Nautica Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Det er viktig og formatere kortet i kameraet ikke på pc'en, vil også anbefale å formatere hver gang du har overført bildene for og få slette all informasjonen på kortet så du ikke får et korrupt kort på sikt, kan også være lurt å unngå og slette enkeltbilder underveis siden du kan oppleve at nummereringen kan tulle på sikt. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 29. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2012 Det er viktig og formatere kortet i kameraet ikke på pc'en, vil også anbefale å formatere hver gang du har overført bildene for og få slette all informasjonen på kortet så du ikke får et korrupt kort på sikt, kan også være lurt å unngå og slette enkeltbilder underveis siden du kan oppleve at nummereringen kan tulle på sikt. Takk for tipset Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Antar du ble fornøyd med ditt 550d. Var såvidt jeg anser det i samme båt når det gjaldt førstegangskjøp av speilreflekskamera. Og jeg er storfornøyd med 550d! 1 Lenke til kommentar
SLi Skrevet 1. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2012 (endret) Hvorfor er det maks 25 fps i 1080p movie mode og 50 fps 720p? Skal det ikke være opp til 30 fps 1080 og 60 fps 720? Har forresten tømt og formatert minnekortet tre ganger nå. Det er 24GB med bilder og video på 2-3 dager det. Not bad. Forresten, det er to 18 megapiksel innstillinger å velge mellom. Den ene tar halvparten så mange bilder som den andre? Whats the difference..? takker Endret 1. mars 2012 av SLi Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Hvorfor er det maks 25 fps i 1080p movie mode og 50 fps 720p? Skal det ikke være opp til 30 fps 1080 og 60 fps 720? Hvis du stiller kameraet over fra PAL til NTSC(Menu->Video system) så vil du få disse valgene. Har forresten tømt og formatert minnekortet tre ganger nå. Det er 24GB med bilder og video på 2-3 dager det. Not bad. Hehe, keep at it! Bare husk backup, utrolig trist å miste alle bildene man har tatt pga at en harddisk tryner. Forresten, det er to 18 megapiksel innstillinger å velge mellom. Den ene tar halvparten så mange bilder som den andre? Whats the difference..? Det er faktisk 3: RAW, høykvalitets jpg og mediumkvalitet jpg. Som navnene kanskje tilsier er mediumkvalitet noe mer komprimert enn høykvalitet. Skal du ha mest ut av bildene dine lønner det seg å skyte i RAW, da kan du tweake mye mer i etterbehandlingen. - Kolbjørn Lenke til kommentar
SLi Skrevet 1. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2012 (endret) Har: Large 18M Large 18M med plass til dobbelt så mange bilder Medium 8M Medium 8M med plass til dobbelt så mange bilder Small 4.5M Small 4.5M med plass til dobbelt så mange bilder RAW + LARGE 18M RAW 18M Tar bilder med den første. ( Large 18M, som da er high quality JPG? ) Må også legge til at jeg er noob. Alle må state et sted, sant? Takk for at du sa jeg skulle skifte til NTSC, det funket Har blitt hektet på å ta bilder nå... søren ... Endret 1. mars 2012 av SLi Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Takk for at du sa jeg skulle skifte til NTSC, det funket Bare husk at ved bruk av 60 frp kan du oppleve at lysstoffrør gir en flimrete video pga. at i Norge bruker vi 50HZ og da vil 60 fps ikke samkjøre med hertzen. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 1. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2012 Takk for at du sa jeg skulle skifte til NTSC, det funket Bare husk at ved bruk av 60 frp kan du oppleve at lysstoffrør gir en flimrete video pga. at i Norge bruker vi 50HZ og da vil 60 fps ikke samkjøre med hertzen. Oja.. Er glad i å bruke Twixtor skjønner du. Da trenger man høy FPS.. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 3. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2012 Bruker ALT for mye tid på å ta bilder nå. Skremte tilogmed meg selv med mørt rom + lang shutterspeed = spøkelses bide :O Har også tjent litt på en bilde jobb ( Bilde av noen hus og slikt ). Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Bruker ALT for mye tid på å ta bilder nå. Neida, så lenge du har det morro er det ikke galt. Skremte tilogmed meg selv med mørt rom + lang shutterspeed = spøkelses bide :O Du kan også prøve deg på light-painting, bare å skaffe en lommelykt eller lignende + lang lukkertid. Har også tjent litt på en bilde jobb ( Bilde av noen hus og slikt ). Nais, morro med slikt. - Kolbjørn Lenke til kommentar
SLi Skrevet 4. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2012 (endret) Takk Syntes 8 GB er i det minste laget. Syntes 600 bilder + litt full hd video går for kjapt.. Edit: Alt ble skrevet dobbelt.. Endret 4. mars 2012 av SLi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå