Gå til innhold

Hjelp til å bygge en super PC, til Gaming.

Anbefalte innlegg

Hallo... jeg tenkte å opprette denne tråden for at vi som like å bygge PC kan sette oss ilag her å sette i sammen en SUPER PC. med den beste hardwaren som vi kommer på. tenkte da på en pc bedre en Alienware sine PC'er. men IKKE oppe i 20.000 pris klassen... men opp mot.. eller selvfølgelig så er man åpen for mange forslag, både dyre og billige gaming oppsett:)

håper på innspill.. for jeg skal bygge ny pc tenkte jeg.. har hatt min intel i7 960 i 2 år nå å vil ha noe enda bedre:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de beste 6 kjerners prosessorene, men en i5 2500K skal holde til gaming, så kan man heller bruke penga på noe som gir deg bedre ytelse...

kjøp dette:

post-227710-0-20185600-1329653285_thumb.png

+ ett ønskelig kabinett

+ vannkjøling

så overklokker du den til himmels ;)

og bare så det er sagt, alienware er overprise PCer med unødvendig prosessor, unødvendig mye minne og for lite tanke på grafikkort...

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

hva synes dere om dette byggeprosjektet? passer delene? blir vel en rå gaming pc i noen år fremmover? =D

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1051567&su=BFFF39BA-CFAC-4721-AD27-DC3DBCDF32EC

rimelig idiotisk å bruke socket 2011 til gaming, jeg sier fortsatt i5 2500K + skikkelig vannkjøling på både GPU og CPU + en god overklokk...

jo men en gang i fremtiden er socket-2011 et krav til enkelte spill.. pc jeg har i dag som jeg bygde for 2 år siden er en i7-960 med 6gb ram, 1gb grafikk osv.. så vil jo ha noe større :)

hva synes dere om dette byggeprosjektet? passer delene? blir vel en rå gaming pc i noen år fremmover? =D

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1051567&su=BFFF39BA-CFAC-4721-AD27-DC3DBCDF32EC

rimelig idiotisk å bruke socket 2011 til gaming, jeg sier fortsatt i5 2500K + skikkelig vannkjøling på både GPU og CPU + en god overklokk...

jo men en gang i fremtiden er socket-2011 et krav til enkelte spill.. pc jeg har i dag som jeg bygde for 2 år siden er en i7-960 med 6gb ram, 1gb grafikk osv.. så vil jo ha noe større :)

BTW ka du meine med vannkjøling på GPU?

Lenke til kommentar

BTW ka du meine med vannkjøling på GPU?

Spill er for det meste serielle operasjoner, det vil si at det er en grense for hvor mange kjerner man kan klare å utnytte i spill. Den dagen LGA1155 ikke er godt nok for gaming vil ikke LGA2011 være godt nok heller. Du vil trenge høyere ytelse per kjerne, flere kjerner hjelper ikke en møkk på dette. Se på AMD Phenom II X4 mot X6: de er like gode til spill.

Med mindre du planlegger å kjøre 3x 7970 med i7-3930K er LGA1155 et bedre valg, og for å kjøle noe slikt skikkelig er du pent nødt til å kjøre custom loop vannkjøling.

Du ser på prislapper som 6K på kjøling, 14K på skjermkort, 9K på CPU/minne/hovedkort og 3-4K på kabinett/PSU, og da trenger du fortsatt lagring og Windows Ultimate siden du har så mye minne, da begynner LGA2011 å gi mening for spill. Kort sagt er det totalt vanvidd.

• Liker 1
Lenke til kommentar

nå virker ikke sokkelene på samme måte som forrige generasjon...

LGA 1155 er mer en god nok til gaming

LGA 2011 er mer rettet mot workstation fordi de har 6 kjerner og hyperthreading, en CPU til LGA 2011 vil ikke yte stort mer enn en i5 2500K i spill fordi få spill støtter flere kjerner, og de få spillene som støtter flere kjerner vil GPU for det meste være flaskehalsen uansett... PCen blir ikke mer fremtidsrettet av å være LGA 2011 uansett

aldri hørt om skikkelig vannkjøling? altså custom vannkjøling?

Lenke til kommentar

så dere mener at min Intel Core i7 Quad Processor i7-960

er mere en god nok? Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9

, X Radeon HD 5870 1GB GDDR5

og hovedkort: Gigabyte GA-X58A-UD3R, X58

er en bra spillmaskin?:) det er dette maskineriet jeg har på gamingrommet for tida=D

Lenke til kommentar

så dere mener at min Intel Core i7 Quad Processor i7-960

er mere en god nok? Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9

, X Radeon HD 5870 1GB GDDR5

og hovedkort: Gigabyte GA-X58A-UD3R, X58

er en bra spillmaskin?:) det er dette maskineriet jeg har på gamingrommet for tida=D

det ble vel aldri sagt...

klokk for klokk er en i5 2500K bedre enn en i7 960

i tillegg vil en i5 2500k la seg overklokke høyere, og hvis du følger mitt forslag så kan den vel klokkes ihvertfall opp til 5GHz (med mindre du er utrolig uheldig med chippen din)

hvis du kjøper ett HD 7970 og i tillegg setter GPUen i vann-loopen så kan du få en solid overklokk på den og veldig god ytelse

Lenke til kommentar

Veldig, veldig sløseri-oppsett her.

Om du absolutt må oppgradere i dag, så kjøper du 2500k eller 2600k, avhengi om du trenger HT frem til du bytter ut prosessoren med en Ivy om et års tid.

Du får Asus' 7970 med DCII-kjøler 500kr billigere på andre nettbutikker.

Jeg skulle vært ganske fanboy for å legge ut 3000kr på et Gigabyte hovedkort. Asus *er* best helt i toppen av socket 2011-jungelen, selv om det er knepent.

Hvorfor kjøpe Corsair gold PSU når du får Seasonic eller Enermax platinum PSU til samme pris. De er bedre både mtp støy og maks effektivitet.

Tårnet er forsåvidt greit, men du taper mye penger ved å kjøpe det gjennom komplett.

Vifter fra Noiseblock gjør at du får god luftgjennomstrømning uten særlig hørbar viftestøy.

Personlig mener jeg en Noctua D-14 er et mye bedre valg enn intels' vannkjølingsløsning. Faktisk er den dårligere i omtrent alle situasjoner, sammenlignet med selv ganske basic luftkjølere. Den blir regelrett gruset av D-14 og H100. Husk at du får pumpestøy i tillegg med vannkjøling, og at viftene på D-14 (som også kan byttes ut med Noiseblock-vifter) aldri vil være hørbare. D-14 taper litt på max load temps, men ved idle er den neck-and-neck med H100.

http://www.legitreviews.com/article/1801/14/

Based on temperature performance and the value analysis of the coolers the winner was the Noctua NH-D14 SE2011! The Corsair H100 was a close second and lost by just two points due to the higher cost of the water cooler even though it ranked first in performance. Price and Performance aren't the only two areas to look at though, so let's talk about some of the other coolers.

PS! Om du verdsetter en PC som ikke bråker er silentpcreview.com en meget bra kilde over kvalitetskomponenter som ikke bråker.

Endret av MDCCLXXVI
Lenke til kommentar

så dere mener at min Intel Core i7 Quad Processor i7-960 er mere en god nok? Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9, X Radeon HD 5870 1GB GDDR5og hovedkort: Gigabyte GA-X58A-UD3R, X58er en bra spillmaskin?:) det er dette maskineriet jeg har på gamingrommet for tida=D

Han har postet det allerede lenger oppe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...