FlinkeFreddy Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Hallais! Kjapp tilbakemelding på dette treningsprogrammet hadde vært supert: Har såvidt begynt å trene med dette programmet. Trener ca tre ganger i uka, men tenker jeg kommer til å trappe opp en del med flere økter på gymmen og en del løping (enkel jogging og gerilja kardio). Noen som har tilbakemelding på programmet slik det står? Tenker å trene med ca 3x10 reps. Målet er å få sommerformen, samt å bli sterkere (med fokus på det første). Jeg har problemer med ryggen, og sliter litt med å få til teknikken i markløft. Ryggen min har en svai uansett hvor mye jeg løfter ut/opp rompa, og jeg vet rett og slett ikke om jeg er i stand til å løfte markløft. Jeg har illustrert med et bilde her. Den røde streken er ryggen, og har en kjip bøy som jeg ikke klarer å "bli kvitt". Flere som sliter med dette problemet ? Jeg vet at dag 3 innebærer markløft med smale bein. Jeg har ikke tenkt å faktisk trene mark med smale bein, ettersom jeg ikke egentlig ser noe poeng i det. Må heller fokusere på å gjøre det helt riktig. Endret 19. februar 2012 av FlinkeFreddy Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Ta å lag en film. Eg sleit litt med det samme da eg startet med markløft, var ikke myk nok til å komme i en bra utgangsstilling, eg løste mitt med å sette beina bredt. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 19. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2012 Ikke dumt, må prøves Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Mulig du trenger å styrke ryggen og musklene der for å få bedre holdning og rett og slett "klarer" å stramme sammen skulderbladene og opprettholde spennet? Lenke til kommentar
Rairai Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Den krumningen i ryggen kalles fleksjon og skader ryggen om man kjører markløft sånn. Ta en titt på linken her for trening av kjernemuskulatur http://fitnessbloggen.no/riktig-trening-av-kjernemuskulaturen/ Prøv og gå ned i vekter til du klarer holde ryggen rett når du kjører markløft, be en kamerat spotte deg for å se at ryggen er OK når du løfter, så vil du holde deg skadefri, og kunne løfte mer Programmet ellers så vel greit ut, men ville slengt med dips for trening av triceps som jeg er veldig glad i. Du har veldig mye ryggtrening i det opplegget, men det er jo greit nok, ville kanskje kjørt knebøy/frontbøy istedet for markløft på beindagen, men funker uansett det Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 Jeg tørr ikke trene knebøy, ettersom jeg alltid trener alene og ikke vil falle sammen og skade meg. Jeg har tenkt å trene dips også. Har gjort det før, men sist jeg var på gymmet klarte jeg ikke en eneste en! Har pleid å ta 10 -12 stykker med 40 kilo i beltet, så skal nok komme i gang ganske fort Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Om du faller bakover når du tar knebøy segler stangen avgårde lenge før du når den igjen, no worries! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå