Gå til innhold

Burde han bygge eller kjøpe ferdigbyd

Anbefalte innlegg

Har en kompis som har så lyst til å kjøpe ferdigbygd pc.

Jeg forteller at om han bygger selv så tjener han mye og han lærer og ser hvordan det ser ut inni en pc.

Han tror det er vanskelig å bygge, og han har spesielt lyst på Alienware, jeg forteller at det burde han ikke og at det er waste of money.

Så de to store spørsmålet nå er:

1. Burde han bygge selv eller kjøpe ferdigbyd? Han er redd for å faile og tror det er vanskelig å bygge selv.

2. Det er vel lett å bygge pc om man tar seg til til å lese og se tuts på youtube osv..?

svar og begrunn hvorfor dere syns hva og så skal jeg linke denne tråden til han. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går veldig bra å gjøre det selv. Siden han vil ha en overprisa Alienware (og jeg antar at det er stasjonær det er snakk om), så har han flust av penger. Det vil si, da kan han få en bedre PC for samme pengene, og han kan velge fra øverste hylle. Å velge fra øverste hylle koster litt, men man får bedre kvalitet.

Og med god kvalitet på varene, så får man en dønn stabil PC.

Som regel.

Lenke til kommentar

Jeg forteller at om han bygger selv så tjener han mye og han lærer og ser hvordan det ser ut inni en pc.

Han tror det er vanskelig å bygge, og han har spesielt lyst på Alienware, jeg forteller at det burde han ikke og at det er waste of money.

Du oppsummerer det fint her. Kanskje du kan hjelpe ham hvis han møter på noen problemer, ikke at det burde være noe særlig vanskelig.

Lenke til kommentar

for det første, hvis han ikke skal bygge selv, så er alienware noe av det mest bortkasta du kan få deg, det er overprisa, og konfigurert "feil", de legger for mye vekt på unødvendig prosessor og RAM fremfor grafikkort, som for eksempel, socket 2011 + GTX 555, noe som er ren idioti

kan jo si at det å bygge selv ikke er vanskelig, og at sjansen for å feile er minimal, man lærer mye av det, hvis man kjøper PC fra for eksempel dell og HP vil man ikke kunne oppgradere uten å bytte mange deler etterhvert, det er fordi de vil at du skal kjøpe en ny PC fra dem istedet for å oppgradere, hvis du bygger selv vil du få brukt bedre komponenter og det du bygger vil kunne tilpasses bedre det som passer best for deg og det du vil ha

her er en video som kan hjelpe:

http://www.youtube.com/watch?src_vid=lPIXAtNGGCw&v=d_56kyib-Ls&annotation_id=annotation_92066&feature=iv

Lenke til kommentar

Hei, takk for tilbakemeldingene.

Jeg har ikke bygget pc jeg heller, men jeg skal det en dag før sommeren.

Så jeg sitter 24/7 og ser på tutorials og videoer.

Også har jeg undersøkt litt om det er vanskelig eller ikke, og har skjønt at det er like lett som å prøve å sette sammen lego da man var 1 år gammel. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...