Gå til innhold

Nytt speilrefleks kamera

Anbefalte innlegg

For at du skal kunne bruke det til video, så skal det, som Nautica skriver, være "class 6" eller bedre. UHS-I er "bedre". Til video er class 6 rikelig - de kjappere minnekortene er for å kunne skrive lange serier kjappere til minnekortet, så det tar kortere tid før kameraet er klar for ny dyst, samt at det tar bittelitt kortere tid å overføre bildene til datamaskinen. Seriebilder stiller mye høyere krav til båndbredden enn video.

Til video - ignorer tallene i MB/s, som måles i medvind i nedoverbakke med sola i ryggen - det viktige er at det minst er class 6, som betyr at det under alle forhold klarer minst 6MB/s, som kreves av kameraet til full HD. Class 10 betyr tilsvarende minst 10 MB/s under alle forhold.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg får lyst å dele en erfaring jeg har med minnekort og størrelse. Jeg har aldri over 4-8 gb kort. Grunnen er at om jeg har noe større så hoper det seg opp med bilder på minnekortet og når jeg skal sette meg ned for å kategorisere dem eller redigere så er det en utrooolig stor jobb. Mindre minnekort gjør at jeg hyppigere må tømme og gå gjennom bildene :) Min erfaring som sagt

Lenke til kommentar

jeg får lyst å dele en erfaring jeg har med minnekort og størrelse. Jeg har aldri over 4-8 gb kort. Grunnen er at om jeg har noe større så hoper det seg opp med bilder på minnekortet og når jeg skal sette meg ned for å kategorisere dem eller redigere så er det en utrooolig stor jobb. Mindre minnekort gjør at jeg hyppigere må tømme og gå gjennom bildene :) Min erfaring som sagt

hmm.. Skal tenke over det! :)

Den med 30 MB/s.

Ja, da blir det nok den i enten 8 eller 16 GB.

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Hei! Har tenkt til å kjøpe nytt kamera. Jeg kommer ikke til å kjøpe akkurat nå, men rett før sommeren eller når jeg får råd. Driver altså å sparer.

Hilsen SLi.

Hei,her er mine kommentarer/råd:

1. FILMING: Om du ser etter et Canon DSLR som er OK til filming, bør du se på 600D og 60D.

Vær imidlertid oppmerksom på at det fortsatt er vanskelig å filme med DSLR uten en kamerarigg.

2. Som andre har sagt 18-55mm med IS er optisk mye bedre enn de uten: Kjøp et kit med IS!

3. Ekstra batteri er veldig kjekt. Mitt batteri nr 2 er kjøpt fra DX til kr 40 inkl frakt - merker ikke forskjell på det og det originale til ca kr 600...

4. Minnekort: Jeg har null problem med filming i 720P ved bruk av Klasse-4-kort til kr 100! (4GB). Skal du filme i 1080P vil jeg, som andre, anbefale Klasse-6-kort.

5. Bruk heller litt mindre penger enn tenkt til kamerahuset: da har du penger igjen til god optikk!!

Lykke til!!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! Har tenkt til å kjøpe nytt kamera. Jeg kommer ikke til å kjøpe akkurat nå, men rett før sommeren eller når jeg får råd. Driver altså å sparer.

Hilsen SLi.

3. Ekstra batteri er veldig kjekt. Mitt batteri nr 2 er kjøpt fra DX til kr 40 inkl frakt - merker ikke forskjell på det og det originale til ca kr 600...

Link til kjøpssted? Trenger et ekstra til 550D :)

Lenke til kommentar

Hilsen SLi.

Tenkte det lå i navnet: dx.com :thumbup:

Lenke til kommentar

Hilsen SLi.

Tenkte det lå i navnet: dx.com :thumbup:

F.eks. dette: http://dx.com/canon-lp-e8-compatible-7-4v-1200mah-battery-pack-for-canon-550d-35588

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...