DementedAlbino Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Er en knoll som prøver å logge seg inn på maskinen, jeg får oppgitt ip adressen i brannmuren, men jeg vil finne ut hvor personen holder til..Er der ett program eller en side som jeg kan taste inn ipen i og få opp hvor personen holder til? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Whoisip er et greit program. finner det på download.com Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Eller du kan gå inn på www.ripe.net -> "whois DB". Da kan du se hvem som eier IP'en (f. eks Telenor, Tiscali, Catch osv). Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Er der en måte jeg kan finne ut hvor i landet personen holder til også? Prøvde den siden som ble oppgitt her, men der fikk jeg bare opp hvem som er leverandøren...Vil helst finne ut i hvilken by vedkomende befinner seg i... Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Er der en måte jeg kan finne ut hvor i landet personen holder til også? Prøvde den siden som ble oppgitt her, men der fikk jeg bare opp hvem som er leverandøren...Vil helst finne ut i hvilken by vedkomende befinner seg i... tror du finner ut hvilken sentral den det angår er koblet til, og hvor den ligger med Whoisip. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Ka med neotrace? Funker den ikke lenger? siden dere ikke nevner dem mener eg Lenke til kommentar
Treat Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 http://ip-to-country.directi.com/ Lenke til kommentar
tKila Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 www.checkdomain.com funker også på iper. Lenke til kommentar
geggi2 Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 jeg bruker Neotracer pro den fungerer som bare juling hjemme hos meg. Du har mulighet for å få se på kart hvor den som kaller deg opp ligger samt at du kan ha vising av routing på servere eller du kan få det på listeform. Husk bare at du den som kaller deg opp kan skifte IP i mellomtiden hvis hai har dynamisk IP. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 jeg bruker Neotracer pro den fungerer som bare juling hjemme hos meg. Du har mulighet for å få se på kart hvor den som kaller deg opp ligger samt at du kan ha vising av routing på servere eller du kan få det på listeform. Husk bare at du den som kaller deg opp kan skifte IP i mellomtiden hvis hai har dynamisk IP. Hvor finner jeg denne saken da? Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Er der en måte jeg kan finne ut hvor i landet personen holder til også? Prøvde den siden som ble oppgitt her, men der fikk jeg bare opp hvem som er leverandøren...Vil helst finne ut i hvilken by vedkomende befinner seg i... Hvorfor det? Det er bare å sende en mail til abuse@leverandør der du legger ved logger.. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 mener å huske man kan trace iper på denne måten: windows/cmd: tracert xXx.xXx.xXx.xXx linux: traceroute xXx.xXx.xXx.xXx Lenke til kommentar
roff Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Mye diverse her.. Ripe.net har oversikt over hvem som eier de forskjellige ip-rangene. Det her du gjør oppslag og finner eierene av ipene. Dermed kan du også klage til disse. Det er de som må ta klagen vidre til brukeren på andre siden. traceroute gir stien pakkene går. whois gir informasjon om et domene, ikke ipen. neotrace bruker en blanding av traceroute og en database for oppslag av hvor ipene holder til i verden. Har opplevd at den databasen har hatt litt feil informasjon innimellom. Husker/vet ikke helt hva/hvor den databasen er. Er det noen som har url eller informasjon om den databasen? Lenke til kommentar
wil Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 jepp har sett litt på Neotrace jeg også, men den som jeg synes er best da det er NIS 2003 den kan den viser også hvor ip`en kommer fra, og hvor personen kommer fra eller hvilket firma det skulle være. ganske pratisk synes jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå