Anonym259235 Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Jeg er en 15 år gammel gutt. Jeg prøver nå for tiden å miste magefettet mitt. Nedenunder skal jeg skrive fire eksempler på dager som kan oppstå i uken min mht mat. Det jeg lurer på da er om dette er mye fett o.l. i forhold til det jeg trenger for en dag når jeg vil miste magefettet. Når det gjelder aktivitetsnivå går jeg til og fra skolen hver dag (2,2km hver vei), jeg går ofte turer til venner, løfter vekter hver dag, trener kondisjonsøvelser annenhver dag og skal snart starte på treningsstudio. Fire eksempler på hvordan en dag har vært for meg basert på fire tidligere dager av siste uken: Dag 1: Frokost: 1-2 porsjoner Cheerios frokostblandning Lunsj: 1-2 skiver Kneip m/ Leverpostei 330ml Tine Iste Middag / Kveld: Spaghetti med kjøttdeig og tomatsaus + Snacks til film: 100g Freia Melkesjokolade 1/2 pose mikropopcorn Dag 2: Frokost: Ingenting Lunsj: 1-2 skiver Kneip m/ leverpostei 330ml Tine Iste Etter skole: Kebabrull Middag / Kveld: Kylling med poteter og bernaise saus Dag 3: Frokost: Ingenting (Spiser sjelden frokost) Lunsj: Go Morgen Yoghurt Vanilje 330 ml Tine Iste Etter skole: McDonalds: 2 Hamburger Plain, Pommes Frites, Appelsin juice Middag / Kveld: Laks m/ ris og grønnsaker Dag 4: Frokost: ingenting Lunsj: 1 stk Go Morgen Yoghurt Vanilje 330ml Tine Iste Etter skole: Biff Chopsuey m/ Ris Middag / Kveld: Hjemmelaget Pizza Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Du spiser enormt mye dritmat! Start ALLTID dagen med en sunn frokost med noe ala havregryn/ grovbrød og makrell osv. Dropp ALT av jus, brus iste og lignende, vann og mell holder. Jeg trenger vell ikke å kommentere kebaben, burgerne og pommes friesen? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Dropp følgende matvarer: Cheerios frokostblandning Kneip Iste Spaghetti Melkesjokolade mikropopcorn Kebabrull poteter bernaise saus Go Morgen Yoghurt Vanilje Iste McDonalds ris Hjemmelaget Pizza Kort fortalt. Kutt ned på alt av brød, pasta og ris. Kutt ned på usunn mat som sjokolade, brus og lignende. Ha en større diett av kjøtt, (sunt) fett og grønnsaker som vokser over bakken. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Det er ingen grunn i å kutte ut poteter, ris, spagetti, kneip og frokostblanding! Det TS bør kutte ut er hamburger, pizza, Iste, melkesjokolade, popkorn, Kebab rull, bernaise saus, god morgen med vanilje og generelt sett all den McDonalds maten. Og du bør begynne å spise frokost! 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Det er ingen grunn til å ete frukost om du ikkje føler behov for det. Om du et 10 eller 3 måltid om dagen betyr ingenting for forbrenninga. Eg er eining i at du bør kutte ned på hamburgarar og kebabar og få i deg meir protein. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Frokost er ikke nødvendig nei. Man trenger generelt ikke så mye karbohydrater heller som man får gjennom pasta, poteter og brød, og kan derfor trygt kutte ned på det uten å få noen negative effekter ut av det. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Det å kutte ned på en matvare er noe annet enn å fjerne matvarene. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Greit, jeg skrev "dropp" i første setning, men jeg følgte opp med "Kutt ned på"... Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Det du skrev har du fra lavkarbo dietten Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Selvsagt. Det er jo dokumentert at det fungerer. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Dokumentert... Lavkarbo fungerer kanskje når det gjelder vekttap osv men på lang sikt og helsemessing så er lavkarbo noe du bør unngå. Lavkarbo er noe du bør unngå men hvis du gjennomfører dietten så bør det bare skje en gang i livet. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Tror du har misforstått litt hva Lavkarbo er for noe, Birger. Lavkarbo er en livsstilsendring. Man gjør et bevisst valg på å holde seg unna store mengder karbohydrater, og bytter heller ut energibrenselet med fett. Ta en titt på eskimoene. Hvor mye fedme og andre sykdommer lider de av? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Jeg er klar over det men ett slikt kosthold er ikke bra på langt sikt. Man trenger ett variert kosthold... Det er ingen vits i å begynne å diskutere lavkarbo her. la oss ta dette på Pm i istedenfor å diskutere her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå