Gå til innhold

Trenger hjelp med å velge HDD\SSD

spamex

Anbefalte innlegg

Hei :)

Nå har SSDen min tatt kvelden etter masse problemer med SATA tilkoblingen har løsna og surra seg til, har prøvd å sendt den komplett.no men fikk den bare tilbake. Det jeg leter etter er en harddisk som jeg skal ha OS på og noen spill. Jeg er ikke sikker på om jeg burde ha SSD eller HDD, SSD er jo raskere men mye dyrere. Er også litt skeptisk til å kjøpe SSD siden den varer ikke like lenge som en HDD og at min forige SSD klikka etter 4 måneder.

Har sett litt på WD Black 1TB og Crucial m4 SSD 128Gb. Gir på maks 1500kr, vil gjerne ligge på 1000kr hvis det ikke er sånn at jeg får veldig mye mere ytelse med å gå opp til 1500kr.

WilliamMJ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvilken SSD har du hatt?

hvis du skal ha de aller mest stabile SSDene så er det vel Intel 520, crucial M4 og samsung 830 du er ute etter (i den rekkefølgen)

ellers så er vel WD caviar black en av de raskeste tradisjonelle harddiskene med mindre du skal ha en raptor

hvis du har hatt en Sandforce-2281 SSD så skjønner jeg problemet ditt..

Edit: Corsair nova II er visst basert på indilinx barefoot, men nova er ikke kjent for å være de beste uansett...

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Takk for raskt svar :)

Jeg er litt skeptisk på om jeg vil kjøpe SSD, siden hvis jeg skal betale 1500kr så er den på 128gb.

Så den jeg linka til er en av de raskete HDDene og beste? Eller ville du gått for en anna?

hvis jeg bare skal kjøre på HDD, så hadde jeg valgt den ja, men jeg går aldri tilbake dit :O

Lenke til kommentar

Hmm, tenker å kjøpe harddisk på slutten av uka så har litt tid til å velge. Hvor lenge ville en Crucial m4 eller Intel 520 vare og hva er den beste prisen?

hmm, det er ganske umulig å si hvor lenge en SSD varer, jeg har hatt mine (utrolig trege) kingston SSDer i omtrent 2 år, ikke noe tegn til at de har tenkt til å dø

kan vel tenke meg at det at SSDen burde ihvertfall holde i 4-5år, men den kan godt dø etter 10 min i maskinen, no way to tell

prisen på en intel 520 er vel litt i høyeste laget (1650kr) for 120GB (amentio: 1450kr)

crucial M4 er vel 1500kr for 128GB (pixmania: 1280kr)

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...