Qwseyvnd Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Er det lovlig å gjøre dette? Når jeg har kjøpt en Xbox 360/PS3 spill, så lagrer jeg på en lagringsmedie som backup. Men er det lov å ha PC versjon når det selger ikke lenger Xbox 360/PS3 versjon dataspill som en piratkopi men har kvittering av bevist kjøpt nøyaktig samme spill på Xbox 360/PS3 ???? Endret 19. februar 2012 av Qwseyvnd Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Hva er det du egentlig spør om? Du kjøper et spill, og tar kopi av det for å ha en backup i tilfelle originalplata tar kvelden? Og du lurer samtidig på da om du kan ha en kopi av spillet som du har kjøpt til konsoll også til pc, uten å ha kjøpt det til pc? I så tilfelle, så er det gratis, men desverre ulovlig. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 19. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2012 Jeg sa: Etter at Xbox 360/PS3 selges ikke lenger som konsoll. Da burde jeg ha lov til å kunne spille så lenge jeg eier én eksemplar til spillkonsoll som ikke lenger fins. Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Altså,da må du vente lenge,som du ser så selges fortsatt ps2 spill og ps2 begyner og bli gammel nå,men jeg vil tru det blir ulovlig da og,kanskje enna strengere i fremtiden enn det er nå. Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Med tanke på at det fortsatt er relativt greit og rimelig å kjøpe de fleste eldre mainstreamkonsollene (NES,SNES,Megadrive,Saturn,PS1 osv), og det samme nok kommer til å gjelde for dagens konsoller, så ser jeg ikke helt hvorfor det skulle du skulle ha noe krav på en eventuell PC versjon, da du fortsatt kan skaffe deg en eldre brukt konsoll å spille på. Det er jo uansett ikke PC-versjonen du har kjøpt, men konsollversjonen, så hvorfor skulle du ha krav på noe du ikke har betalt for? Når det er sagt er jo dette i stor grad et moralsk spørsmål som en selv kan bestemme. For selv om det i teorien kanskje er mulig å bli straffet, er det i praksis ingen som kommer og tar deg hvis du laster ned PC-versjonen, så hvis du synes at du har krav på PC-versjonen så er det bare å kjøre i gang Utorrent. Noe nytt fysisk eksemplar kan du dog ikke håpe på, kvittering eller ei. Endret 23. februar 2012 av g.i.r.l. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Du har ikke rett til PC versjonen av et spill bare fordi du har konsollversjonen av samme spillet. Du har, så vidt jeg husker, lov til å lage en sikkerhetskopi av spillene du har kjøpt for privat bruk. Altså kan du lovlig sikkerhetskopiere PS3 spillet ditt, men dette lar seg jo ikke kjøre på en PC. Ikke enda, i alle fall. Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Nei, det er ikke lov. Enkelt å greit. Det er heller ikke lov å laste ned spill du har kjøpt tidligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå