Gå til innhold

Bruksområder for Android nettbrett


Geir M

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva dere som har en android tablet bruker nettbrettet deres til? Selv vant jeg nylig en Galaxy 10.1 i et lotteri. Men jeg vet ikke hva jeg skal bruke den til. Har lest litt i app-anbefalingstråden, og har søkt litt på Google, men det er lite som imponerer foreløpig. Førsteinntrykket mitt er at det er veldig få gode apps der ute til android nettbrett, og at både utvalget og kvaliteten er langt bedre for Ipad.

 

Men jeg er veldig klar for å bli overbevist om at jeg tar feil. Jeg er ingen apple-fanboy. Faktisk eier jeg ingen apple-produkter, og er svært fornøyd med Galaxy S II som telefon. Men hvis ikke inntrykket mitt endres, blir det muligens til at jeg selger dette nettbrettet og kjøper Ipad istedenfor. Så hva bruker dere nettbrettet deres til, og hvorfor er android nettbrett bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel litt færre dedikerte "tablet"-apps til android enn det er til IOS, det er sant. Men android-nettbrett drar blant annet nytte av åpenheten som IOS mangler.

 

F. eks funker det veldig bra å installere emulatorerer og spille retrospill på android-nettbrett, og etter min erfaring er det mye enklere å få videoinnhold over på android-enheter, ettersom det ikke er noen format-begrensninger og heller ingen flaskehalser i streamingen.

 

Når det er sagt, jeg hadde nok solgt Galaxy tab-en hvis du tror du får tilnærmet nypris for den.

Grunnen til det er at den er ganske utdatert nå, jeg ville mye heller gått for Asus Transformer Prime for eksempel, med mye bedre batteri, fire-kjerners prosessor og tastaturdock.

Lenke til kommentar

Min bruk av nettbrett (Android og helt sikkert en iPad om jeg hadde hatt det) er surfing, film og småspill når jeg er i farta på buss,fly,tog eller passasjer i bil. Det er relativt lite og har god batterikapasitet. Ikke alltid like lett for meg å dra opp min 15.6" laptop over alt.

Lenke til kommentar

Gratis kart for hjemmebruk eller i bil, kan planlegge bil eller fotturer.

Navionics båtkart som er mer detaljert enn vanlige båtsportkart, kr 154 for hele Europa.

 

Masse spill for ungene (gidder ikke spille selv).

 

Oversikt over TV-program (og styring av dekoder hvis den har støtte for dette).

 

Kjapp sjekk av værmeldingen på YR.

 

Sjekke email.

 

Fjernstyring av Canon EOS-kamera via USB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...