idleman_2 Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Hei folkens lenge siden sist! status for vannkjølt pc som sikkert noen husker at jeg bygde... en liten lekasje i radiator nippel.... Må demontere hele greia for å komme til. Tar en rens av alle blokker samtidig og. Kjøpt hus og har et eget rom hvor jeg skal ha datasentral/server Har forsåvidt en filserver som fungerer, men ikke noen ecc ram støtte på dette oppsettet og tenkte å skaffe meg noe hardware med ecc ram og enkel eller dual xeon oppsett. Skal brukes som filserver/mediaserver i huset, og skal legge opp kablet nettverk til nesten alle husets rom. 24 ports gigabit switch med lacp støtte. Vært på jakt etter hardware til filserver en stund og funnet ut at det er vanskeligere å finne server hardware enn vanlig pc hardware. Er det noen her inne som kan komme med noen tips om hva jeg burde gå for med tanke på hvilket socket type jeg bør gå for ? 775 1155 1156 1366, det finnes også et bra utvalg i chipset typer. intel 5500 intel 5520 intel X58 intel 3450 intel C206 intel C204 Ikke lett å velge hardware jeg ikke har interessert meg i før og ikke satt meg så veldig inn i dette. Tips om noen gode nettsider/formsider med server diskusjoner hadde vært supert idleman Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Heisann! Jeg har bygget pc'er i over 20 år, men når det gjelder servere så kjøper jeg "ferdigbygd" Har brukt IBM og nå Dell servere - har ALDRI hatt problemer. Spesielt Dell servere er ganske prisgunstige, og du kan tilpasse dem ganske mye. Ingenting gir deg fred i sinn som en "ekte" server med skikkelig garanti. Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Som filserver, så kjøper du deg heller et Synology NAS. For eksempel en Diskstation 1511+ http://www.synology....511%2B&lang=enu Hvorfor ikke? :-) Synology har forøvrig artig navnekonvensjon: D = Disk R = Rack S = Station X = Expansion To siste sifre = året den kom på markedet. Sifrene foran = maksimalt antall disker. Etternavn: j = entry/home (ingenting) = normal/god ytelse + = svært god ytelse (gjerne 100-200 MB/s) xs = extreme speed Eksempel: DS1511+ = DiskStation med støtte for 15 disker, kom på markedet i 2011 og har svært god ytelse. Endret 19. februar 2012 av Stratos Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Til filserver er NAS tingen ja, bruker et Synology NAS selv, Men kan også være en ide og virtualisere med esxi og kjøre alt på en server med NAS som iscsi/nfs server. Endret 19. februar 2012 av PerUlv2 Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 19. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2012 Nå har jeg hardware raid kort adaptec raid 51645 pci-e x8 så da er NAS løsninger utelukket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå