Gå til innhold

Valg av Pistol til Felt/praktisk skyting

Anbefalte innlegg

Hallo , Jeg prøver og finne Pistoler som er gode til Praktisk/felt skyting.

Altså en semi-automat type Glock ( alle kjenner glock)

Men jeg vil ikke ha en glock selvom den passer perfekt til praktisk/felt.

Yndlingen er jo Colt 1911 men den er det heller liten magasinkapasitet på og det egner seg også dårlig

Jeg tenkte noe av typen FN Five-seven som har god magasinkapasitet 10+ er bra men helst over 12 skudd (Magasin som stikker ut er ikke lov i felt/praktisk skyting)

Jeg tenker at Beretta M9 må være ypperlig men jeg kan lite om den og kjenner ingen som bruker den, noen som har noen tips om denne ? vet noe ?

Smith & Wesson Model 59 er denne og Beretta M9 jeg synes ser gode ut uten og vite noe om dem som jeg absolut kunne tenke meg.

Om dere vet noe om disse så fortell :) det er kanidater jeg også kan tenke meg.

Walther P99

CZ 85(b) Pistol

Ruger SR9

FN P9

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på mye av det samme. Sitter med skjema for medlemskap til pistolklubb skjema foran meg men må bare finne meg et våpen.

Selv har jeg sett mye på 9mm, pga n00bfaktor og litt sånt jeg har fått anbefalt :p

G19, CZ-75b, Beretta 92FS og Walter P99 Er de jeg kikker mye på.. Heller nok mot CZ75B grunnet prisen

Lenke til kommentar

Lurer på mye av det samme. Sitter med skjema for medlemskap til pistolklubb skjema foran meg men må bare finne meg et våpen.

Selv har jeg sett mye på 9mm, pga n00bfaktor og litt sånt jeg har fått anbefalt :p

G19, CZ-75b, Beretta 92FS og Walter P99 Er de jeg kikker mye på.. Heller nok mot CZ75B grunnet prisen

Trur dette er noe jeg kommer til og satse på kommer derfor til og legge til side tanken på prisen. Kommer til og kjøpe meg en pistol jeg skal bruke veldig mye vil derfor ikke tenke pris siden det er en investering jeg kommer til og utnytte. Men jeg har veldig lyst på Beretta M9, men også S&W

CZ75B ser ut som om bare tar 12 skudd med tanke på at magasin som stikker ut er ikke lov med mindre du kan få 15 som ikke stikker ut da, usikker har sett den IRL men det var med 12. magasinet så ganske smalt og så derfor ikke ut som om det tok et magasin som tok mere en 12 skudd uten og gå utenfor, Trur jeg satser på et med 15 skudd , vet det er en M9 model som tar 15, Men hvem pistolklubb foresten ?

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Er for Eidsvoll Sportsskyttere. Bryr meg ikke så mye om magasin kap. Jeg er først ute etter et lettbrukt våpen som ikke er alt for dyrt i drift for å lære meg skyting og vedlikehold og slikt før jeg hopper opp i klasse.. Har litt kontakt med en som jobber i våpensjappe så kan vel få meg 9mm til ca 1kr skuddet..

Satser på å lære meg opp på 9mm før jeg hopper opp til en .45 H&K USP eller Colt 1911

Endret av vesleengen
Lenke til kommentar

Er for Eidsvoll Sportsskyttere. Bryr meg ikke så mye om magasin kap. Jeg er først ute etter et lettbrukt våpen som ikke er alt for dyrt i drift for å lære meg skyting og vedlikehold og slikt før jeg hopper opp i klasse.. Har litt kontakt med en som jobber i våpensjappe så kan vel få meg 9mm til ca 1kr skuddet..

Satser på å lære meg opp på 9mm før jeg hopper opp til en .45 H&K USP eller Colt 1911

Så du skal bare skyte for og skyte ? absolutt ikke noe feil med det , Trudde du skulle konkurere etterhvert, Men om du skal konkurere hva skal du bruke 1911 til ? evt hvorfor kjøpe et våpen og trene med det for så og kjøpe et nytt våpen når du skal konkurere og må bli vant til det ?

mit råd er og skyte og trene med samme våpenet du konkurere med hvertfall 3 ganger i uken , evt investere i luftpistol til og trene hjemme hver dag , noe jeg gjør.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg kan si med en gang at FN 5-7 er utelukket med en gang av to grunner:

1. Kaliberet 5.7x28 er ikke brukbart til pistolskyting i Norge, det vil neppe klare kravet for anslags energi

2. Kaliberet er også ulovlig, ikke noen kriker og kroker du kan lure deg rundt, det står klart og tydelig at 5.7x28mm (sammen med 12.7x99mm, .224 Boz og 4.6x33mm (eller 30) er ulovlig og erverve sivilt.

Jeg ville anbefalt noe i 9mm, ettersom .45 ACP vil ta for plass, vekt og være for "tregt" sammenlignet med 9mm.

Dette kan lades både høyt og lavt for trening og konkurranse.

Glock er en ekstrem brukspistol som kan anbefales til nye skyttere, og de tåler mye juling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...