medlem-124997 Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Nå er jeg ikke helt sikker på om denne tråden kommer under den rette kategorien, men da får heller en administrator flytte på tråden senere. Jeg og samboer sitter å ser litt på tegnebrett. Han har lyst på - jeg aner ikke hva han har tenkt å bruke det til - men jeg vet ihvertfall at jeg har lyst til å tegne med det. Det er vel ikke noen hemmelighet lengre at blyant og papir begynner å bli utdatert... Tanken er å skissere på brettet for så å gjøre ferdig bildet i feks Photoshop. Men når vi ser oss rundt så er det jo ett hav å velge i også blant tegnebrett. Og i alle prisklasser. Fra 500,- til 20 000,-. "Wacom" later til å være flaggskipet i businessen, men jeg er åpen for andre merker også. Er det noen som har erfaringer med tegnebrett og har noen og anbefale? Er store eller små brett best? Prisklassen bør vel ligge på max 2000,- og for min del trenger det ikke være det siste på markedet. Bare det duger! Takker for svar! Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Har et Wacom Bamboo brett. Kosta ca 800kr. Praktisk nybegynner brett som funker sømløst i Photoshop. God måte uten at det blir sykt dyrt å finne ut om tegnebrett er noe for deg eller ikke.. Litt liten tegneplate til tider, men ellers topp kvalitet Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Har en erfaring med ikke Wacom tegnebrett: Fikk tak i et fra Trust. Stort og fint, men driverne er elendig. Trykksensitiviteten fungerer bare i photoshop, og ikke i noen andre applikasjoner(f.eks Zbrush, Blender, GIMP, etc). Så anbefaler et wacom tegnebrett. Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 29. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2012 Det ble ett Wacom Bamboo tegnebrett til 499,- og jeg synes det er helt ålreit så langt. Lasta ned diverse programmer det hadde i menyen men vet ikke heeelt om jeg liker noen av de så godt enda. Har tegna mest i notatblokka så langt. Det finnes kanskje andre alternative programmer som ikke tegnebrettets meny leder til? Jeg savner snarveier til viskelær på penna, og jeg kunne tenkt meg at man hadde "angremuligheten" man har i Adobe Illustrator, istedet for å måtte viske ut. Men når man skal fargelegge tegningene. Lurer på om det finnes ett gratis alternativ til Photoshop? Har bare photoshop CS3 på den gamle macen (fikk når jeg gikk på skole) og er litt digg å slippe å finne fram og børste støv av den liksom. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Jeg bare snur pennen så aktiveres viskelær i PS CS4 og 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå