Gå til innhold

HJELP! Får ikke start på PCen!! :???:

Anbefalte innlegg

Fant dette på forumet til msi, han hadde samme probèt som deg:

Thanks to nahnmon. Cleared the CMOS. Pulled the battery for 10 mins. Put it back together with DDR DIMM in different slot and no more beeps. Reconstructed the PC. Booted. Checksum error on CMOS at boot. Loaded defaults and the it's working just fine. Thanks again I was really starting to desapir taking it back and seeing if they would replace or send it off while I waited

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff! Det var dessverre same shit der. Den indikerer først at noe er galt med AGP/VGA, og deretter henger den på "Initializing HDD controller." Skal prøve med annet skjermkort igjen så snart som mulig, men kameraten som har skjermkort er ikke hjemme nå så :sad:

Lenke til kommentar

Du kan prøve dette.... Siden du snart har prøvd alt!!

Hold insert inne mens du skrur på maskinen (hold den inne til den har postet,eller får bilde)

Sett HD på raid kontrolleren, kansje noe er galt med ide kontrolleren.

Skjekk om strømforsyninga fungerer, dette gjøres ved å koble grønn + svart ledning på atx pluggen. (du har en grønn + 3 svarte på den enne siden)

Ikke ha hd o.l tilkoblet når du gjør dette.

Lenke til kommentar

TUSEN TAKK FOR ALL HJELP!!! :grin:

Etter utrolig mye hel... tror jeg årsaken er funnet. Prøvde med PCI-skjermkortet i den gamle PC-en jeg satt på tidligere nå, og det virket! :smile: Så gjenstår det bare å finne ut om det er AGP-sloten eller kortet det er noe galt med. Men jeg er egentlig overbevist om at det er kortet som er kaputt. Har nemlig funnet en 3cm lang ripe i det. Så i morgen blir det ut og kjøpe GF3 :smile: Det er vel ikke så mye å gjøre med det skadde GF2 kortet med ripe? Det er et par "ledninger" på det som er 'kuttet'

Men takk igjen alle sammen :lol:

Lenke til kommentar

Hei.

Står RAM i riktig sokkel? På noen hovedkort må de stå i omvendt rekkefølge.

Støtter hovedkortets default BIOS AMD XP-prosessorer? Hvis ikke kan du prøve å få lånt en vanlig duron/thunderbird inntil du får flashet inn nyeste BIOS med støtte for XP.

Det er ikke alle hovedkort som støtter AMD XP før BIOS er oppdatert.

Sveinl

Lenke til kommentar

Riper på tre ledninger?

Hvis det er printkort-kretsene du mener, vil jeg tro det går bra å gjenskape kontakt ved enten å lodde sammen skaden eller kanskje prøve "flytende sølvledning" som de bruker for å reparere varmetråder på biler med.

Såkalt "flytende sølvledning" får du på rønneberg eller biltema. Det er litt dyrt. Koster ca 130,- for ei bitteliten flaske.

Kortet er jo ødelagt. Kanskje du greier å fikse/selge det og tjene på det?

Sveinl

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...