Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Prøver å identifisere ein/t sjukdom/syndrom

eirikol1

Anbefalte innlegg

Heisan, hadde ingen anelse på kor eg kunne legge ut denne posten, men endte tilslutt opp her. Eg har ein fyr i klassen, som kan annsjåast som ekstremt spesiel. Han stammar, kan ikkje utale enkelte bokstavar, t.d "R", og er ekstremt arrogant/egoistisk, og VELDIG plagsom. Må berre nemne at dette er ikkje får å henge han ut, eller for å "mobbe" på nokon måte! Det eg vil med denne posten, er å finne ut kva som feiler han, vist de skjønar?

Om eg hadde funnet ut kva som er "problemet" med han så hadde det evt. våre mykje lettare å akseptere han. Og ja, eg har spurt han om kva det var, her er svaret:

Meg: kva du har då?

for du har eit eller anna....

det merkast

Vedkommande: jeg kan ikek si R

men jeg er litt egoistisk

men jeg vil ikke si at Ego er en sykkdom

Meg: egoisme er ikkje ein sjukdom nei, men det er ein forferdelig plage for oss andre

Vedkommande: jeg er ikke så veldig ego

Meg: at du går rundt å synger på at du er best, ser eg på som veldig egoistisk

at du skriver det til meg fordi du fekk ein halv karakter betre enn meg, er nokså egoistisk

Vedkommande: kalles ikke det arrogant da?

Meg: jo

men det er vel mykje det same

Vedkommande: netopp, det er ikke egoisme

Meg: okay, du er veldig arrogant, men om du er arrogant så er du egoistisik.

Etter dette sa han ikkje meir. Eg kan virke litt kvass her, med dykk har ikkje sitt resten av samtalen så kan fint bruke det som unskuldning. Han er også ekstremt god til å diskutere, så seier vi noko frekt til han, så klara han alltid å redde seg. Vi er som oftast snille med han, og henger med han, men alle i "venne gjengen" merka at det er noke "feil". Vi er vell to stk. som er spesielt kvasse med han. Han kan også ha nokre merklige bevegelsar kan du sei. Som å sjå ser rundt, med litt merklige annsiktsutrykk, og har bråe bevegelsar. Han kler seg også i ein "rikmanns stil" med silkesjorte ect.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personer er forskjellige, trenger ikke ha en sykdom bare fordi du er egoistisk :) At han har litt merkelige bevegelser trenger ikke være relatert til en psykisk lidelse som du hinter til her heller, men kanskje et fysisk problem, men er bare synsing med informasjonen du gir uansett. Hva han klær seg i er da virkelig ikke relevant..

Lenke til kommentar

Ekstrem egoisme kalles narcesisme og kan være en plage for andre, men det du forklarer her er mer sunn egoisme, for selv om nordmenn er vanligvis ikke egoistiske ville en amerikaner ikke se på dette som abnormalt. de andre tingene er mer fysiologiske i natur og er kanskje ikke vanlige men er ingen tegn på noen sykdom...

-frank

Lenke til kommentar

Hva som er "feil" kan være feil eller manglende oppdragelse. Men det er jo ikke så lett for foreldrene, når barna stort sett er i barnehagen eller skolen hele dagen. Dermed forventer mange foreldre at skolen skal oppdra barna deres, og lære dem å snakke riktig.

En del ting som ble sett på som talefeil tidligere, blir oversett i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...