Admin'c Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Har tenkt å sette opp et lite nettverk hjemme som skal være avansert, derfor tenker jeg å lære meg win xp og win 98 nettverking. Hvilken bok trenger jeg for dette? Planen er at man kan logge seg på alle maskiner og få et skrivebord og egen harddiskplass etc, så rettigheter og brukere må være med. Selve systemet med kabler og switch er allerede satt opp. Prøvd XP bible og xp for dummies men bible hadde bare to sider om temaet. Alle sammen, kan dere hjelpe meg? Lenke til kommentar
thesittingduck2 Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 HVis du skal lage et "avangsert" nett verk så må du skaffe deg win 2000 server eller 2003 server (hvis de har kommet enda) og kjøre klienter via en domaine controller. Skaf deg en bok om winn 200 server. Evt. en av MCSE kurs bøkene, hvis du har penger til det Lenke til kommentar
Danny Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 det med egen desktop og sånt trokke jeg du får til med 98. skaff deg 2000 server til serveren og 2000 proff til til arbeidsmaskinene. Eller linux hvis du kan det. Bøker aner jeg ikke denne kan jo være nyttig http://www.bokkilden.no/cgi-bin/ncommerce3...7856&partnerid= Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 hmm tenkte å gjøre det billig, på maskinene har jeg 2xXP 1x98 og så skal jeg få en pc på 160mhz og har en på 90... Spørsmålet nå er hva jeg trenger av bøker for å lære dette, har flere noen ideer? er åpen for forslag Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 *bump* :oops: Ingen som har noen forslag? hvis ikke så får jeg vel kjøpe flere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå