biler. "Me, myself and I" Lenke til kommentar
bjønneovn Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Så det vanlige med eiere av tyske biler. "Me, myself and I" Dyrker vi misunnelse? Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Skal ikke si noe jeg, er helt enig. Dog synes jeg det oftest er tilfelle med de som kjører Audi.. 2 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Synes det er verst med folk i XC-serien til Volvo. Særllig 90 og 60 ser ut til å være hevet over loven når det kommer til parkering. *Ja, visst faen står jeg i busstoppet. Er det bedre om jeg står på fortauet kanskje?* Lenke til kommentar
Gjest member-7189 Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Dyrker vi misunnelse? Hva er det og være misunnelig på? Det er eiere av Tyske biler som mer en noen andre tar seg til rette i trafikken. Sniker i køer, tar snarveier(bare jeg sparer 5 sek drit i alle andre) Og i dette tilfellet parkerer på tvers av parkeringsplassene med argument om at de var dekket av snø, derfor kan ingen gi meg tilleggsavgift. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) Hva er det og være misunnelig på? Det er eiere av Tyske biler som mer en noen andre tar seg til rette i trafikken. Sniker i køer, tar snarveier(bare jeg sparer 5 sek drit i alle andre) Og i dette tilfellet parkerer på tvers av parkeringsplassene med argument om at de var dekket av snø, derfor kan ingen gi meg tilleggsavgift. Inngangspartiet er ikke spesielt langt så det kan faktisk godt hende at det er parkering på langs eller skrå der faktisk. Uansett så var det evig mye plass på parkeringsplassen, og jeg var ikke til hinder for noen heller så ser ikke at det er noe å klage på. Endret 22. januar 2013 av thklinge Lenke til kommentar
bjønneovn Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) Hva er det og være misunnelig på? Det er eiere av Tyske biler som mer en noen andre tar seg til rette i trafikken. Sniker i køer, tar snarveier(bare jeg sparer 5 sek drit i alle andre) Og i dette tilfellet parkerer på tvers av parkeringsplassene med argument om at de var dekket av snø, derfor kan ingen gi meg tilleggsavgift. Prøv å hold deg til det tråden handler om, dach cam. Så kan du lutfte din ergelse over egne begrensninger og andres prioriteringer i andre fora.(Klassekampen?) Endret 22. januar 2013 av bjønneovn 3 Lenke til kommentar
stue Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Haha...VG har som førstesak nå en dashcam video fra Tromsø. Kvaliteten ser ikke så alt for bra ut sammenlignet med blackvue dr500 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10106598 Lenke til kommentar
lain Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Hvordan er det å feste et DR500 kamera sånn 10-15cm opp ifra dashbordet bare? Jeg har gps der, og trekt opp kabler, vært passe enkelt å bare kjørt alt av kabler samme vei. Eller "må" det sitte bak speilet? Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Politiet eller vegvesenet er vist ikke så veldig glad i ting som monteres på en slik måte at det kan ta litt av sikten. http://www.dagbladet.no/2012/11/30/tema/klikk/bil/motor/24615933/ Lenke til kommentar
Mascot68 Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Hvordan er det å feste et DR500 kamera sånn 10-15cm opp ifra dashbordet bare? I tillegg til sikt, som andre har nevnt, er det og verd å tenke på hva du fyller bilde med. Jo høyere opp du monterer, jo mindre himmel behøver du ta med uten at du fyller halve bildet med dashbord. Jo mer himmel, jo oftere vil kameraet ende opp med å eksponere for himmel i stedet for vei. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Hvordan er det å feste et DR500 kamera sånn 10-15cm opp ifra dashbordet bare? Jeg har gps der, og trekt opp kabler, vært passe enkelt å bare kjørt alt av kabler samme vei. Eller "må" det sitte bak speilet? Kan jo ha det nesten hvor du vil, så lenge det ikke ødlegger noe for sikten. Selv synes jeg det er greit å ha det bak speilet.. Tok bare ledningen opp i taket, så går den ned ved døra. Ligger helt sjult Hadde det vært vanntett kunne du jo ha plassert det i grillen.. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Kobler man ledning i taklys-konsol, så slipper man kanskje unna litt trekking av ledning? Lenke til kommentar
lain Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 I tillegg til sikt, som andre har nevnt, er det og verd å tenke på hva du fyller bilde med. Jo høyere opp du monterer, jo mindre himmel behøver du ta med uten at du fyller halve bildet med dashbord. Jo mer himmel, jo oftere vil kameraet ende opp med å eksponere for himmel i stedet for vei. Der sier du noe, greit å ha minst panser/dashbord. Sikt ut er ikke noe problem, gps'en dekker ikke store området, og det ville fått plass bak den. Spørs om jeg bare må bestille kamera og prøve meg fram litt. Fortsatt usikker på hvor jeg skal bestille ifra. Kan jo ha det nesten hvor du vil, så lenge det ikke ødlegger noe for sikten. Selv synes jeg det er greit å ha det bak speilet.. Tok bare ledningen opp i taket, så går den ned ved døra. Ligger helt sjult Hadde det vært vanntett kunne du jo ha plassert det i grillen.. Jeg har ikke strøm noe annet sted enn i midtkonsolen, i det minste ikke uten å utføre større endringer, så var ute etter en enkel og grei løsning med semiskjult ledning. Hvor lang ledning er det med egentlig? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Jeg har ikke strøm noe annet sted enn i midtkonsolen, i det minste ikke uten å utføre større endringer, så var ute etter en enkel og grei løsning med semiskjult ledning. Hvor lang ledning er det med egentlig? Hmm si det.. Den er ganske lang.. Har fra midten av vinduet, helt til sidestolpen, og ned under rattet. Har koblet til en 12v sigaretttenner "hub" under der som jeg har koblet opp mot. Ledningen er iallefall mer en lang nok. Lenke til kommentar
lain Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 "Hoppet" også på et BlackVue DR500 i helga. Kjøpte det fra denne fyren på EBAY. Noe svak karakterbok, men kombinasjonen EBAY/PAYPAL gir grei ryggdekning. Har du fått det enda? Så endel tilbakemeldinger nå med "non english version". Lurer på å teste via http://ohmyblackbox.com/index.php?id_product=21&controller=product&id_lang=1 i stedet. Selv om det står kor. model på den også. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Huff. skummel opplevelse hjem fra jobb nettopp. Snødd som bare det i Krsand idag, så var delevis glatt enkelte steder.. Fikk skrens på bilen og kom nesten ut i motgående kjørefelt som var trafikkert, bilen som kom imot så det heldigvis, så han fikk bremset godt ned.. Skummelt var det iallefall.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg