ankr Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Etter en periode med en Antec p180 på datarommet har jeg kommet til den konklusjon at den er alt for stor og tiden er moden for en ny data. Kontorbruk, photoshop, lightroom og kanskje noe videored. Jeg tenker følgende oppsett: Lian Li PC-Q09F Mini Tower m / 150w psu ASUS P8H67-I Deluxe B3, Socket-1155 Intel® Core i3-2120 Processor Corsair Value DDR3 SO-DIMM 1333MHz 8GB Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5" Jeg er litt usikker på om jeg har nok watt, eller om jeg kanskje kunne gå for en i5 til og med? Ser komponentene ellers greie ut? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 jeg har sjekka litt på forskjellige PSU kalkulatorer oppsettet vil trenge 180W hvis jeg ikke tar helt feil vil vel en i3 2120T (som kjører på en del lavere klokkehastighet) muligens virke, men dette er jeg ikke helt sikker på alternativene er vel å bytte kabinett til ett med større strømforsyning Lenke til kommentar
ankr Skrevet 19. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2012 jeg har sjekka litt på forskjellige PSU kalkulatorer oppsettet vil trenge 180W hvis jeg ikke tar helt feil vil vel en i3 2120T (som kjører på en del lavere klokkehastighet) muligens virke, men dette er jeg ikke helt sikker på alternativene er vel å bytte kabinett til ett med større strømforsyning Er det mulig å bytte PSUen som sitter i kabinettet (er vel ikke atx standard)? Jeg liker designet, størrelsen og at det har usb 3 i front.. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 jeg har sjekka litt på forskjellige PSU kalkulatorer oppsettet vil trenge 180W hvis jeg ikke tar helt feil vil vel en i3 2120T (som kjører på en del lavere klokkehastighet) muligens virke, men dette er jeg ikke helt sikker på alternativene er vel å bytte kabinett til ett med større strømforsyning Er det mulig å bytte PSUen som sitter i kabinettet (er vel ikke atx standard)? Jeg liker designet, størrelsen og at det har usb 3 i front.. regner vel egentlig med at hvis du bruker en 2120T med TPB på 35W så vil det gå med den PSUen som er med jeg finner ikke noe særlig om å få bytta ut PSUen, men jeg vet at den som er der er en FSP150-50GBA Flex Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 @ankr: Lian Li har da flere mITX kabinetter som er relativt små, og som gir mulighet til en standard ATX PSU (dog begrenset på lengde - slik at de største ikke går). Og de har USB3 i front. F.eks PC-Q11 og PC-Q25. Til din bruk vil jeg faktisk vurdere om man ikke skulle ha gått opp til en i5 CPU, både Lightroom, Photoshop og ikke minst videoredigering liker å ha tilgang til flere tråder (kjerner). Det er dog mulig å få tak i Flex ATX PSU på inntil 500 Watt, men det er ikke så mange modeller tilgjengelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå