chris300 Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Skal handle ny pc og har utrolig lyst på mac, men fikk høre at det ikke gikk noe særlig godt overens med autocad. Skal begynne i ny jobb og kommer til å bruke disse cad programmene litt hjemme også, så kan være greit å finne en god pc som gjør jobben pluss litt til.. Fungerer ikke autocad på en mac?? Noen som vet? Mvh Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Selvsagt virker Autocad på Mac. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Autocad finnes i egen utgave for Mac: http://usa.autodesk.com/products/mac-compatible-products Bruker du spesielle tilleggspakker eller fagtilpasninger til Autocad er det nok Windows-utgaven som gjelder, men den kan du også kjøre på Mac via Parallels Desktop: http://www.parallels.com/products/desktop/ Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 19. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2012 Jeg bruker som sagt pc idag, men har lyst til å gå over til mac. Da vil jeg kjøre autocad programmene på mac`n like problemfritt som om de skulle vært kjørt på en pc og windows.... Synes det blir for kjipt å kjøpe mac for så å måtte innstalere windows for å kunne bruke progrsammet som er akuelt.... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Norsk standard tilpasninger tror jeg nok gjør at du må kjøre autocad i windows. Men jeg kan ikke se hvorfor det skal være så vanskelig å kjøre å få kjørt windows, bootcamp kommer inkludert i maskinen og gir deg en assistert guide for å installere windows på mac. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Det hele koker vel ned til følgende: har du utrolig lyst på Mac og har andre gode grunner for å velge Mac, så kjøper du en Mac og tar tilleggskostnaden med Windows (og eventuelt Parallels Desktop) for å kjøre Autocad. BootCamp-løsningen, der du må boote maskinen i enten Windows eller OS X synes jeg ikke noe om, da det blir mindre fleksibelt med tanke på å utnytte fordelene med begge systemene og det er kjedelig å måtte boote maskinen veldig ofte. Parallels Desktop er bedre, da det lar deg kjøre Windows 7 som "gjeste-OS" samtidig med OS X. Er Autocad det primære du skal bruke PC'en til så kan du like gjerne kjøpe deg en god Windows-PC, f.eks en DAK-arbeidsstasjon fra f.eks HP eller Fujitsu. http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=11096&mfr=&filter=A00432.K01818. Endret 19. februar 2012 av Newton Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 Ok. Takk for kjelpen, men hva slags pc er verdt å satse på når jeg har et tak på 13k og skulle gjerne hatt skjerm også i den prisen... Noen gode forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå