SchmakerGoodt Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Tittelen sier alt. Jeg skrur på pcen min og den starter. Cd rom virker og det ser ut til å være liv i alle komponenter. Men, skjermen og usber virker ikke. så lurer litt på hva problemet er. Skjedde etter at jeg skrudde av maskinen med svenske knappen. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
knut71 Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Napp ut alle usb enheter. Trekk strømmen ut av pcen littegranne. Sjekk at monitor har strøm og skjermkabel skikkelig på plass. Prøv igjen. Lenke til kommentar
SchmakerGoodt Skrevet 19. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2012 Vi har allerede prøvd det Vi har lys på mus og tastatur og ingen av disse lyser. Det er også lys på monitoren våres Og den lyser så vi vet at det er strøm i alt. Noe annet? Noen kabler inne i pcen vi kanskje kan ta ut og inn e.l? eller noe ved startup. Lenke til kommentar
knut71 Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 hmm. Du sier cd rom begynner spinne. Indikerer at bios er i live. Eller bare lyser den ? Ingen lys i mus eller tast. Indikerer ikke bios eller at an rett og slett ikke kommer så langt at de initaliser. Er skjermkortet intergert på hk eller sånn som du døpper ned i ett spor. Finnes det i tilfelle et på på hk du kan prøve med det i sporet ute ? Kommer det pipelyder fra maskin. Den vil i tilfelle pipe bestemte toner som man kan slå opp i manualen hva betyr. Prøv å slite ut rambrikker og hør om den begynner pipe. Lenke til kommentar
SchmakerGoodt Skrevet 19. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2012 Cd rom begynner å spinne (vi er ganske sikkre) og vi kan åpne og lukke det. Det gir også fra seg lys. Skjermkortet er slik at du setter det inn i et spor ja. Det kommer ingen pipelyder. (det er en gammel maskin, og da den fungerte var det ingen startup lyd som bekrefter at alt er i orden heller. Slite rambrikker? Rambrikkene har i så fall lys, så jeg vet at de virker. Skjønte ikke helt hva du mente her: "Finnes det i tilfelle et på på hk du kan prøve med det i sporet ute ?" Lenke til kommentar
SchmakerGoodt Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 trenger fortsatt hjelp så om det er noen andre som har noen tips, kjør på! Lenke til kommentar
SchmakerGoodt Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 Jeg prøvde å skifte spor på rambrikkene Og det viser seg at pcen startet pga. det! Med skjerm usb. etc Lenke til kommentar
knut71 Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Beklager viss jeg svarte forvirrende. :-) Er skjermkortet intergert på hk eller sånn som du døpper ned i ett spor. Finnes det i tilfelle et på på hk du kan prøve med det i sporet ute ? Noen pcer har intergrert skjermkort på hovedkort. Glemmer av og til at folk flest gjerne ikke har knallroen på alt som er inni en pc. Men ser jo ut som å flytte rambrikken gjorde jobben enn så lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå