Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermkort klikker


Anbefalte innlegg

Skjermkortet er AMD Radeon HD 4850.

 

Etter ca. 10-20 minutter med spilletid fryser først spillet, før hele skjermen blir svart og det står "No Connection", deretter kommer bildet igjen og spillet fungerer (alt det tar ca 5-10 sekunder til sammen). Det kommer opp en feilmelding som legger ned spillet. Her står det "VPU Recover har tilbakestilt grafikkakselatoren fordi den ikke lenger svarer på grafikkdriverkommandoer". Deretter spør den om jeg vil sende feilmelding til AMD og jeg kan velge "Send feilrapport" og "Ikke send". Skjermen er blitt stilt inn til den laveste skjermoppløsningen. Jeg må restarte PC'en for at jeg skal kunne stille skjermoppløsningen opp igjen. Jeg har den nyeste driveren. Dette skjer ALLTID.

 

Hva kan være feilen?

 

Takker for alle forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har jeg sett selv med noen anledninger.

 

I mine tilfeller var skjermkort kort og godt stappet med støv slik at det ble glohett.

Da opphører den fysiske funsjonaliteten i kortet til slutt, og software instrukser skjønner ikke noe lenger. Dermed feilmeldinger og tilbake stilling av kort til basic innstillinger.

Lenke til kommentar

Alder på skjermkortet?

 

Last opp DxDiag.txt

søk etter 'dxdiag' i windows start menyen og trykk enter.

Lagre all informasjon og last opp hit.

 

Alder på skjermkortet: ca. 4 år.

 

Skal jeg søke etter "dxdiag" i windows når skjermkoret har klikket? For øyeblikket har jeg restartet PC'en og den fungerer fint. Problemet kommer igjen om jeg begynner å spille.

 

Vil også legge til at jeg har Windows XP Home Edition.

Endret av G27
Lenke til kommentar

Nei nei, bare gjør det nå.

dxdiag

 

Kjapp guide, jeg fant på engelsk

1. From the desktop click: Start > Run (or windows key + r).

2. In the blank text field of the window that appears type “dxdiag” without the quotes. Press run or hit enter.

3. Another window should appear titled DirectX Diagnostic Tool. Near the bottom of the window click on “Save All Information…” A popup should appear with a progress bar, this may take a few minutes.

4. After it completes a dialog should appear asking you where to save the file, I would recommend saving it to your desktop (automatically selected) with the default name and file type.

5. last opp her

Lenke til kommentar

Bump

 

Ingen som vet noe?

 

Ny informasjon: Jeg har spilt en del nå og prøvd å finne ut hva som skjer når skjermkortet klikker, men sitter uten noen ideer. Jeg har testet i "windowed mode", og det som skjer er følgende:

-Skjermen fryser i 5 sek

-Skjermen blir svart og det står "No Signal" i 5 sek

-Bildet kommer igjen og spillet fortsetter å fungere

-En feilmelding kommer opp hvor det står "VPU Recover har tilbakestilt grafikkakselatoren fordi den ikke lenger svarer på grafikkdriverkommandoer", under spør den om jeg vil sende feilmelding til AMD og jeg kan velge "Send feilrapport" og "Ikke send".

-Jeg velger "ikke send" og feilmeldingen lukkes.

-Alt ser normalt ut, oppløsningen er normal (på det høyeste/beste), spillet fungerer.

 

Etter kanskje 5 minutter skjer det samme som jeg har ramset opp over. Dette gjentar seg 4-5 ganger, før det blir verre og verre, og til slutt skjer dette:

-Skjermen fryser i 5 sek

-Skjermen blir svart og det står "No Signal".

-Bildet kommer igjen, men er fortsatt fryst.

-Skjermen blir svart og det står "No Signal".

-Bildet kommer igjen, men er fortsatt fryst....

 

Det gjentar seg et par-tre ganger før bildet kommer tilbake igjen. Spillet er helt svart, og jeg får en melding om at jeg må restarte PC'en for å få alt til å fungere igjen. Jeg kan velge "Restart nå" eller "Restart senere". Jeg valgte "restart senere". Jeg måtte høyreklikke på spillet i oppgavelinjen og trykke "lukk". Nå er ikke alt helt OK lenger, hvis jeg prøver å bevege på vinduer som ikke er i fullscreen, hakker de veldig, om jeg scroller i nettleseren hakker det også veldig osv. Jeg måtte restarte PC'en, som det stod i feilmeldingen, før alt fungerte normalt igjen.

 

Under hele spilletiden så jeg på temperaturen på skjermkortet i MSI Afterburner. Det gikk opp til 64 grader på det meste, men lå for det meste rundt 57-60 grader, altså tror jeg ikke det er overoppheting som er problemet. Viften står på 89%.

 

Noen ideer? Setter stor pris på om noen vil ta seg tid til å svare.

 

Takk.

Lenke til kommentar

Jeg gir meg ikke på varme jeg :-)

 

Har du prøvd å spille med dekslene på kabinettet av.

 

Viss det funker kan du greit konstantere at du har for lite gjennomtrekk i kabinett.

 

Begge dekslene på hver av sidene er av, det er forholdsvis kjølig i rommet også. Det meste tyder jo på at skjermkortet blir for varmt, men det skal vel klare 60 grader ganske greit?

Lenke til kommentar

Jeg gir meg ikke på varme jeg :-)

 

Har du prøvd å spille med dekslene på kabinettet av.

 

Viss det funker kan du greit konstantere at du har for lite gjennomtrekk i kabinett.

 

Begge dekslene på hver av sidene er av, det er forholdsvis kjølig i rommet også. Det meste tyder jo på at skjermkortet blir for varmt, men det skal vel klare 60 grader ganske greit?

 

 

60 grader burde ikke være noe prob.

Tror intel begyner å klokke ned sine cpuer på ca 74 grader for etter det kan det bli ustabilt.

 

Har du prøvd nye drivere til:

Chipsett på hovedkort.

Skjermkort.

Andre ting du har montert inn i pc.

Kan det hende du bruker beta drivere på skjermkort ?

Lenke til kommentar

Jeg gir meg ikke på varme jeg :-)

 

Har du prøvd å spille med dekslene på kabinettet av.

 

Viss det funker kan du greit konstantere at du har for lite gjennomtrekk i kabinett.

 

Begge dekslene på hver av sidene er av, det er forholdsvis kjølig i rommet også. Det meste tyder jo på at skjermkortet blir for varmt, men det skal vel klare 60 grader ganske greit?

 

 

60 grader burde ikke være noe prob.

Tror intel begyner å klokke ned sine cpuer på ca 74 grader for etter det kan det bli ustabilt.

 

Har du prøvd nye drivere til:

Chipsett på hovedkort.

Skjermkort.

Andre ting du har montert inn i pc.

Kan det hende du bruker beta drivere på skjermkort ?

 

Jeg har de nyeste driverne på alle komponenter i PC'en. Skjermkortet har alltid vært slik som dette, men det har ikke vært brukt, nettopp på grunn av problemet. Jeg har brukt et dårligere (husker ikke modell) da det funket helt fint. Jeg tok det i nå for å teste med de nyeste driverne igjen.

Lenke til kommentar

I følge dxdialog så er driveren din fra 6/12 2011

 

Etter litt søking fant jeg

 

Catalyst Software Suite 160MB 12.1 25/1/2012 XP 64 bit

 

Catalyst Software Suite 120MB 12.1 25/1 2012

XP 32bit

 

Kan kanskje være verdt å prøve :)

 

Var litt rask med å laste ned de driverne du linket, for etter å ha installert så kommer det ikke bilde på 21" min, men det kommer på 40" TV'en min som også er tilkoblet. Det kommer derimot bilde på 21" under oppstart. Hehe... Girrr....

 

Nevermind... Begge skjermene var tilkoblet, og PC'en valgte å kun vise på ene, selv om det er innstilt at den skal vise bilde på begge. Fikset det ganske raskt ^^

 

Forresten hjalp det ikke med de nye driverne. Skjermkortet krasjet etter bare 4-5 minutter med spilling.

Endret av G27
Lenke til kommentar

Hvis det er slik at det fungerer fint med et annet skjermkort, det ikke hjelper med nye drivere og det ikke er varmeproblemer. Så ser jeg for meg at skjermkortet ditt er defekt.

Som det har blitt nevnt tidligere kan du prøve ditt skjermkort i en annen maskin og se om problemet er det samme da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...