Blib Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Okay, dette er en kamerat jeg ikke kjenner så godt som har mistet PCen sin midlertidig, og jeg har ikke all info. Men jeg håper jeg kan få ltt hjelp. Såvidt jeg forstår det er det HDD som det er trøbbel med. Han kommer seg igjennom BIOS og frem til der hvor loadingen av O/S egentlig skal starte. Han har fått meldingen "Master Boot Record failed" eller hva den nå sier, og nå får han "Insert System Disk"-meldingen. Har HDD da tatt kvelden for godt, eller kan den fikses? Lenke til kommentar
bkak Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Er ikke verre enn at master boot record er herpa. Sleng inn os'ets disk og lag en ny. I XP gjøres dette ved recovery console -> /mbr . Husker ikke helt tho. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Kanskje fdisk /MBR eller XP recovery console fixmbr (de gjør det samme). Lenke til kommentar
Blib Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 fdisk /MBR altså? (Han har Win98) takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå