Gå til innhold

Spill patenter, hindrer de spill utviklinga?

Anbefalte innlegg

Er det mulig at spill industrien kan begynne med slike tåpelige patent kriger som skjer ellers blant teknologi bedrifter, eller foregår det allerede? Tenker ikke på merke navn osv. Tenker mer på om ting som at Woflenstein 3D folka kunne tatt tatt patent på FPS spill. Patent på design av helse målere (patent), brukt av healt packs. Pil som viser rettningen man skal i bilspill. Spille minispill under loading a spill. Ekstra poeng når man gjennomfører spillet stilfullt.

Sykt hva man kan ta patent på. Burde ikke vært lovlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke lest hele artiklen, men jeg håper virkelig at ikke alle disse patentene håndheves.

Det finnest visstnok patenter for ting som "Progress Bar" og "Minigames during loading screen", så det ville vel ikke forundre meg. Virker vel ihvertfall som om det ikke er patenter på spillkonsepter, men patenter på GUI virker nesten like ikke for min del.

Endret av UknowsI
Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt enig. Spill har blitt mer og mer identiske, på grensen til det latterlige. Hvilken fjott fant ut at det er lurt med slow motion i et bilspill? Hvorfor skal man kunne skru tiden tilbake hele tiden i alle mulige spill? Og hva med Quick Time Events? De var morsomme første gangen, men etter det har det blitt alt for mange av dem i alt mulig. Det er nesten så jeg forventer å måtte trykke meg gjennom et QTE for å starte bilen i et bilspill snart. Ready! Set! Quick time event! Geez... Poenget er at om folk har patent på alt mulig kan andre bli nødt til å tenke kreativt og gjøre noe nytt i stedet for å bare stjele fra hverandre. I teorien.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt enig. Spill har blitt mer og mer identiske, på grensen til det latterlige. Hvilken fjott fant ut at det er lurt med slow motion i et bilspill? Hvorfor skal man kunne skru tiden tilbake hele tiden i alle mulige spill? Og hva med Quick Time Events? De var morsomme første gangen, men etter det har det blitt alt for mange av dem i alt mulig. Det er nesten så jeg forventer å måtte trykke meg gjennom et QTE for å starte bilen i et bilspill snart. Ready! Set! Quick time event! Geez... Poenget er at om folk har patent på alt mulig kan andre bli nødt til å tenke kreativt og gjøre noe nytt i stedet for å bare stjele fra hverandre. I teorien.

Jeg liker hvordan du forsøker å legge skylden over på mangel på patenter, mens det egentlige problemet er folk som kjøper disse dårlige produktene. Hvorfor kjøper du disse bilspillene du klager på hvis de er så dårlige? Hvis ingen kjøpte dem begynner produsentene å tenke kreativt igjen, eller går konkurs. =w=

Lenke til kommentar

Tror egentlig at strengt håndhevede patenter vil skape flere problemer i stedet for og faktisk tvinge spillutviklere til bli mer kreative. Som nevnt i tidligere innlegg så er mye av grunnen til at mange spill ikke tenker nytt er at de selger bra. Det er en ganske stor investering av både tid og ikke minst penger og lage ett AAA spill nå til dags. Da er det trygt og satse på noe man vet kommer til og selge bra, små utviklere har råd til og være mer kreative da spillenes utviklingskostnader ikke er like høye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...