V. Haugen Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Holder du varmen i vinterkulda med disse mobilvantene? Test: Med Mujjo Gloves i minusgrader Lenke til kommentar
Kiriev Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 ''I vanten er det nemlig sydd inn sølvtråder som gjør det mulig å overføre varme slik at tastetrykkene registreres på en kapasitiv mobilskjerm.'' Nå reagerer vel kapasative skjermer på strømledende materialer, og ikke varme? Sølv leder jo strøm, og det er vel det som gjør at dette fungerer? 1 Lenke til kommentar
2ec Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Men hvis den fører varme ut, kommer det ikke kulde inn....? Lenke til kommentar
DDFC Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Tja synes det er dyrt hva med disse: http://dx.com/capacitive-screen-touching-hand-warmer-gloves-black-piar-105739 noe billigere, har slitt ut 1 par, men til den prisen for en strikket hanske med 3 ledene fingrer tror jeg du sliter men dx har jo mye jeg ikke har prøvd ut Lenke til kommentar
Polardego Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Finnes de som arbeidshansker? Lenke til kommentar
Kurt Lekanger Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 ''I vanten er det nemlig sydd inn sølvtråder som gjør det mulig å overføre varme slik at tastetrykkene registreres på en kapasitiv mobilskjerm.''Nå reagerer vel kapasative skjermer på strømledende materialer, og ikke varme? Sølv leder jo strøm, og det er vel det som gjør at dette fungerer? Du har selvfølgelig rett. Har rettet opp i artikkelen. Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Til artikkelforfatteren: Jeg greier ikke noen steds på nettet å finne mer spesifikk info på hvor store disse størrelsene egentlig er. Jeg har en anelse om at jeg ligger helt i grenseland på de to størrelsene. Jeg ser at er ganske tøybare i stoffet, men vil ikke risikere allikevel at M/L blir pløsete på fingertuppene. Kunne du oppgi mer spesifikk håndstørrelse fra fingertupp til nederst på handflaten og hvordan du opplevde passformen på testeksemplaret ditt? Edit: Jeg fant noe fra Mobili: "De leveres i størrelsene S/M og M/L. Vi har testet de største, og konstaterer at de er litt store for redaktørens små pølsefingre. De oppleves altså som litt store i størrelsen." Endret 19. februar 2012 av gammalerik Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Jeg kan bruke min Galaxy S II når jeg har på meg skinnhansker. Det er litt vanskelig å skrive sms, men å bla i menyer og å trykke på ikoner fungerer greit. Det kan kanskje være et greit alternativ for noen. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Ingen vits å kjøpe disse om du har iPhone. Om du trenger å ha hansker på deg så fungerer telefonen uansett ikke! Det har jeg nemlig lest i en finsk test. Alt under -0 så slutter iphone 4(s) å fungere. Lenke til kommentar
BNils1 Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Ingen vits å kjøpe disse om du har iPhone. Om du trenger å ha hansker på deg så fungerer telefonen uansett ikke! Det har jeg nemlig lest i en finsk test. Alt under -0 så slutter iphone 4(s) å fungere. Du skal ikke tro på alt du leser/hører! Jeg er fra Finnmark, og nå i jula krøp gradestokken godt under 20 minus i tillegg til snøstorm, og min iPhone 4s funka som bare det! Bruker den fortsatt her jeg bor, i Trondheim hvor det har vært ekstremt kaldt til tider. Den fungerer strålende fortsatt selv om fingra mine er gjennomfrosne. Så jeg tror du burde finne fakta fra mere pålitelige kilder! 1 Lenke til kommentar
OnkelHeinrich Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Latterlig. Betalte 20kr for mine vanter på H&M. Funker som bare det på Xperia Arc. Lenke til kommentar
V. Haugen Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 Til artikkelforfatteren:Jeg greier ikke noen steds på nettet å finne mer spesifikk info på hvor store disse størrelsene egentlig er. Hei - jeg burde helt klart nevnt noe om størrelsen i testen, men ettersom "stretch to fit" fungerte fint for meg, tenkte jeg ikke på dette som noe problem. Jeg testet str. Medium/Large, med mellomstore hender ("i grenseland"), og har ikke opplevd pløsete fingertupper. Jeg vil si at de i utgangspunktet er "medium," men at du kan strekke dem ut ganske godt hvis du har store hender. Fra fingertuppen og ned til roten av håndflaten er det ca. 16-17 cm. når jeg har den på. Det er likevel rom for større fingre, og husk at jeg har strukket ut mitt eksemplar. Str. Female (Small/Medium) kan imidlertid være bedre hvis du har "små" hender. Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Takk for tilbakemelding. Jeg har også 17 cm, så da blir det M/L på meg. Lenke til kommentar
rammstein123 Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 99kr på teknikkmagasinet, funker bra! 1 Lenke til kommentar
Ekay Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 En annen variant av disse selges også på Teknikmagasinet for 100kr. Helt fantastiske greier! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg