-M- Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Hei! Jeg var innom Telehuset i dag, og forhørte meg litt om Canon Ixus II og Ixus 400. Telehuset-dama sa at videoklipp tatt på Ixus II blir lagret på selve kameraet, og ikke på minnebrikken. Er dette korrekt? Gjelder det samme for Ixus 400? ...og hva er vanligst: At video blir lagret på minnekortet eller et eller annet internminne på selve apparatet? På forhånd takk! Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Videoen lagres på minnekortet slikt som bildene. Kameraene benytter internminne som buffer, men videoen blir så overført til minnekortet. De to kameraene benytter derimot forskjellig type minnekort, SD i Ixus II og Compact Flash i Ixus 400. Ikke hør for mye på selgere, de vet vanligvis ikke hva de prater om, spesielt de som jobber på Elkjøp, Expert og lignende. Les tester selv som ligger på nett og andres erfaringer. Var jeg deg ville jeg kjøpt Ixus 400, det har jeg selv. Meget fornøyd. Det har 4 megapixler i stedet for 3 og 3x zoom i stedet for 2. Zoomen syns jeg er veldig viktig, 2X blir for lite. Men valget er ditt. Lenke til kommentar
Elph Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 i at Ixus 400 er det beste valget, har det selv, i tillegg til ett G5 (sikler på EOS300D) og Ixus400 gir gode bilder og er lett å bruke, lett å ha med seg også, som jo er det aller viktigste for å få tatt gode bilder, nemmelig at kamera er med... Hadde tidligere den første Ixus versjonen, og overgangen til 3x zoom var merkbar! Lenke til kommentar
-M- Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Hehe! Det var det jeg tenkte! Jeg reagerte da hun påstod at videoklippene lagres i kamera, men jeg giddet ikke å diskutere noe utover "Er du sikker på det?". Hadde vel egentlig bestemt meg for Ixus 400 allerede før praten med Telehuset-dama. Men det var uansett uaktuelt for meg å kjøpe kameraet der; de selger det for ca. 5300 kr, mens jeg ser at flere nettbutikker selger det for en tusenlapp mindre (eksklusive frakt). ...irriterer meg for øvrig litt over at Komplett Data har så stor forskjell på webpris og butikkpris på akkurat Ixus 400. Nesten 400 kr mer må jeg betale i butikk i forhold til å kjøpe apparatet på nett, og da er frakt inkludert. Det blir vel til at jeg bestiller meg et på komplett.no en av de nærmeste dagene, og legger med minnekort i handlekurva. Apropos det; holder et 128 mb kort, eller bør jeg kjøpe mer med det samme? Lenke til kommentar
Elph Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Ett 256MB kort tar ca 120 bilder, og det er etter min mening minumum... har ett 512 og ett 256 kort til mine to kamera, og det er helt greit. PS ser stadig noen reklame aviser fra feks Siba, ComputerCity og Expert hvor Ixusen ligger under 4500,- Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Du bør nok kjøpe deg ett 256MB kort hvis du liker å ta litt bilder. Jeg hadde ett 128Mb kort fra før, men det ble for lite. På ett 256MB kort får du ca 130 bilder i full kvalitet, og litt over 200 hvis du skrur opp komprimeringen litt. Mange vil påstå at du ikke trenger å ta bildene i full kvalitet, men da er litt av vitsen borte ved å kjøpe ett 4 megapixel kamera. Det koster ikke all verden for ett 256Mb kort lenger, men vurder også en ekstra batteri pakke til kameraet. Jeg klarer meg ikke uten to stk. Det er lite kjekt å gå tom for strøm. Canon kameraene gir ikke beskjed at batteri nivået er lavt før det bare er nok strøm til noen få bilder. Jeg kjøpte mitt på Itbutikken, de hadde det billigst, til rundt 350 kr. Lenke til kommentar
-M- Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 PS ser stadig noen reklame aviser fra feks Siba, ComputerCity og Expert hvor Ixusen ligger under 4500,- Fikk Expert-avis i posten i dag, og de selger Ixus 400 til 4990,-... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå