Gå til innhold

Lovlighet rundt å filme bilkjøring?

Andzel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjapp liten test fra i går, før det var satt opp skikkelig. Ser det står i 720 istedet for 1080, mikronen er av og klokka er feil... :p

http://www.youtube.com/watch?v=Yuhl9hIKfmI

Kjøre 15-20km\t høyere enn fartsgrensa i 30-40 soner er ikke kult, selvom man har porche!! :tease:

Spesielt ikke på vinterføre \ forbi busser som står på busslommer :ph34r:

Men ellers fint klipp. Viser greit hvordan det oppfører seg i mørke :w00t:

Edit: Kan man fjerne "Mic Off" \ "Blackvue DR500" teksten fra bildet? Litt unødvendig info. :p

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Det kan skrues av/på. Men over fartsgrensen? Det kan jeg ikke få til å stemme. Her kjøres det etter fartsgrensene, alltid. :)

Edit: Ser ut til at man bare kan skru av/på hastighetsvisning (km/h, mph, off), tid/dato (on/off). Også har YouTube klaga på innholdet i videoen og ikke fikk jeg legge ut på ny uten lyd. Prøver igjen, denne gangen med Violet Road på stereoen istedet: http://youtu.be/L0VOqs7dq4M

Endret av thklinge
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan skrues av/på. Men over fartsgrensen? Det kan jeg ikke få til å stemme. Her kjøres det etter fartsgrensene, alltid. :)

ppfafc.jpg

Var IKKE 50 grense der du :tease:

Litt utydlig bilde, men, står 30 på skiltet.. :nei2:

Uansett; Litt dumt at man ikke kan få fjernet teksten .. altså "DR500GW-HD/720p". veldig unødvendig tekst. Muligens firmware kan oppdateres via wifi etterhvert?

Ellers, så er vel selve bildekvaliteten nogenlunde lik forgjengeren.

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Edit: Ser ut til at man bare kan skru av/på hastighetsvisning (km/h, mph, off), tid/dato (on/off). Også har YouTube klaga på innholdet i videoen og ikke fikk jeg legge ut på ny uten lyd. Prøver igjen, denne gangen med Violet Road på stereoen istedet:

Var sikker på at du skulle ligge breit et øyeblikk der (det hadde jeg gjort :D ) men istedenfor så gjør du en parkering av typen "jeg gir vel beng i alle parkerings regler". hehe

e: Har du et kamera bakovervendt også?

Endret av Mitra
Lenke til kommentar

Hva klaget de over? Jeg ser til stadighet videoer uten lyd, så det burde ikke være det. Og dashcam videoer er det jo heller ikke akkurat få av.

Rart at de klager på at du har lyd.

På enkelte av mine videoer har dem fjernet lyden

Himla til dobbelmoral på de youtube folka :nei2:

Står jo på filmen "This video was removed by the user".

Dvs, han fjernet den selv.

Fikk sikkert bare kalde føtter etter at han kjørte i 50 i 30 sona.. :p

Lenke til kommentar

Morsomt at du parkerte så å si rett under «ALL PARKERING FORBUDT»-skiltet. :p

Men kvaliteten ser utmerket ut! Blir nok et slikt kamera på meg også.

Var det første som jeg la merke til også, haha.

@Merko.:

Var det ikke du som sendte klage til et buss selskap pga dum sjåfør som lå midt i veien? Fått noe svar der ifra?

Lenke til kommentar

Var IKKE 50 grense der du :tease:

Litt utydlig bilde, men, står 30 på skiltet.. :nei2:

Uansett; Litt dumt at man ikke kan få fjernet teksten .. altså "DR500GW-HD/720p". veldig unødvendig tekst. Muligens firmware kan oppdateres via wifi etterhvert?

Ellers, så er vel selve bildekvaliteten nogenlunde lik forgjengeren.

Jepp, så da sjokkbremsa jeg naturligvis ned til 30, må jo kjøre varsomt kl 06 ;)

Finner ikke noen mulighet for å fjerne den teksten nei, men kan komme i en ny F/W ja.

Bildekvaliteten er fra opptak i 720p da, jeg har endret til 1080p/30fps nå, så får vi se om det blir merkbar forskjell, til tross for at det nok er objektivet som står for det største kvalitetstapet.

Morsomt at du parkerte så å si rett under «ALL PARKERING FORBUDT»-skiltet. :p

Men kvaliteten ser utmerket ut! Blir nok et slikt kamera på meg også.

Underteksten er "utenom butikkens åpningstider" ;)

Hva klaget de over? Jeg ser til stadighet videoer uten lyd, så det burde ikke være det. Og dashcam videoer er det jo heller ikke akkurat få av.

YouBoob klaga på lyden i den første videoen (husker ikke hva jeg hadde på anlegget, men). Så jeg sletta den og la ut på nytt uten lyd. Da fikk jeg beskjed om at videoen var et duplikat av en tidligere video. Kanskje man må vente lengre tid etter en sletting før den går igjennom. For mye styr så jeg bare la ut noe nytt.

Var sikker på at du skulle ligge breit et øyeblikk der (det hadde jeg gjort :D ) men istedenfor så gjør du en parkering av typen "jeg gir vel beng i alle parkerings regler". hehe

e: Har du et kamera bakovervendt også?

Jeg skal begynne å parkere "normalt" når folk slutter å åpne døra til den stopper i lakken min. ;)

Har ikke kamera bakover nei. Tenkte på å bruke DR400 bak, både for opptak og bruke live-video-ut utgangen for å ha som ryggekamera, men skal jeg se ut bakruta kan jeg bare snu hodet.

Står jo på filmen "This video was removed by the user".

Dvs, han fjernet den selv.

Fikk sikkert bare kalde føtter etter at han kjørte i 50 i 30 sona.. :p

Se over, var for å unngå duplikat-error (dog fikk jeg det likevel). Ikke så veldig bekymret for en evt bot. Et Kina-dashcam er nok noen hakk lavere enn Politiets beviskrav. ;)

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Jeg skal begynne å parkere "normalt" når folk slutter å åpne døra til den stopper i lakken min. ;)

Har ikke kamera bakover nei. Tenkte på å bruke DR400 bak, både for opptak og bruke live-video-ut utgangen for å ha som ryggekamera, men skal jeg se ut bakruta kan jeg bare snu hodet.

hehe. Jeg ser den med døra i lakken ja.. :p

Jeg prøvde jo å fiske litt etter om du kanskje hadde et DR400 til salgs.. :)

Skulle du finne ut at du ikke vil ha ryggekamera alikevel, så kan du jo sende meg en PM..

Lenke til kommentar
Jeg skal begynne å parkere "normalt" når folk slutter å åpne døra til den stopper i lakken min.

Så hvordan hadde det blitt hvis alle har gjort dette? Man har de som er idioter, som skraper opp andres biler. Så har man idiotene som tar opp 2 plasser. Ingen av de tar hensyn til andre. Det er ingen som liker å få skrapa opp bilen sin.

Lenke til kommentar

hehe. Jeg ser den med døra i lakken ja.. :p

Jeg prøvde jo å fiske litt etter om du kanskje hadde et DR400 til salgs.. :)

Skulle du finne ut at du ikke vil ha ryggekamera alikevel, så kan du jo sende meg en PM..

Det kan vi bli enig om, send meg et bud. :)

Så hvordan hadde det blitt hvis alle har gjort dette? Man har de som er idioter, som skraper opp andres biler. Så har man idiotene som tar opp 2 plasser. Ingen av de tar hensyn til andre. Det er ingen som liker å få skrapa opp bilen sin.

Vel, jeg viser hensyn til både lakk og medtrafikanter, jeg står ikke å tar opp tre handicap-plasser på en stappfull parkeringsplass liksom. Foretrekker å stå et stykke unna allfarvei uansett, kids som dytter rundt handlevogner er ikke noe stas det heller.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...