Gå til innhold

Reparere el kjøpe ny?

Nial

Anbefalte innlegg

Sendt fra min iPad

Dessverre har min 2 år gamle MacBook klappet sammen og melding fra eplehusets reperatør er som følgende:

Funnet slagskadet tophousing og magsafe, bytte disse vil koste 2698,- ink mva

Kan ikke garantere for at vi ikke finner fler feil da dette er reparert og etter ytligere testing.

Vi kan ikke garantere for senskader grunnet støtskaden.

Jeg vet IKKE når slagskaden har oppstått, men d stemmer vet ettersom de sier så. Mitt problem er a) få tak i alt som var lagret på maskinen b) skal jeg betale for reperasjon og håpe på at den lever videre el skal jeg gi f... Og kjøpe ny (for penger jeg egentlig ikke har). Noen som har erfaring/tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har'n FireWire? I tilfelle er det mulig du klarer å lirke ut info med Target disk mode, men om laderkontakten har tatt kvelden er det kanskje heller optimistisk. I tilfelle er neste trinn å nappe ut disken.

Er dette en vanlig, hvit MacBook er det kanskje ikke verdt å fikse når det er såpass dyrt. Du kan evt sjekke om iFixit eller lignende sjapper har rimeligere deler for så å gjøre reparasjonen selv, men det er jo et sjansespill. Setningen om «kan ikke garantere ...» er nok en standardformulering, men det kan jo godt være noe i det om du har fått banket den godt og grundig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...