unwill Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Hmm... dette har kanskje lite med hardware å gjøre, men jeg trenger litt hjelp og håper noen kan svare meg. Før i tiden hadde man noe path=C:windows;c:windowssystem osv osv... Hvis jeg ikke husker feil så lå disse i config.sys ? eller var det autoexec.bat ? jaja, men hvor ligger de nå ? I Win2000 og Win XP ? Jeg skrev path i command og fant ut at de fortsatt eksisterte, men hvor editerer man dem nå ? Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 I kontrollpanel (selvsagt:) Sys props->Advanced->Environment Vars Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Quote: On 2002-02-09 01:33, unwill skrev:huh ? Han mente "kontrollpanel" , "system" , "avansert" , "Miljøvariabler". Hvis du blar nedover på systemvariabler, så finner du det. Må innrømme at jeg ikke forsto det selv til å begynne med, HEHEHE (dum som jeg var). Sveinl. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Slik som diskvask sier: Kontrollpanel - System (Win+Pause) - Advanced - Environment variables... Under System variables har du en variabel som heter "path" (riktig gjettet!) Trykk "Edit..." og før opp ekstra path, i tilfelle du har behov for det. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 9. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2002 Takk for hjelpen, Jeg fant det nå :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå