Gå til innhold

Konflikt i sikkerhetsnøkkel for nettverk

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fikk min nye Canal Digital 70/10 linje i dag. Jeg opplevde å få en lav trådløs hastighet gjennom min dlink 825 router. Etter litt googling fant jeg forskjellige tweeker som jeg prøvde ut. Etter dette måtte jeg resette ruteren. Etter at jeg la inn ruteren på nytt kunne jeg ikke logge meg på internettet med de to andre pcène jeg har. Jeg får meldingen: "Konflikt i sikkerhetsnøkkel for nettverk. Jeg googlet dette og da fant jeg et innlegg der en fyr hadde det samme problemet. Svaret han fikk var:

"Da har du etter all sansynlighet ett nettverk lagret på din PC med samme nettverksnavn som det du prøver å logge deg inn på. Du må da slette denne profilen vis du ønsker å koble deg til det nettverket du nå forsøker å koble deg til .Kontrollpanel\Alle kontrollpanelelementer\Nettverks- og delingssenter trykk på "Administrer nettverkstilkoblinger" og slett den motstritende nettverksprofilen"

Jeg har gjort som fyren her over sier,(med alle pcène i hele huset, men fortsatt får jeg samme konfliktmelding. Jeg har resetet ruteren mange ganger samt at jeg har laget nytt SSID og ny krypteringsnøkkel. Men jeg får samme error.. Håper det finnes en løsning på dette og at noen av dere kan hjelpe.

Mvh Lisa

Denne er løst.

Jeg vil forklare hva som var galt. Samtidig med at jeg fikk den nye hastigheten i går oppdaterte jeg firewire på min ruter. Når jeg skulle innstalere på nytt igjen stod sikkerhetsnøkkelen på WPA only som deafult (det fikk ikke jeg med meg) Da jeg skulle lage ett nytt passord brukte jeg det samme passordet som tidligere (det var kun 8 tegn) Deremed ble det en konflikt mellom wpa only (som krever min 10 tegn og mitt passord som kun var på 8) Jeg kom meg ut på nettet med en pc, men ikke flere. Men etter ente innstallasjon så forandrt jeg passordet til 10 tegn og vips var jeg ute på nettet med alle maskinene. Jeg forstår ikke hvorfor det er slik, men det fungerer i hvrtfall nå:-)

Endret av Lisa2011
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...